Skip to main content
Menu
English edition Live Blog Weekly Issues

Το φιλόδοξο ερευνητικό σχέδιο της Βουλγαρίας για τη δέσμευση CO2 και τις υβριδικές μεταφορές

Γιάννα Παπαδημητρίου

Περίπου 20 επιστημονικοί, εκπαιδευτικοί και άλλοι κρατικοί φορείς της Βουλγαρίας ένωσαν τις προσπάθειές τους για να αναζητήσουν λύσεις για την μείωση των εκπομπών CO2 στην ατμόσφαιρα από τα νοικοκυριά και τον κλάδο των μεταφορών, συμπράττοντας στο βουλγαρικό Εθνικό Πρόγραμμα «Χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα για τις μεταφορές και τα νοικοκυριά».

Όπως εξηγεί στη Βουλγαρική Ραδιοφωνία ο καθ. Κονσταντίν Χατζηιβανόφ, συντονιστής του Εθνικού Προγράμματος «η μείωση των αερίων θερμοκηπίου στην ατμόσφαιρα μπορεί να επιτευχθεί μέσω της μετάβασης σε καύσιμα με μηδενικές εκπομπές. Δυστυχώς, όμως, η χρήση αποκλειστικά πρώτων υλών θέρμανσης, που δεν εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα, δεν μπορεί να γίνει γρήγορα».

Μεμβράνες, πλάσμα και φύκια για τη δέσμευση CO2

«Επιστήμονες της Βουλγαρικής Ακαδημίας Επιστημών εκπονούν μεθόδους για τη δέσμευση διοξειδίου του άνθρακα και τη μερική αξιοποίησή του. Ακόμη και η μισή ποσότητα να μπει σε χρήση, αυτό θα είναι καλή οικονομική λύση», σημειώνει ο κ. Χατζηιβανόφ.

Ο ίδιος εκτιμά, «μια από τις επιτυχημένες μεθόδους για τη δέσμευση των αερίων του θερμοκηπίου είναι μέσω της χρήσης μεμβρανών για τον χωρισμό του. Μ’ αυτό τον τρόπο θα διατηρηθεί, για να μην πάει στην ατμόσφαιρα».

Όπως συμπληρώνει, άλλες πρωτοποριακές λύσεις για τη δέσμευση θα μπορούσαν να προέλθουν από τη χρήση πλάσματος, καθώς και ορισμένων φυτών όπως τα φύκια, που χάρη στη φωτοσύνθεση απορροφούν με γοργούς ρυθμούς το διοξείδιο του άνθρακα.

Μπαταρίες νέου τύπου και υβριδισμός ηλεκτροκίνησης-υδρογόνου για τις μεταφορές

Η αποθήκευση και ο μετασχηματισμός της ανανεώσιμης ενέργειας είναι άλλο μεγάλο τμήμα του βουλγαρικού Εθνικού Προγράμματος, όπως εξηγεί το BNR στο σχετικό ρεπορτάζ.

«Το ζήτημα είναι πώς θα διατηρηθεί η ενέργεια από τις ανανεώσιμες πηγές όπως το ηλιακό φως, ο άνεμος κ.α.», λέει ο καθ. Κονσταντίν Χατζηιβανόφ.

«Εμείς εργαζόμαστε πάνω σε μπαταρίες νέου είδους, επεξεργαζόμαστε επίσης ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα και μεταφορικά μέσα που κινούνται με υδρογόνο. Ανάμεσά τους τα πιο σημαντικά είναι τα υβριδικά, που συνδυάζουν και τις δύο πηγές ενέργειας, γιατί εάν εξαντληθεί η μπαταρία, αμέσως μπορεί να περάσει σε υδρογόνο και έτσι η κινητικότητα να εξασφαλιστεί», τονίζει.



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα