Skip to main content
Menu
English edition

Χρ. Παπασταθοπούλου: Πλεύση στα ελληνικά ύδατα μόνο με οικολογικά καύσιμα

Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε από την Τετάρτη το σχέδιο προεδρικού διατάγματος που ορίζει το θεσμικό πλαίσιο για τον εφοδιασμό των πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) όταν αυτά βρίσκονται σε λιμάνια.

Το Π.Δ. που ετοίμασε το υπουργείο Ναυτιλίας έχει 12 άρθρα που αφορούν την παροχή LNG (αεριέλευση) σε πλοία, δίνει ιδιαίτερη έμφαση στα συστήματα και τις διαδικασίες που θα εξασφαλίζουν την ασφάλεια των πλοίων και των επιβατών και στόχος του υπουργείου Ναυτιλίας είναι μέσα στον Σεπτέμβριο να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία για την πλήρη προετοιμασία του Π.Δ.

Σημειώνεται ότι η υποχρέωση των πλοίων που καταπλέουν στα ελληνικά χωρικά ύδατα να χρησιμοποιούν φιλικά προς το περιβάλλον καύσιμα αρχίζει την 1η Ιανουαρίου του 2020.

Την ημερομηνία αυτή όρισε ως ημερομηνία εφαρμογής για τη χρήση ναυτιλιακού καυσίμου μικρής περιεκτικότητας σε θείο 0,5%, για όλα ανεξαιρέτως τα πλοία, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός IMO.

Απόφαση για την οποία ο γενικός γραμματέας του Οργανισμού Kitack Lim είχε δηλώσει ότι οφείλεται στη βούληση του Οργανισμού να διασφαλίσει ότι η διεθνής ναυτιλία παραμένει πιο φιλική προς το περιβάλλον.

Για το θέμα συγκάλεσε σύσκεψη την Τετάρτη ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής με την παρουσία του υφυπουργού Ναυτιλίας Νεκτάριου Σαντορινιού και του γενικού γραμματέα του υπουργείου Χαράλαμπου Καλαματιανού, κατά τη διάρκεια της οποίας δήλωσε ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου, έπειτα από επίπονη εργασία που κράτησε τρεις μήνες, κατέληξαν σ’ ένα πολύ σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο για τον ανεφοδιασμό των πλοίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο, καθώς η Ελλάδα μέχρι σήμερα δεν είχε τέτοιο θεσμικό πλαίσιο.

Το σχέδιο δόθηκε σε όλους τους φορείς που εμπλέκονται στη διαδικασία, ενώ οι ενδιαφερόμενοι μέχρι τέλος Αυγούστου θα πρέπει να στείλουν τις παρατηρήσεις τους στο υπουργείο.

Ο Π. Κουρουμπλής πρότεινε τον Σεπτέμβριο να γίνει μια ακόμα συνάντηση κατά την οποία θα κατατεθούν οι απόψεις των ενδιαφερόμενων φορέων ώστε να γίνει από κοινού επεξεργασία του περιεχομένου προκειμένου το υπουργείο να καταλήξει σε ένα θεσμικό πλαίσιο αξιόπιστο και αποτελεσματικό.

«Απαντάμε στις προκλήσεις μιας νέας πραγματικότητας, ενώ είμαστε κοντά και στο να καταρτίσουμε ένα θεσμικό πλαίσιο για τους σταθμούς LNG στη θάλασσα. Θέμα για το οποίο θα γίνει άλλη αντίστοιχη συνάντηση. Δουλεύουμε ώστε η Ελλάδα να προετοιμαστεί για τις εξελίξεις που έρχονται», τόνισε ο Π. Κουρουμπλής.

Ελήφθησαν όλα υπόψη

Οπως σημείωσε, οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου συγκέντρωσαν κάθε λεπτομέρεια από τη διεθνή εμπειρία σε νομικό και πρακτικό επίπεδο για να καταλήξουν στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο, ενώ ελήφθησαν υπόψη όλοι οι κρίσιμοι παράγοντες για την αεριέλευση και κυρίως η ασφάλεια για την προστασία της ανθρώπινης ζωής.

Ναυτιλιακές πηγές υποστηρίζουν πάντως ότι οι πλοιοκτήτριες εταιρείες, προκειμένου να χρησιμοποιήσουν το συγκεκριμένο καύσιμο (LNG) ή οποιοδήποτε άλλο που να προσαρμόζεται με την οδηγία του ΙΜΟ, πρέπει να προχωρήσουν σε κατασκευαστικές μετατροπές στα πλοία τους, ενώ με τη χρήση των φιλικών προς το περιβάλλον καυσίμων οι πλοιοκτήτες υποστηρίζουν ότι θα ανέβει κατά πολύ το λειτουργικό κόστος ενός πλοίου.

(Εφημερίδα των Συντακτών)



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα