Το Κουβέιτ αυξάνει την παραγωγή και τις εξαγωγές μέσω του Ορμούζ
Το Κουβέιτ ζητά από τους πελάτες του να παραλαμβάνουν προϊόντα διύλισης πετρελαίου από τα λιμάνια του που βρίσκονται βαθιά μέσα στον Περσικό Κόλπο, καθώς οι πετρελαϊκοί κολοσσοί της περιοχής επιχειρούν να αυξήσουν την παραγωγή τους και η κίνηση μέσω των Στενών του Ορμούζ εντείνεται.
Όπως μεταδίδει το Bloomgerg επικαλούμενο σχετικό έγγραφο, η κρατική πετρελαϊκή εταιρεία του Κουβέιτ, Kuwait Petroleum Corporation, προκήρυξε διαγωνισμό για την πώληση νάφθας — προϊόν που χρησιμοποιείται για την παραγωγή βενζίνης και πλαστικών — απαιτώντας από τους αγοραστές να παραλαμβάνουν τα φορτία από τα λιμάνια της χώρας. Για να φτάσουν στους πελάτες, τα φορτία θα πρέπει να διέλθουν από τα Στενά του Ορμούζ.
Σύμφωνα με εμπόρους της αγοράς, η κίνηση αυτή αποτελεί την πρώτη παρόμοια προσφορά εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα. Διαφέρει από προηγούμενες πωλήσεις, καθώς οι αγοραστές καλούνται να ναυλώσουν οι ίδιοι τα πλοία μεταφοράς. Η εταιρεία δεν απάντησε άμεσα σε αίτημα για σχόλιο εκτός ωραρίου λειτουργίας.
Η πρωτοβουλία του Κουβέιτ έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά ενδείξεων από ολόκληρη την περιοχή ότι οι παραγωγοί πετρελαίου λαμβάνουν μέτρα για την αποκατάσταση των κρίσιμων ενεργειακών ροών μετά την προσωρινή ειρηνευτική συμφωνία μεταξύ Ιράν και ΗΠΑ. Στις νέες συνομιλίες του Σαββατοκύριακου, οι διαμεσολαβητές ανακοίνωσαν ότι οι δύο πλευρές συμφώνησαν επίσης στη δημιουργία ενός διαύλου επικοινωνίας για την αποφυγή περιστατικών και λανθασμένων εκτιμήσεων, με στόχο τη διασφάλιση της ασφαλούς διέλευσης των εμπορικών πλοίων από τα Στενά του Ορμούζ.
Την περασμένη εβδομάδα, ο διευθύνων σύμβουλος της Kuwait Petroleum, Sheikh Nawaf Al-Sabah, δήλωσε ότι η εταιρεία έχει ήδη ξεκινήσει να αυξάνει την παραγωγή πετρελαίου. Παράλληλα, θα αρθούν όλες οι ανακοινώσεις ανωτέρας βίας (force majeure) που είχαν εκδοθεί κατά τη διάρκεια του πολέμου, μια νομική ρήτρα που επιτρέπει στους παραγωγούς να μην τηρούν προσωρινά τις συμβατικές τους υποχρεώσεις.
Ωστόσο, η κατάσταση γύρω από τα Στενά του Ορμούζ παραμένει ρευστή και η προσφορά του Κουβέιτ δεν σημαίνει απαραίτητα ότι οι αγοραστές και οι πλοιοκτήτες είναι πρόθυμοι να αναλάβουν το ρίσκο αποστολής πλοίων στην περιοχή, σημειώνουν οι έμποροι. Σύμφωνα με την ασφαλιστική εταιρεία Chubb Limited, η ασφάλεια των πλοίων που διέρχονται από τα Στενά του Ορμούζ εξακολουθεί να αξιολογείται "ώρα με την ώρα".
Κατά τη διάρκεια του πολέμου, η Kuwait Petroleum είχε μεταφέρει υγροποιημένο αέριο πετρελαίου (LPG) μέσω του θαλάσσιου περάσματος χρησιμοποιώντας δικά της πλοία, ενώ παράλληλα προσέφερε και φορτία αργού πετρελαίου από πλοία που βρίσκονταν εκτός των Στενών.