Skip to main content
Menu
English edition Live Blog Weekly Issues

Δημαράς: Οι Υποδομές και τα Δίκτυα της ΔΕΠΑ πρέπει να ανήκουν στο Δημόσιο

Την Πέμπτη 7 Μαρτίου, συνήλθε σε συνεδρίαση η Ολομέλεια της Βουλής, όπου τοποθετήθηκε με ομιλία του ο Υφ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Δημαράς, με θέμα ημερήσιας διάταξης: Επεξεργασία και εξέταση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Έρευνα, εκμετάλλευση και διαχείριση του γεωθερμικού δυναμικού της χώρας, σύσταση Ελληνικής Αρχής Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών, ιδιοκτησιακός διαχωρισμός δικτύων διανομής φυσικού αερίου και άλλες διατάξεις».

Η τοποθέτηση του Γ. Δημαρά:

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το νομοσχέδιο λύνει προβλήματα: ανοίγει τον δρόμο για την αξιοποίηση της γεωθερμίας ως ανανεώσιμης πηγής ενέργειας, λύνει προβλήματα σε σχέση με το Κτηματολόγιο.

Άκουσα τον εισηγητή της Νέας Δημοκρατίας και στις Επιτροπές και στην Ολομέλεια να λέει γιατί διαχωρίζεται  η ΔΕΠΑ.  Η ΔΕΠΑ διαχωρίζεται από τη μία σε υποδομών και δικτύων και από την άλλη σε εμπορία και παραγωγή, γιατί δεν θέλουμε να δώσουμε την πλειοψηφία της εταιρείας που θα ελέγχει τα δίκτυα σε ιδιωτικές επιχειρήσεις. Θέλουμε, δηλαδή, το ελληνικό δημόσιο να έχει την πλειοψηφία στα δίκτυα, γιατί έτσι μπορεί να σχεδιάζει μια πολιτική παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας. Η ίδια λογική ήταν και στη ΔΕΗ, γιατί χωρίστηκε η ΔΕΗ με αυτό τον τρόπο, ώστε πάλι το ελληνικό δημόσιο να ελέγχει τα δίκτυα.

Η στάση της Νέας Δημοκρατίας είναι ακόμη και τα δίκτυα και οι υποδομές να περάσουν σε μεγάλες πολυεθνικές, συνήθως, επιχειρήσεις. Αν αυτό δεν είναι νεοφιλελευθερισμός, τότε τι είναι; Όταν λέμε δηλαδή δεξιά πολιτική, σημαίνει παράδοση και της παραγωγής, αλλά και των υποδομών και δικτύων σε πολυεθνικές εταιρείες.

Με τις πολιτικές αυτές της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ παρέδωσαν όλες τις Τράπεζες σε επιθετικά ξένα κεφάλαια, τα λεγόμενα funds, αφού τις έφθασαν σε κατάσταση πτώχευσης. Οι Τράπεζες που ήλεγχε το ελληνικό δημόσιο, δηλαδή η Εθνική Τράπεζα, το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, η Αγροτική, η Εμπορική πέρασαν όλες σε επενδυτές και κυρίως σε ξένους επενδυτές. Πώς, λοιπόν, θα χαράξει ένα  κράτος μια πορεία παραγωγικής ανασυγκρότησης χωρίς καμία κρατική τράπεζα; Με την ίδια πολιτική λογική της Νέας Δημοκρατίας το ελληνικό δημόσιο δεν χρειάζεται, λοιπόν, να ελέγχει ούτε τα δίκτυα του Φωταερίου ούτε τα δίκτυα της ΔΕΗ.

Άκουσα με προσοχή και την τοποθέτηση του ΚΚΕ. Είναι στην άλλη άκρη. Κατανοώ την άλλη λογική του ΚΚΕ μέχρι ένα σημείο. Καλώς ή κακώς δεν είμαστε μόνοι στον κόσμο. Είμαστε στην Ευρωπαϊκή Ένωση, είτε από επιλογή είτε από ανάγκη. Επιλέξαμε ως χώρα την Ευρωπαϊκή Ένωση ίσως για γεωστρατηγικούς λόγους, οικονομικούς λόγους και άλλους και υπαγόμαστε στους κανόνες της, τους οποίους πράγματι θέλουμε να βελτιώσουμε και να αλλάξουμε, δημιουργώντας ανάλογες συμμαχίες. Όσο επιτρέπουν τα δεδομένα, διεθνή, ευρωπαϊκά, αγωνιζόμαστε για να στήσουμε στη χώρα μας μία βιώσιμη οικονομία και δίκαιη κοινωνία, μια οικονομία που να μην είναι σαν αυτή που οικοδομήθηκε τώρα, που κατέρρευσε σε κάποιους κλυδωνισμούς.

Η άλλη επιλογή θα ήταν να ήμασταν μόνοι μας στην Αντιπολίτευση και να αφήσουμε το παλιό σύστημα, Νέα Δημοκρατία και ΠΑΣΟΚ, να κυβερνά τη χώρα όπως τους είδαμε, όπως εκείνοι ήξεραν.

Ήθελα να αναφερθώ και στη γεωθερμία, γιατί θέλω να πω ότι είναι απόλυτα ανάγκη να αξιοποιήσουμε και αυτή την Ανανεώσιμη Πηγή Ενέργειας για τη συμβολή μας στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και για τον περιορισμό εξάρτησης της χώρας σε ενέργεια. Με το νομοσχέδιο που συζητάμε απλουστεύονται οι διαδικασίες και τίθενται όροι για την ταχύτερη και καλύτερη αξιοποίηση της γεωθερμίας.

Θέλω να θυμίσω ότι έχουμε δεσμεύσεις από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέχρι το 2030 να έχουμε μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 40%, τουλάχιστον, σε σχέση με το 1990 και άντληση του 27% της συνολικής ενεργειακής κατανάλωσης από ανανεώσιμες πηγές. Επομένως, τέτοιες αποφάσεις πρέπει να πάρουμε πολλές και να στρέψουμε οικονομικούς πόρους και εργασία σε αυτές τις κατευθύνσεις. Μέχρι το 2050 θα πρέπει να μειώσουμε τις εκπομπές κατά 80% με 95% σε σύγκριση με το 1990.

Ήθελα να σταθώ και στο Κτηματολόγιο, γιατί εκεί έχω και αρμοδιότητα και εποπτεία. Με τα άρθρα που αναφέρονται στο Κτηματολόγιο αντιμετωπίζονται λειτουργικά προβλήματα που αποδείχτηκε από τη διαδικασία κτηματογράφησης ότι χρειάζονται μερικές νομοθετικές αλλαγές και βελτιώσεις. Να σημειώσω ότι το έτος 2015, ήτοι μετά από είκοσι χρόνια από τον ιδρυτικό νόμο του 1995, το Κτηματολόγιο κάλυπτε το 6,5% της επιφάνειας της χώρας και περίπου το 25% σε δικαιώματα και τίτλους, γιατί κτηματογραφήθηκαν κυρίως περιοχές αστικών κέντρων.

Αυτήν την περίοδο κτηματογραφείται όλη η χώρα. Αυτή είναι η διαφορά. Έχουμε στόχο, μέχρι το τέλος του 2021, να τελειώσουμε σχεδόν με την κτηματογράφηση.

Υπάρχουν, όμως, από το παρελθόν και λάθη στις παλιές κτηματογραφήσεις και μεγάλες ασυμφωνίες. Οι πολίτες ταλαιπωρούνται. Το ξέρουμε πάρα πολύ και το κατανοούμε. Έχουμε παράπονα από πάρα πολλές περιοχές. Ζητούν συνήθως παρατάσεις. Είναι θέματα των τίτλων. Δεν θέλουμε να πηγαίνουν στα δικαστήρια ξοδεύοντας σε δικηγόρους κ.λπ. Γι’ αυτό προσπαθούμε, παρακολουθώντας την εξέλιξη, να δίνουμε συνέχεια λύσεις και να βελτιώνουμε τον νόμο εκεί που χρειάζεται και που βλέπουμε από την εφαρμογή ότι είναι ανάγκη. Γι’ αυτό τα άρθρα 56, 57 και 58 βελτιώνουν πραγματικά τον νόμο. Γι’ αυτό δεχθήκαμε και την τροπολογία των Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, με γενικό αριθμό 2012 και ειδικό 222, του κ. Τσιρώνη, του κ. Καματερού και άλλων, γιατί και αυτή η τροπολογία λύνει προβλήματα, όπως αυτά που αντιμετωπίζουμε στη Λευκάδα, όπου τα λάθη είναι πάρα πολύ μεγάλα και θα πρέπει να δώσουμε έναν χρόνο για τη διόρθωση των λαθών.



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα