FT: Το Κατάρ θα επαναφέρει πλήρως την παραγωγή LNG εντός λίγων εβδομάδων

FT: Το Κατάρ θα επαναφέρει πλήρως την παραγωγή LNG εντός λίγων εβδομάδων

FT: Το Κατάρ θα επαναφέρει πλήρως την παραγωγή LNG εντός λίγων εβδομάδων
24 06 2026 | 09:02

Το Κατάρ σχεδιάζει να επιστρέψει στα κανονικά επίπεδα παραγωγής LNG εντός εβδομάδων, στα τμήματα των εγκαταστάσεών του που δεν έχουν υποστεί ζημιές λόγω του πολέμου, δήλωσε ο πρωθυπουργός Σεΐχης Μοχάμεντ μπιν Αμπντουλραχμάν Αλ Θάνι σε συνέντευξή του στους Financial Times.

Η QatarEnergy λειτουργεί το μεγαλύτερο εργοστάσιο εξαγωγής LNG στον κόσμο στο Ρας Λαφάν, αλλά η παραγωγή έχει σε μεγάλο βαθμό διακοπεί από τότε που οι ιρανικές επιθέσεις στις αρχές Μαρτίου ουσιαστικά έκλεισαν τα Στενά του Ορμούζ και προκάλεσαν ζημιές σε δύο γραμμές παραγωγής, οι οποίες αντιπροσωπεύουν περίπου το ένα πέμπτο της συνολικής δυναμικότητας της εγκατάστασης.

Η εταιρεία προετοιμάζεται τώρα για επανεκκίνηση, εν μέσω ειρηνευτικών συνομιλιών μεταξύ ΗΠΑ και Ιράν για το άνοιγμα των Στενών και τον τερματισμό του πολέμου.

"Μέσα σε λίγες εβδομάδες, η παραγωγή θα επανέλθει στα κανονικά επίπεδα, εκτός από τις κατεστραμμένες εγκαταστάσεις", δήλωσε ο Αλ Θάνι στους FT. "Οι ομάδες μας έχουν ήδη κινητοποιηθεί εδώ και λίγες εβδομάδες. Η QatarEnergy προετοιμάζεται για την επιστροφή των δραστηριοτήτων σε μια κανονικότητα μόλις εξομαλυνθεί η κατάσταση στα Στενά".

Παρά την προκαταρκτική ειρηνευτική συμφωνία ΗΠΑ-Ιράν, οι τιμές του LNG  στην Ευρώπη και την Ασία παραμένουν υψηλότερες από τα προπολεμικά επίπεδα. Το Κατάρ κατάφερε να εξαγάγει έναν μικρό αριθμό φορτίων προς αγοραστές στην Ασία, αποκρύπτοντας την τοποθεσία των δεξαμενόπλοιων ως μέτρο ασφαλείας, αλλά οι παραδόσεις αυτές παραμένουν πολύ χαμηλότερες από τα προπολεμικά επίπεδα.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

NEWSROOM