Skip to main content
Menu
English edition Live Blog Weekly Issues

Αυξημένο κατά 600 εκατ. ευρώ το νέο 10ετές του ΑΔΜΗΕ – Στο 1 δισ. ευρώ η διασύνδεση της Κρήτης - Στα έργα και η Δ΄ Φάση των Κυκλάδων

Κωνσταντίνος Φιλίππου

Σε δημόσια διαβούλευση έχει θέσει από την περασμένη Παρασκευή 23 Νοεμβρίου η ΡΑΕ το αναθεωρημένο δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας που υπέβαλε ο ΑΔΜΗΕ. Με βάση το νέο κείμενο και τους προϋπολογισμούς των έργων, το σύνολο των δαπανών που απαιτούνται για την ενίσχυση και την επέκταση του ΕΣΜΗΕ απαιτούνται 2,4 δις. ευρώ.

Το προκαταρκτικό σχέδιο που είχε υποβάλλει ο ΑΔΜΗΕ στη ΡΑΕ πέρυσι τον Δεκέμβριο προέβλεπε επενδύσεις της τάξης των 1,8 δις. ευρώ για τη δεκαετία 2019-2028.

Τα νέα οικονομικά δεδομένα που ανέβασαν το ύψος των δαπανών είναι η υπαγωγή στο ΔΠΑ και των έργων διασύνδεσης των νότιων και δυτικών Κυκλάδων με το ηπειρωτικό σύστημα (Δ’ Φάση Κυκλάδων). Ο προϋπολογισμός τους ανέρχεται στα 369,4 εκατ. ευρώ. Η επένδυση αναμένεται να ξεκινήσει μετά το 2021.

Επιπλέον, κατά περίπου 300 εκατ. ευρώ αυξήθηκε και το κόστος της μεγάλης ηλεκτρικής διασύνδεσης της Κρήτης με την Αττική. Στο τελευταίο κείμενο έχει υπολογιστεί σε 1 δις. ευρώ από 713,3 εκατ. ευρώ που ήταν στο περσινό προκαταρκτικό σχέδιο.

Επίσης μειωμένοι καταγράφονται και οι προϋπολογισμοί για τη μικρή ηλεκτρική διασύνδεσης της Κρήτης με την Πελοπόννησο και για την ακρίβεια στα 292,2 από τα 324,1 εκατ. ευρώ αλλά και για τις Κυκλάδες με το συνολικό ύψος των επενδύσεων να ανέρχεται στα 141,8 από τα 171 εκατ. ευρώ.

Άλλη μία επίσης σημαντική ομάδα έργων είναι αυτή της επέκτασης του Συστήματος Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας 400 kV προς την Πελοπόννησο. Κι εδώ διαπιστώνεται η μείωση ενός εκ των μεγάλων επενδυτικών σχεδίων. Το ΚΥΤ Μεγαλόπολης με την αρχική και δεύτερη διασύνδεση με τα 400 kV έχει προϋπολογιστεί με το αναθεωρημένο κείμενο στα 165,9 από 194,7 εκατ. ευρώ, που ήταν στο προκαταρκτικό ΔΠΑ.

Την παράσταση, όπως, άλλωστε είναι αναμενόμενο, από το πρόγραμμα ανάπτυξης του ΕΣΜΗΕ κλέβει η διασύνδεση της Κρήτης με την Αττική. Στο κείμενο που βγήκε στη δημοσιότητα την περασμένη Παρασκευή, προσδιορίζεται ως ημερομηνία ολοκλήρωσης του επενδυτικού σχεδίου η 28η Σεπτεμβρίου του 2022, όταν στο περσινό κείμενο είχε οριστεί η 29η Δεκεμβρίου του 2023. Δηλαδή το έργο ήλθε 16 μήνες νωρίτερα. Φυσικά στο αναθεωρημένο Δεκαετές Πρόγραμμα Ανάπτυξης δεν γίνεται καμία αναφορά στον EuroAsia Interconnector, αλλά αντίθετα προστέθηκε η «Αριάδνη Interconnection» ως φορέας υλοποίησης του τμήματος Κρήτης – Αττικής.

Αμετάβλητη παραμένει η ημερομηνία ολοκλήρωσης της διασύνδεσης Κρήτης – Πελοποννήσου που είναι η 25η Ιουνίου του 2020.

Τέλος σε ό,τι αφορά την Δ΄ Φάση των Κυκλάδων περιγράφονται τα έργα των ηλεκτρικών διασυνδέσεων των νησιών της Σαντορίνης, Μήλου, Φολεγάνδρου και Σερίφου με το ηπειρωτικό σύστημα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας. 



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα