Αίτημα για επέκταση του μέτρου της διακοψιμότητας υποβλήθηκε στην Κομισιόν – Διερεύνηση και για διακριτό μηχανισμό μόνον για το demand

Αίτημα για επέκταση του μέτρου της διακοψιμότητας υποβλήθηκε στην Κομισιόν – Διερεύνηση και για διακριτό μηχανισμό μόνον για το demand

Αίτημα για επέκταση του μέτρου της διακοψιμότητας υποβλήθηκε στην Κομισιόν – Διερεύνηση και για διακριτό μηχανισμό μόνον για το demand

Τη συνέχιση του μέτρου της διακοψιμότητας που ίσχυε μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου αποφάσισε να ζητήσει από την Κομισιόν το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, δεδομένου ότι η δέσμευση που είχε αναληφθεί, δηλαδή το να συμμετάσχει η Απόκριση Ζήτησης (demand response) στην Αγορά Εξισορρόπησης, δεν φαίνεται να μπορεί να ικανοποιηθεί.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι το αίτημα του ΥΠΕΝ υποβλήθηκε ήδη και προβλέπει τη συνέχιση του μέτρου της διακοψιμότητας μέχρι τον Ιούνιο του 2022.

Αρμόδια στελέχη θεωρούν απαραίτητη τη διατήρηση του μέτρου, ενόψει ειδικά των συνθηκών στενότητας που αναμένεται να υπάρξουν φέτος το χειμώνα στο ενεργειακό σύστημα της χώρας.

Το μέτρο της διακοψιμότητας αποτελούσε τα τελευταία χρόνια ένα από τα όπλα του διαχειριστή του συστήματος ΑΔΜΗΕ, για την καλύτερη διαχείριση της ζήτησης σε συνθήκες ενεργειακής κρίσης.

Είναι χαρακτηριστικό ότι με τον δραστικό περιορισμό των φορτίων, η βιομηχανία συνέβαλε σημαντικά στη διασφάλιση της επάρκειας εφοδιασμού το καλοκαίρι, όταν η κατανάλωση ρεύματος κινήθηκε σε επίπεδα ρεκόρ λόγω των υψηλών θερμοκρασιών, ενώ ταυτόχρονα υπήρχαν προβλήματα λόγω των πυρκαγιών.  

Πρέπει να σημειωθεί πάντως, ότι η επί ίσοις όροις συμμετοχή της Απόκρισης Ζήτησης στην αγορά εξισορρόπησης, που αποτελεί τον κύριο στόχο στο θέμα αυτό, φαίνεται ότι δεν είναι πρακτικά εφικτή. Η διαπίστωση αυτή έχει οδηγήσει σε προβληματισμό για το αν θα πρέπει, ίσως, να δημιουργηθούν άλλοι μηχανισμοί, περισσότερο ρεαλιστικοί, που να προβλέπουν την συμμετοχή μόνον της ζήτησης, εξασφαλίζοντας έτσι ότι θα λειτουργεί ομαλά το σύστημα.

Τέτοια δυνατότητα υπάρχει με βάση το market reform που έχει καταθέσει η χώρα μας στην Κομισιόν, ενώ αντίστοιχες προβλέψεις υπάρχουν στα market reform της Γερμανίας και της Γαλλίας.

Τέτοιου τύπου μηχανισμοί ενισχύουν ακόμη περισσότερο τα κίνητρα που δίδονται για να ενθαρρυνθεί η συμμετοχή της Ζήτησης στην προσφορά επικουρικών υπηρεσιών.

Ειναι χαρακτηριστική η απάντηση παραγόντων της ΕΒΙΚΕΝ σε σχετική ερώτηση του energypress: «Ένα χρόνο μετά την έναρξη της λειτουργίας της αγοράς οι μόνοι συμμετέχοντες στην αγορά εξισορρόπησης είναι οι παραγωγοί. Είναι επίσης γεγονός και αποδείχθηκε στην πράξη ότι οι μονάδες CCGT έχουν market power στην εν λόγω αγορά, την οποία και ασκούν όποτε θελήσουν. Είναι χαρακτηριστικό ότι τις τελευταίες εβδομάδες οι τιμές ενέργειας εξισορρόπησης διπλασιάστηκαν. Για εμάς είναι απόλυτα σαφές ότι η Ζήτηση δεν μπορεί να ανταγωνιστεί σε ισότιμη βάση τη στρεφόμενη εφεδρεία των συμβατικών μονάδων παραγωγής συμμετέχοντας με τους ίδιους όρους στην αγορά εξισορρόπησης».

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

NEWSROOM