Skip to main content
Menu
English edition Live Blog Weekly Issues

Γνωρίστε τον R.J. Scaringe τον ιδρυτή της Rivian και τον χειρότερο εφιάλτη της Tesla

Στο επίκεντρο του Auto Show του Νοεμβρίου στο Λος Άντζελες δεν βρέθηκε h Mercedes – Benz, η Porsche, η ΒΜW ή κάποια άλλη από τις συνηθισμένες πολυτελείς μάρκες αυτοκινήτων. Αντιθέτως, ιδιαίτερος θόρυβος έγινε για μια λιγότερο γνωστή αυτοκινητοβιομηχανία, την Rivian Automotive, με έδρα το Πλίμουθ του Μίσιγκαν. Μετά από σχεδόν δέκα χρόνια ανάπτυξης της τεχνολογίας EV, η εταιρία παρουσίασε τα δύο πρώτα της ηλεκτρικά αυτοκίνητα: το R1S, ένα σπορ όχημα επτά θέσεων και το φορτηγό R1T.

Σχεδιασμένα για δραστήρια άτομα και τα δύο μοντέλα, τα οποία χαρακτηρίζονται οχήματα "περιπέτειας", διαθέτουν εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας όπως σύνδεση στο internet και διάφορες άλλες τεχνολογίες που σχετίζονται με την ασφάλεια του οδηγού. 

"Η περιπέτεια είναι ζωή" τόνισε ο R.J. Scary, ο 36χρονος ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Rivian. "Ο προορισμός σας μπορεί να είναι το ψάρεμα, ή το γκολφ ή μπορεί απλά να είναι μια έξοδος με την οικογένεια για μεσημεριανό γεύμα". Η αγάπη του Scaringe για τα αυτοκίνητα ξεκίνησε από παιδί. Όταν ήταν αρκετά μεγάλος ώστε να μπορεί να χρησιμοποιεί εργαλεία βοήθησε έναν γείτονα να φτιάξει ένα Porsche 356s που είχε στο γκαράζ του στη Μελβούρνη της Φλώριδας. "Το αγαπημένο μου ήταν έναν Speedster της δεκαετίας του 1950". Στο σχολείο του δημιουργήθηκε η εμμονή να κατασκευάσει τη δική του μάρκα αυτοκινήτων και αργότερα απέκτησε τις γνώσεις που απαιτούνται κάνοντας το διδακτορικό του στη μηχανολογία στο Sloan Automotive Lab του ΜΙΤ. 

"Ήταν απογοητευτικό το γεγονός πως αυτά που αγαπούσα περισσότερο ταυτόχρονα μόλυναν τον αέρα και προκαλούσαν διάφορα θέματα από γεωπολιτικές συγκρούσεις έως κλιματικές αλλαγές" δήλωσε ο Scaringe. Έτσι άλλαξε πορεία αποφασίζοντας να επικεντρωθεί στα ηλεκτρικά οχήματα που είναι φιλικά προς το περιβάλλον.  Η Rivian ιδρύθηκε το 2009 και δημιούργησε ένα ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο κουπέ, σαν το Roadster της Tesla, όπως παραδέχτηκε ο Scaringe ωστόσο μελλοντικά επικεντρώθηκε στα πολυτελή οχήματα. 

Γιατί όμως χρειάστηκε σχεδόν μια δεκαετία για την παραγωγή οχημάτων; 
Η παραγωγή οχημάτων απαιτεί ανάπτυξη της τεχνολογίας, την ύπαρξη ενός ισχυρού business plan, την δημιουργία μια αλυσίδας εφοδιασμού και ενός συστήματος παραγωγής. Επίσης ο Scaringe πέρασε αρκετά χρόνια έως ότου να συγκροτήσει την καλύτερη ομάδα μηχανικών και σχεδιαστών μεταξύ των οποίων βρίσκονται ο Mark Vinnels, ο εκτελεστικός διευθυντής της Rivian, που ήρθε από τη McLaren και ο Jeff Hammoud, o αντιπρόεδρος του σχεδιασμού, ένας "βετεράνος" του Jeep καθώς βρίσκεται πίσω από τη δημιουργία των Grand Cherokee και Wrangler. 

Για τη χρηματοδότηση των ονείρων του ο Scaringe συγκέντρωσε $450 εκατ. από τρεις επενδυτές: τον επενδυτικό όμιλο της Σαουδικής Αραβίας Abdul Latif Jameel, την Ιαπωνική Sumitomo Corp και την Standard Chartered Bank του Λονδίνου. 

Η Rivian απασχολεί περίπου 700 άτομα, τα μισά βρίσκονται στο μηχανολογικό της κέντρο στο Πλίμουθ και τα υπόλοιπα στα τεχνολογικά κέντρα της εταιρείας στο Σαν Χοσέ και στο Ιρβάιν της Καλιφόρνια και κάποια σε μια εγκατάσταση στο Λονδίνο. Περισσότερα άτομα αναμένεται να προστεθούν στο δυναμικό της τα επόμενα δύο χρόνια, καθώς η εταιρεία αναβαθμίζει την παραγωγική της διαδικασία στο Νόρμαλ στο Ιλινόις, στο πρώην εργοστάσιο της Mitsubishi που η Rivian απέκτησε το 2017 έναντι $16 εκατ.. 

Από τεχνική άποψη, τα R1T και R1S είναι παρόμοια. Βασίζονται στον ίδιο σκελετό το λεγόμενο skateboard στον οποίο περιλαμβάνονται όλα τα μηχανικά εξαρτήματα, μπαταρία, συστήματα κίνησης, ανάρτηση. Τα συγκεκριμένα μοντέλα προσφέρουν εξαιρετικές επιδόσεις και παράλληλα υπόσχονται εξαιρετικό χειρισμό και την ταχύτητα ενός σπορ αυτοκινήτου. Και τα δύο φτάνουν από το 0 τα 60 μίλια την ώρα σε τρία δευτερόλεπτα. 

Η τιμή πώλησης ξεκινά από τα $68.000 και για το SUV η τιμή είναι $72.500. Η Rivian αναμένεται να παραδώσει 20.000 αυτοκίνητα το 2021 και 40.000 το 2022, αριθμοί που αντιστοιχούν σε πωλήσεις $1,4 δισ. και $2,8 δισ. αντιστοίχως.  Η Τesla είχε πουλήσει 22.000 μονάδες του Model S κατά το πρώτο έτος κυκλοφορίας του και 25.000 μονάδες του Model X όταν αυτό έκανε το ντεμπούτο του. 

Έσοδα θα προέλθουν επίσης από την πώληση της τεχνολογίας της Rivian σε αυτοκινητοβιομηχανίες και εταιρείες τεχνολογίας. "Μπορούμε να αξιοποιήσουμε την τεχνολογία του skateboard ή να πουλήσουμε κάποια κομμάτια όπως το πακέτο μπαταριών" αναφέρει ο Scaringe. Παρόλο που δεν έχουν ανακοινωθεί συνεργασίες η Rivian βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με γνωστό εμπορικό σήμα που δεν είναι παραδοσιακή αυτοκινητοβιομηχανία. Επίσης η εταιρεία πρόκειται να πραγματοποιήσει επενδύσεις εντός του πρώτου τριμήνου του 2019. 

Τώρα που το όνειρό του να δημιουργήσει αυτοκινητοβιομηχανία έγινε πραγματικότητα, ο Scaringe πιστεύει ότι μεταξύ των προτεραιοτήτων του ως διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας είναι η ξεκάθαρη κατεύθυνση της εταιρείας, η σωστή ομάδα και η κουλτούρα που επιτρέπει στους εργαζόμενους να εργάζονται πιο ανεξάρτητα. 

(forbes, capital.gr)



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα