Skip to main content
Menu
English edition Live Blog Weekly Issues

Οι μεγάλοι της Silicon Valley δεν είναι τόσο “καθαροί” ενεργειακά όσο λένε

Οι μεγάλες εταιρείες της πληροφορικής (Google, Microsoft, Amazon κτλ) αρέσκονται να διαφημίζουν εκτενώς τις φιλοπεριβαλλοντικές τους επιλογές, όπως ας πούμε όταν αγοράζουν “πράσινη” ενέργεια με διμερή συμβόλαια για τα κέντρα δεδομένων τους.

Παρόλα αυτά, υπάρχει και μια “σκοτεινή” πλευρά στις δραστηριότητές τους, αν κρίνουμε από τις συμφωνίες που ολοκλήρωσαν πρόσφατα με μεγάλες πετρελαϊκές για να τις προμηθεύσουν με ανεπτυγμένο λογισμικό που θα κάνει την παραγωγή υδρογονανθράκων ευκολότερη. Όπως είναι φυσικό, οι συμφωνίες αυτές δεν ανακοινώθηκαν με τυμπανοκρουσίες και χρειάστηκε δημοσιογραφική έρευνα για να βγουν στο φως. Η σημασία τους, δεδομένης της άσχημης τροπής που έχει πάρει η μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής, είναι έκδηλη.

Αναλυτικότερα, το Gizmondo δημοσίευσε τις τελευταίες ημέρες ρεπορτάζ για σειρά συμφωνιών ύψους πολλών δισεκατομμυρίων μεταξύ των εταιρειών πληροφορικής και των πετρελαϊκών με αντικείμενο την τεχνητή νοημοσύνη, τον αυτοματισμό και το cloud computing.

Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται η περσινή πρωτοβουλία της Google να συστήσει τομέα πετρελαίου και φυσικού αερίου υπό τον βετεράνο της ΒΡ, Ντάριλ Ουίλις, ο οποίος δήλωσε σε εφημερίδα του Χιούστον πως “στόχος μας είναι να γίνουμε ο βασικός εταίρος του ενεργειακού κλάδου”. Επίσης, πέρυσι η Google προχώρησε σε συμφωνία με την Total για την κοινή ανάπτυξη λύσεων που θα βελτιώσουν την ανάλυση του υπεδάφους για πετρελαϊκές έρευνες. Η Google έχει κλείσει ήδη συμφωνία και με τις εργολαβικές Baker Hughes και Schlumberger, όπως και με την Anadarko, ενώ βρίσκεται σε επαφές και με τη Saudi Aramco για να της κατασκευάσει κέντρα δεδομένων.

Στον αγώνα έχει μπει και η Amazon επίσης μέσω της σύστασης ειδικού πετρελαϊκού βραχίονα με πελάτες ονόματα όπως η ΒΡ, η Shell, η General Electric, ενώ κυκλοφόρησε και λιπαντικό με όνομα “Amazon Basics Synthetic Motor Oil” προκειμένου να κατακτήσει μερίδιο στη συγκεκριμένη αγορά.

Επιπλέον, η Microsoft ξεκίνησε πέρυσι την πρωτοβουλία “Ενδυναμώνοντας τον πετρελαϊκό κλάδο μέσω της τεχνητής νοημοσύνης”, την οποία και παρουσίασε σε μεγάλες διεθνές πετρελαϊκό συνέδριο στο Άμπου Ντάμπι. Η εταιρεία έκλεισε προ διετίας επταετή συμφωνία με τη Chevron, ενώ πωλεί προϊόντα της στη ΒΡ, τη Shell, θυγατρική της Exxon και την Equinor.



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα