Skip to main content
Menu
English edition Live Blog Weekly Issues

Φ. Καραγιάννης (Διευθυντής Ανάπτυξης ΔΕΗ): Κάνουμε hedging στον ηλεκτρισμό με δυναμική είσοδο στην αγορά φυσικού αερίου και 5% εντός πενταετίας

Μιχάλης Μαστοράκης

Την παρουσία της στη νέα ενεργειακή πραγματικότητα φαίνεται να προετοιμάζει η ΔΕΗ θέτοντας στόχο να αυξήσει το μερίδιο της στην αγορά φυσικού αερίου στο 5% μέσα στην επόμενη πενταετία, σύμφωνα με όσα ανέφερε στην ομιλία του ο Διευθυντής Ανάπτυξης της Επιχείρησης, Φώτης Καραγιάννης, μιλώντας στο συνέδριο της Hellenic Association for Energy Economics.

Έχοντας προηγηθεί η εκπόνηση του σχεδίου για ανάπτυξη του πράσινου χαρτοφυλακίου της ΔΕΗ όπως αυτό παρουσιάστηκε για ακόμη μια φορά από τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΔΕΗ, Μανώλη Παναγιωτάκη σε ομιλία του στο ίδιο συνέδριο, ανάλογες κινήσεις και στρατηγικές επεξεργάζεται η διοίκηση και για τον τομέα του φυσικού αερίου, ως απάντηση στην απώλεια μεριδίου στην αγορά ηλεκτρισμού. Μάλιστα, με το φόντο της ΔΕΗ να διαγράφεται με ιδιαίτερα μελανά χρώματα ελέω των πρόσφατων οικονομικών αποτελεσμάτων, η είσοδος στην αγορά φυσικού αερίου συνιστά μια πρώτης τάξεως ευκαιρία προκειμένου η ΔΕΗ να πάρει θέση στην λιανική και χονδρική αγορά φυσικού αερίου, όπως τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Καραγιάννης.

Στόχος της ΔΕΗ είναι να διαφοροποιήσει το χαρτοφυλάκιο προμήθειας, ενόψει και της λήξης του συμβολαίου με τη ΔΕΠΑ με το πέρας του επόμενου έτους, ενώ πλώρη μπαίνει για εισαγωγές φορτίων LNG και συμμετοχή στις δημοπρασίες που προκηρύσσει η ΔΕΠΑ. «Τους τελευταίους δέκα μήνες ακολουθούμε αυτή την πολιτική, πετυχαίνοντας σημαντικές εξοικονομήσεις», όπως χαρακτηριστικά υπογράμμισε το υψηλόβαθμο στέλεχος της ΔΕΗ.

"Λόγο" επίσης διεκδικεί να έχει η ΔΕΗ και στο κομμάτι της προσφοράς συνδυασμένων υπηρεσιών, δηλαδή πακέτων ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου, διαμορφώνοντας εξατομικευμένα προϊόντα και αξιοποιώντας το χαμηλό κόστος προμήθειας. Πρόκειται για εμπορικές κινήσεις και στρατηγικές που μπορούν να βρουν ευρεία ανταπόκριση σε μεγάλους βιομηχανικούς πελάτες, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Καραγιάννης. Ενώ στην κατηγορία πελατών b2c σκοπός της Επιχείρησης είναι να προσφέρει τυποποιημένα προϊόντα και δυνατότητα πώλησης και δύο πακέτων.

Πρέπει, ακόμη, να αναφερθεί η πρόθεση της διοίκησης να επεκτείνει τις επενδυτικές δραστηριότητες του Ομίλου στο κομμάτι τα ναυτιλίας και συγκεκριμένα ενόψει του νέου ρυθμιστικού πλαισίου που ετοιμάζεται, ήδη λαμβάνει μέρος σε συζητήσεις με μεγάλους παίκτες της ναυτιλίας για τον ηλεκτρισμό.

Τέλος, γνωστό παραμένει το σχέδιο της ΔΕΗ για την αναβάθμιση των μονάδων ηλεκτροπαραγωγής και ανάπτυξης έργων ΑΠΕ και συστημάτων ηλεκτροκίνησης σε μη διασυνδεδεμένα νησιά.



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα