Skip to main content
Menu
English edition Live Blog Weekly Issues

Μαζί με τα απόνερα, να μην πετάξουμε και το παιδί!

Τις ημέρες αυτές η ΡΑΕ έχει καλέσει σε ακρόαση ορισμένες από τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην προμήθεια ρεύματος. Το προς συζήτηση αντικείμενο αφορά καθυστερήσεις στην απόδοση, προς τους διαχειριστές, μικρών σχετικά ποσών από ρυθμιζόμενες χρεώσεις που οι εταιρείες έχουν ήδη εισπράξει από τους καταναλωτές. Οι εισπράξεις αυτές κανονικά αποδίδονται μέσα σε ένα μήνα από την έκδοση των σχετικών τιμολογίων. Έχει δίκιο η Αρχή να διερευνά όλα όσα συμβαίνουν στην αγορά του ρεύματος, ειδικά όταν μιλάμε για μια αγορά που έχει κατά το παρελθόν… καεί στο χυλό. Είναι υποχρέωσή της γιατί πρέπει να προστατεύει και το σύστημα και τον καταναλωτή.

Πρέπει όμως τα πράγματα να παίρνουν τη σωστή τους διάσταση. Όχι - μιας και πιάσαμε τις παροιμίες -, «μαζί με τα απόνερα να πετάξουμε και το παιδί!» Τι εννοώ: Το να οφείλουν ορισμένες εταιρείες - και μάλιστα πολύ σοβαρές και φερέγγυες - κάποιες εκατοντάδες χιλιάδες ή λίγα εκατομμύρια  ευρώ στους διαχειριστές, τη στιγμή που ο ίδιος ο ΑΔΜΗΕ τους χρωστάει πολλαπλάσια, δεν σημαίνει ότι διατρέχει κίνδυνο το σύστημα… Τουλάχιστον όχι εξ΄αυτού του λόγου! Ειδικά όταν ο δεσπόζων παίχτης χρωστάει στους διαχειριστές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ και το δεδομένο αυτό έχει εν πολλοίς «χωνευτεί».

Και στο κάτω κάτω ας δημιουργηθεί και για τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις ένα σύστημα διαχείρισης ανάλογο με εκείνο που ισχύει για την αγορά ρεύματος από τον ΗΕΠ.

Και επειδή ακούγονται κουβέντες για Energa και Hellas Power, να πούμε κι αυτό: Ουδεμία σχέση, ούτε για αστείο. Το πλαίσιο είναι πλέον πολύ αυστηρό και η αγορά ελέγχεται σχολαστικά. Δεν υπάρχουν περιθώρια για τέτοιες συμπεριφορές ακόμα και αν κάποιος είχε αυτή την πρόθεση.

Συνεπώς, ας κάνει ο καθένας τη δουλειά του, ας έχουμε όμως όλοι υπόψη ότι η εμπιστοσύνη σε μια αγορά δύσκολα χτίζεται και εύκολα καταρρέει… Κάθε εταιρεία κάνει αγώνα, απασχολεί ανθρώπους, ξοδεύει λεφτά για να εδραιώσει την εικόνα της και να δημιουργήσει σχέση εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές. Εγρήγορση λοιπόν, αλλά και ψυχραιμία…



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα