Skip to main content
Menu
English edition

Το ηλεκτροπαραγωγικό μείγμα καθορίζει το πρόσημο της ηλεκτροκίνησης - Πιο "φιλική" η Αλβανία από την Ελλάδα

Σε μια εποχή που γίνεται μεγάλη συζήτηση για τις «πράσινες» μεταφορές, ο ρόλος της ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης αναδεικνύεται σε κομβικό, σύμφωνα τουλάχιστον με το πλαίσιο πολιτικών που έχει αποφασιστεί να προωθηθούν στην ΕΕ, αλλά και σε άλλα αναπτυγμένα κράτη του κόσμου.

Βεβαίως, το κατά πόσο η προώθηση της ηλεκτροκίνησης συμβάλλει τόσο καθοριστικά όσο επιδιώκεται στη μείωση των εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό και από τα γνωρίσματα του ηλεκτροπαραγωγικού μίγματος.

Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με μία μελέτη που έκανε το ερευνητικό ινστιτούτο μεταφορών του Μίσιγκαν (UMTRI ή Michigan Transportation Research Institute) για το ζήτημα των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, σε  19 χώρες όπου τα συμβατικά αυτοκίνητα πλεονεκτούν έναντι των ηλεκτρικών διότι η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας προέρχεται κυρίως από την καύση λιγνίτη ή άνθρακα.

Συνολικά, η έρευνα δείχνει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον σε 122 από 141 χώρες.

Στον παρακάτω χάρτη που αναπαράγει το Car&Driver στο σχετικό δημοσίευμά του, αποτυπώνεται η κατάσταση σε κάθε χώρα.

Είναι εντυπωσιακό ότι, βάσει αυτών των στοιχείων, από την άποψη των εκπομπών στην ηλεκτροπαραγωγή, η Αλβανία είναι πιο «φιλική» προς την συμβολή στο περιβαλλοντικό αποτύπωμα της προώθησης της ηλεκτροκίνησης σε σχέση με τη χώρα μας.

Συγκεκριμένα, η Ελλάδα ανήκει στη «ροζ ζώνη» (4,6-8,2 lt/100 km) του χάρτη, όπου σε ένα αυτοκίνητο που καταναλώνει από 4,6 lt/100 km  αντιστοιχούν λιγότερες εκπομπές από ένα ηλεκτρικό.

Αντίθετα στην Αλβανία, που εντάσσεται στην «πράσινη ζώνη» (0,05-0,24 lt/100 km), θα πρέπει η κατανάλωση ενός συμβατικού αυτοκινήτου να είναι θεωρητικά το πολύ στα 0,24 lt/100 km  για να έχει καλύτερη συμβολή από ένα ηλεκτρικό. Όμως κάτι τέτοιο πρακτικά δεν μπορεί να γίνει. Η διαφορά οφείλεται στο γεγονός ότι η ηλεκτροπαραγωγή της Αλβανίας προέρχεται από υδροηλεκτρικά εργοστάσια.

Σε επίπεδο πλανήτη, για να έχει ένα συμβατικό αυτοκίνητο καλύτερη συμβολή από ένα ηλεκτρικό, θα πρέπει η κατανάλωση να είναι κατά μέσο όρο στα 4,6 lt/100 km  .

Στην Κίνα θα πρέπει να είναι 5,9 lt/100 km, στις ΗΠΑ είναι στα 4,2 ενώ, στο άλλο άκρο, στην Μποτσουάνα και στο Γιβραλτάρ θα πρέπει να είναι 8,1 lt/100 km . 

 



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα