Skip to main content
Menu
English edition Live Blog Weekly Issues

ΔΕΗ: Μειώνει στο 10% την έκπτωση συνέπειας εξοικονομώντας 60 εκ. ευρώ – Επιμένει για τη ρήτρα CO2 στα τιμολόγια για να βγει στις αγορές

Κωνσταντίνος Φιλίππου

Την έξοδο πάση θυσία στις αγορές αναζητά η ΔΕΗ επιδιώκοντας να στείλει στους επενδυτές σινιάλο κερδοφορίας.

Για να συμβεί, όμως αυτό, η εταιρία σύμφωνα με κύκλους της διοίκησης χρειάζεται να πάρει το πράσινο φως από την κυβέρνηση για την επιβολή της ρήτρας CO2 στα τιμολόγια, δηλαδή να αυξηθούν. Για την ώρα, όπως αναφέρουν πληροφορίες, ο πρόεδρος της εταιρίας Μανόλης Παναγιωτάκης δεν έχει ακόμη το “OK” από τον υπουργό ΠΕΝ Γιώργο Σταθάκη, ο οποίος ζυγίζει πολύ το θέμα του πολιτικού κόστους λόγω της προεκλογικής περιόδου.

Πάντως, και σύμφωνα με πηγές κοντά στη διοίκηση της ΔΕΗ, η εταιρία φέρεται να έχει καταλήξει στα σενάρια για το ψαλίδισμα… της έκπτωσης συνέπειας. Αυτή, υπενθυμίζεται ότι ανέρχεται στο 15% για όσους πληρώνουν εντός προθεσμίας τους λογαριασμούς ρεύματος και το συνολικό κόστος για την εταιρία υπολογίζεται κοντά στα 180 με 200 εκατ. ευρώ. Οι αποφάσεις της επιχείρησης είναι να μειωθεί στο 10% χωρίς αφενός να ρισκάρει την απώλεια του καλού κομματιού του πελατολογίου της και πετυχαίνοντας αφετέρου τη μείωση της σχετικής δαπάνης κατά 60 εκ. ευρώ.

Η ΔΕΗ, σύμφωνα με κύκλους της διοίκησης θα επιθυμούσε ιδανικά να κάνει το βήμα της εξόδου στις αγορές για την άντληση χρηματοδότησης εντός του Φεβρουαρίου, ωστόσο ακόμη στην οδό Χαλκοκονδύλη δεν μπορούν να πουν με σιγουριά αν θα το καταφέρουν εξαιτίας της απρόθυμης στάσης που παρουσιάζει η κυβέρνηση για την έγκριση του αιτήματος της αύξησης των τιμολογίων.

Στο θέμα της επιστροφής της ΔΕΗ στην κερδοφορία αναφέρθηκε ο πρόεδρος της εταιρίας Μανόλης Παναγιωτάκης κατά τη διάρκεια της προχθεσινής εκδήλωσης για την κοπή της πίτας της εταιρίας: «Η ΔΕΗ έχει απορροφήσει επιβαρύνσεις πλέον του δις από διάφορους παράγοντες χωρίς να μετακυλήσει ούτε μικρό μέρος στην κατανάλωση. Αντίθετα τα τελευταία 3 χρόνια έχει μειώσει τα τιμολόγιά της με την έκπτωση του 15%. Ωστόσο, θα επαναλάβω και εδώ, ότι, ακριβώς για να συνεχίσει να εκπληρώνει την αποστολή της, και ειδικότερα να βγει στις αγορές και να πραγματοποιήσει και το φετινό επενδυτικό της πρόγραμμα αντίστοιχου μεγέθους με το περσινό, πρέπει να βελτιώσει την κερδοφορία της» εξήγησε ο πρόεδρος για να τονίσει παράλληλα με έμφαση ότι «η ανάγκη για αύξηση της κερδοφορίας είναι όρος για τη μόνιμη και ασφαλή λύση των προβλημάτων».



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα