Skip to main content
Menu
English edition Live Blog Weekly Issues

Σήμερα οι προσφορές για τη γραμμή 4 του Μετρό

Στην κατάθεση των οικονομικών προσφορών για την κατασκευή της γραμμής 4 του μετρό Άλσος Βεΐκου – Γουδή θα προχωρήσουν σήμερα τα τρία υποψήφια σχήματα, δηλαδή ΤΕΡΝΑ-Vinci-Siemens, J&P Άβαξ-Ghella-Alstom και Άκτωρ-Ansaldo-Hitachi-Rail Italy.

Όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, η διαδικασία κατακύρωσης του έργου, προϋπολογισμού 1,45 δισ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), σε μειοδότη αναμένεται να είναι μακρά και γι’ αυτό είναι αβέβαιο εάν αυτή ολοκληρωθεί έως το τέλος της χρονιάς.

Ζητούμενο η έναρξη κατασκευής

Ωστόσο, ζητούμενο είναι να λάβει χώρα η συμβασιοποίηση του τμήματος Άλσος Βεΐκου – Γουδή, που έχει μήκος 12,8 χιλιόμετρα και αποτελείται από 15 υπόγειους σταθμούς. Υπολογίζεται ότι θα απαιτηθούν τουλάχιστον 10 μήνες για να υπάρξει προσωρινός ανάδοχος, χρονικό διάστημα στο οποίο δεν συμπεριλαμβάνεται η έγκριση της σύμβασης παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο, όπως και η εκδίκαση ενδεχόμενων ενστάσεων των υπόλοιπων υποψήφιων σχημάτων.

Την ίδια στιγμή, η πλήρης χρηματοδότηση του έργου δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί. Το μόνο βέβαιο είναι ότι έχουν εξασφαλιστεί οι απαιτούμενοι πόροι, ύψους 601,2 εκατ. ευρώ που αφορούν την κατασκευή της βασικής σήραγγας, μήκους 12,1 χλμ., του Μετρό. Το συγκεκριμένο έργο στα μέσα του περασμένου Δεκεμβρίου εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ (επιχειρησιακό πρόγραμμα Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη-ΥΜΕΠΕΡΑΑ), με τα υπολειπόμενα κεφάλαια-για το σύνολο του έργου- να εκτιμάται ότι θα προέλθουν από δάνειο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ).

Ως αποτέλεσμα, οι μόνες εργασίες σχετικά με τη γραμμή 4 του Μετρό, που εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν μέσα στη χρονιά, αφορούν την μετατόπιση των Δικτύων Κοινής Ωφέλειας (ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ κτλ) και τις διερευνητικές αρχαιολογικές ανασκαφές, με ανάδοχο την ΤΕΡΝΑ. Η σύμβαση της συγκεκριμένης εργολαβίας βρίσκεται προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο, με την υλοποίησή της να εκτιμάται ότι θα ήταν δυνατόν να ξεκινήσει το προσεχές καλοκαίρι.

Συμβατικά ο χρόνος ολοκλήρωσης των εργασιών είναι οκτώ χρόνια. Ωστόσο, εάν ληφθεί υπόψη ότι οι εργασίες θα βρεθούν αντιμέτωπες με αντιδράσεις, σε περιοχές, όπως τα Εξάρχεια, θα μπορούσε η νέα γραμμή του μετρό να βρίσκεται σε λειτουργία το 2030, εάν κι εφόσον ξεκινήσει ο κύριος όγκος των εργασιών το 2020.

Το τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή είναι μήκους 12,8 χλμ. και περιλαμβάνει 15 υπόγειους σταθμούς (Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημίας, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή).

(του Δημήτρη Δελεβέγκου, capital.gr)



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα