Skip to main content
Menu
English edition Live Blog Weekly Issues

Με την έγκριση της Επιτροπής η κρατική χρηματοδότηση 100 εκατ. ευρώ για τον τερματικό LNG Krk στη Κροατία

Ένα βήμα πιο κοντά στην υλοποίηση φέρεται να βρίσκεται ο τερματικός σταθμός LNG Krk της Κροατίας μετά την απόφαση της Επιτροπής να εγκρίνει, ως συμβατές με το κοινοτικό δίκαιο και το δίκαιο ανταγωνισμού, την χρηματοδότηση του έργου με 100 εκατομμύρια από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Ειδικότερα, το FSRU έχει σχεδιαστεί προκειμένου να εκχέει στο εθνικό σύστημα της Κροατίας, αρχής γενομένης από το 2021, 2.6 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα ετησίως. Η συνολική επένδυση του έργου ανέρχεται σε 233.6 εκατομμύρια ευρώ και η χρηματοδότηση του έργου έχει ως εξής:

  • Ιδία κεφάλαια από τους μετόχους της εταιρείας 32.2 εκατομμύρια ευρώ
  • 101.4 εκατομμύρια ευρώ θα προέλθουν από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη» και,
  • 100 εκατομμύρια ευρώ η συνεισφορά από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Επιπρόσθετα, η Κροατία θα θεσμοθετήσει ένα τέλος αποζημίωσης, το «τέλος ασφάλειας εφοδιασμού» και το οποίο θα καλύπτεται από τις χρεώσεις που θα πληρώνουν οι χρήστες στον λειτουργό του συστήματος μεταφοράς φυσικού αερίου μαζί με τα τέλη που αφορούν την μεταφορά του αερίου, σε περίπτωση που τα τέλη του τερματικού δεν επαρκούν για καλυφθούν τα λειτουργικά κόστη.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκτιμάει πως τα μέτρα στήριξης από πλευράς του κράτους συμμορφώνονται με τους κανόνες της ΕΕ περί κρατικών ενισχύσεων και με τις κατευθυντήριες γραμμές του 2014 περί κρατικών ενισχύσεων για περιβαλλοντική προστασία και την Ενέργεια.

Σε δηλώσεις της, η επίτροπος Margrethe Vestager, υπεύθυνη πολιτικής ανταγωνισμού, ανέφερε χαρακτηριστικά πως «Ο νέος τερματικός σταθμός LNG στην Κροατία θα ενισχύσει την αφάλεια του ενεργειακού εφοδιασμού και τον ανταγωνισμό, προς όφελος των κατοίκων της περιοχής. Εγκρίναμε τα μέτρα στήριξης από το κράτος της Κροατίας, καθώς περιορίζονται σε ότι είναι αναγκαίο για την πραγματοποίηση του έργου, σε ευθυγράμμιση με τους ευρωπαϊκούς κανόνες περί κρατικών ενισχύσεων».

Να θυμίσουμε, τέλος, ότι το συγκεκριμένο έργο περιλαμβάνεται στην λίστα των PCIs (European Projects of Common Interests) ήδη από το 2013, αναγνωρίζοντας την στρατηγική σημασία και ρόλο που μπορεί να επιτελέσει στην προσπάθεια διαφοροποίησης στην προμήθεια φυσικού αερίου στην Κεντρική και Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Ο τερματικός σταθμός θα τροφοδοτεί με αέριο το εθνικό σύστημα της Κροατίας και στη συνέχεια μέσω των διασυνδέσεων, αυτό μπορεί να φτάνει σε Σλοβενία, Ιταλία και Ουγγαρία, όπως και σε άλλες χώρες μέλη της ΕΕ, καθώς και σε μη μέλη γειτονικές χώρες όπως είναι η Σερβία και το Μοντενέγκρο.



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα