Skip to main content
Menu
English edition Live Blog Weekly Issues

Το business plan της ΔΕΗ στην ηλεκτροκίνηση: Έσοδα στην 20ετία 800 εκ. ευρώ από πωλήσεις ρεύματος σε οχήματα – Τα προϊόντα και τα μερίδια

Κωνσταντίνος Φιλίππου

Με περισσότερους από 600 φορτιστές που θα εγκαταστήσει σε δημόσιους χώρους (ΣΕΑ Εθνικών Οδών, βενζινάδικα και εγκαταστάσεις της ΔΕΗ), σε εμπορικά σημεία, όπως malls, parking, ξενοδοχεία αλλά και με την μεταπώληση πάνω από 58.000 φορτιστών σε νοικοκυριά, επαγγελματίες και επιχειρήσεις, η ΔΕΗ σκοπεύει να πιάσει το 2040 το 40% της πώλησης ρεύματος για την ηλεκτροκίνηση των οχημάτων.

Οι πωλήσεις όλων των προμηθευτών ρεύματος για τη φόρτιση ηλεκτροκίνητων οχημάτων αναμένεται σε περισσότερα από 2 δις. ευρώ το 2040, ενώ ο τζίρος της αγοράς μαζί με τη χρονοχρέωση των δημόσιων φορτιστών και την αξία κι εγκατάσταση των φορτιστών θα είναι σε 20 χρόνια στα 4 δις. ευρώ.

Με αυτά τα δεδομένα όπως επίσης και με την πρόβλεψη ότι στο βάθος της 20ετίας τα ηλεκτροκίνητα οχήματα στην Ελλάδα θα αγγίξουν τις 500.000 από μόλις 580 το 2018 η δημόσια εταιρία εκπόνησε το επιχειρησιακό της σχέδιο για την είσοδο στην ηλεκτροκίνηση, που αποκαλύπτει το energypress, για την περίοδο 2019 – 2040.

 Για όλες τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις ηλεκτρικής ενέργειας συμπεριλαμβανομένης της ΔΕΗ, η ηλεκτροκίνηση δημιουργεί νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες αφού συνδυάζεται με αύξηση της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας, ανάπτυξη υποδομών φόρτισης και μεγαλύτερη αξιοποίηση των ΑΠΕ.

Οι ρόλοι που αναδεικνύονται στην αλυσίδα αξία της αγοράς είναι η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας, η εγκατάσταση υποδομών φόρτισης, η παροχή υπηρεσίας εξισορρόπησης φορτίου και η παροχή επικουρικών υπηρεσιών με τη φόρτιση κι εκφόρτιση μπαταριών των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, η παροχή υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης και η καθετοποίηση των μεγαλύτερων εταιριών της Ευρώπης σε αυτές τις δραστηριότητες.

Ευκαιρίες ανοίγονται και στην εγχώρια αγορά ηλεκτρισμού αφού από το 2020 και μετά η αυτοκινητοβιομηχανία για να ικανοποιήσει τις ευρωπαϊκές υποχρεώσεις για μείωση των εκπομπών CO2 προγραμματίζει την εισαγωγή ηλεκτροκίνητων οχημάτων στη χώρα σε κάθε σειρά προϊόντων (μικρά, επαγγελματικά και οικογενειακά).

Σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο η ΔΕΗ θα δραστηριοποιηθεί στην παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης αναπτύσσοντας επιχειρηματικό μοντέλο που θα συνδυάζει πολλές από τις προαναφερόμενες δραστηριότητες που ήδη τρέχουν ευρωπαϊκές εταιρίες.

Το πελατολόγιο

Η δημόσια εταιρία με βάση τις προβλέψεις των εισαγωγέων αυτοκινήτων ως προς το target group των πρώτων πελατών της ηλεκτροκίνησης, θα στραφεί με προϊόντα της στους εταιρικούς πελάτες που θα προμηθευτούν ηλεκτροκίνητα οχήματα για επαγγελματικούς σκοπούς ή για την κάλυψη στόχων ΕΚΕ, παράλληλα με τους ιδιώτες κατόχους ηλεκτροκίνητων οχημάτων που αγοράζουν ως αυτοκίνητο πόλης ή ως δεύτερο αυτοκίνητο. Οι οδηγοί αυτοί έχουν την ανάγκη προϊόντων και υπηρεσιών φόρτισης στο σπίτι και σε επαγγελματικούς χώρους.

Η ΔΕΗ θα εστιάσει αρχικά σε παροχή υπηρεσιών σε αυτούς τους πελάτες και παράλληλα θα αναπτύξει ένα δίκτυο δημόσια προσβάσιμων φορτιστών, το οποίο θα παρέχει την κάλυψη σε αυτονομία και ανάγκες φόρτισης εκτός οικίας ή και χώρου εργασίας. Σταδιακά τοποθέτηση σε όλους τους ρόλους.

Σκοπός είναι:

  • Η διεκδίκηση μεριδίου αγοράς στις υπηρεσίες και τα προϊόντα ηλεκτροκίνησης που θα προσφέρουν και οι ανταγωνιστές της.
  • Η κάλυψη αναγκών των υπαρχόντων πελατών της ΔΕΗ σε υπηρεσίες και προϊόντα ηλεκτροκίνησης.
  • Η δυνατότητα προσφοράς συνδυαστικών πακέτων ενεργειακών προϊόντων και υπηρεσιών (ηλεκτρική ενέργεια, φυσικό αέριο, ενεργειακές υπηρεσίες, ηλεκτροκίνηση)
  • Η απόκτηση τεχνογνωσίας για την επιτυχή διεκδίκηση μεριδίου αγοράς στην ηλεκτροκίνηση και των μέσων μαζικής μεταφοράς.

Τα προϊόντα

Όπως προκύπτει από το επιχειρησιακό σχέδιο της περιόδου 2019 – 2040 η ΔΕΗ θα δραστηριοποιηθεί στις υπηρεσίες φόρτισης, όπως η ανάπτυξη δικτύων υποδομών φόρτισης, η μεταπώληση συσκευών φόρτισης, η μελέτη και εγκατάσταση φορτιστών, οι υπηρεσίες συντήρησης φορτιστών, η λειτουργία και διαχείριση σημείων φόρτισης, η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας για φόρτιση και η παροχή υπηρεσιών ηλεκτροκίνησης και εξυπηρέτησης πελατών.

Βασικές κατηγορίες φόρτισης είναι η δημόσια φόρτιση σε ιδιωτική γη (ΣΕΑ Εθνικών Οδών, Βενζινάδικα, εγκαταστάσεις ΔΕΗ), η ημι-δημόσια φόρτιση σε εμπορικούς χώρους (ξενοδοχεία, πάρκινγκ και εμπορικά κέντρα) και η ιδιωτική φόρτιση σε κατοικίες και επαγγελματικούς χώρους (οικιακοί πελάτες επαγγελματίες πάρκινγκ εταιριών – γραφειων).

Ουσιαστικά θα παρέχει, με βάση το business plan, τέσσερα προϊόντα:

1.Υπηρεσίες χρονοχρέωσης της υπηρεσίας φόρτισης σε δημόσιας πρόσβασης υποδομές φόρτισης ιδιωτικής γης.

2.Υπηρεσίες χρονοχρέωσης της υπηρεσίας σε χρήστες ηλεκτροκίνητων οχημάτων με πρόσβαση σε εμπορικούς χώρους.

3.Προϊόντα μεταπώλησης φορτιστών μαζί με μελέτη και εγκατάσταση σε οικιακούς χρήστες, επαγγελματίες και μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

4.Προϊόντα μεταπώλησης φορτιστών μαζί με μελέτη, εγκατάσταση και συντήρηση αλλά και υπηρεσίες διαχείρισης τους σε επιχειρήσεις.

Με τις υπηρεσίες χρονοχρέωσης η ΔΕΗ εκτιμά ότι θα έχει μερίδιο αγοράς 30% για κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας για φόρτιση σε δημόσιο και ημι-δημόσιο δίκτυο για τα έτη 2019 – 2025, μερίδιο 25% στην πενταετία 2026-2030 και 20% στη δεκαετία 2030 – 2040. Το μερίδιο υποχωρεί λόγω της έντασης του ανταγωνισμού.

Από την πώληση φορτιστών το μερίδιο υπολογίζεται στο 13% για το ιδιωτικό και 17% για εμπορικό κομμάτι της αγοράς.

Την περίοδο 2019 – 2025 το επενδυτικό κεφάλαιο που θα απαιτηθεί θα είναι 2,5 εκ. ευρώ και αφορά την εγκατάσταση 275 συσκευών φόρτισης. Νέες επενδύσεις σε εγκατάσταση φορτιστών θα ακολουθήσουν από το 2030 και μετά με επενδύσεις της τάξης των 2,9 εκ. ευρώ έως τ0 2040. Τα έσοδα συνολικά της περιόδου 2019 – 2040 από πώληση ηλεκτρικής ενέργειας για φορτίσεις το επιχειρησιακό σχέδιο τα υπολογίζει σε 800 εκ. ευρώ και το πρόσθετο σωρευτικό όφελος θα είναι της τάξης των 25 εκ. ευρώ 



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα