Skip to main content
Menu
English edition Live Blog Weekly Issues

Μιχάλης Καιταντζίδης: Ασφαλιστικά μέτρα κατά ΔΕΗ-ΔΕΣΜΗΕ

Μετά την απόφαση της Αρχής που υποχρεώνει τις δύο εταιρείες, Energa και Hellas Power, να καταθέσουν εγγυητικές επιστολές, για τις οφειλές τους προς τη ΔΕΗ, νεώτερη απόφαση τις δικαιώνει για τις καταγγελίες τους σε βάρος του ΔΕΣΜΗΕ και της ΔΕΗ.

Αυτές αφορούν καθυστερήσεις στις εκκαθαρίσεις των καταναλώσεων ηλεκτρικού για τους πελάτες των δύο εταιρειών, τις οποίες είναι υποχρεωμένη να ολοκληρώνει η ΔΕΗ ως διαχειριστής του δικτύου μέσα σε συγκεκριμένες προθεσμίες.

Αυτές δε τις εκκαθαρίσεις επικαλέστηκαν μεταξύ άλλων οι εταιρείες, για να δικαιολογήσουν τη μη πληρωμή οφειλομένων στη ΔΕΗ.

Η έγγραφη καταγγελία των δύο εταιρειών προς τη ΡΑΕ κατά της ΔΕΗ και του ΔΕΣΜΗΕ έγινε στις 26 Ιανουαρίου, αφού δηλαδή ο ΔΕΣΜΗΕ τις είχε αφαιρέσει το δικαίωμα εκπροσώπησης καταναλωτών.
Σύμφωνα με την απόφαση της ΡΑΕ, στη ΔΕΗ και στο ΔΕΣΜΗΕ επιβάλλονται ασφαλιστικά μέτρα, σύμφωνα με τα οποία:

* Η ΔΕΗ με την ιδιότητα του Διαχειριστή Δικτύου σε 10 εργάσιμες μέρες θα πρέπει να έχει ολοκληρώσει εκκρεμότητες στις εκκαθαρίσεις χρεώσεων για έτη πριν το 2011, όπως και για το διάστημα μέχρι το τέλος του 2011.

* Ο Διαχειριστής Ελληνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας σε πέντε μέρες από τη λήψη των στοιχείων της ΔΕΗ, να προχωρήσει στη διενέργεια των χρεώσεων και πιστώσεων εκκαθάρισης Προμηθευτών.

Σημειώνεται ότι η διαδικασία των χρεώσεων από τον διαχειριστή του δικτύου, γίνεται κατά προσέγγιση και οι εκκαθαρίσεις με μεγάλη υστέρηση αφού δηλαδή γίνει η καταγραφή των ενδείξεων στους μετρητές των καταναλωτών, οπότε και εκδίδονται χρεωστικά ή πιστωτικά από τον ΔΕΣΜΗΕ.

Η διαδικασία αυτή είναι αποτέλεσμα του ότι ακόμη και σήμερα, σε ελάχιστους καταναλωτές έχει τοποθετήσει η ΔΕΗ σύγχρονους ψηφιακούς μετρητές, από τους οποίους μπορεί να λαμβάνει στοιχεία σε πραγματικό χρόνο.

Έτσι, η αγορά καλείται να λειτουργήσει με χρεώσεις που υπολογίζονται κατά προσέγγισιν, ενώ κανονικά θα έπρεπε ο διαχειριστής του δικτύου, δηλαδή η ΔΕΗ, να έχει ανά πάσα στιγμή στοιχεία κατανάλωσης σε πραγματικό χρόνο, ώστε οι χρεώσεις προς του προμηθευτές και στη συνέχεια από τους προμηθευτές στους πελάτες του να είναι πραγματικές και όχι κατά προσέγγιση.
(ΠΗΓΗ: euro2day.gr, 23/2/2012)



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα