Πρωτοβουλία για μείωση του αποτυπώματος άνθρακα στη βιομηχανία τροφίμων
Ο περιορισμός των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα στη βιομηχανία των τροφίμων αποτέλεσε τη βασική θεματική κατά την εναρκτήρια συζήτηση του έργου LIFE+ FOODPRINT, υπό τον τίτλο «Ανάπτυξη μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα στη Βιομηχανία Τροφίμων», που πραγματοποιήθηκε την περασμένη Τετάρτη στα γραφεία του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ).
Το έργο υλοποιείται από την εταιρεία ΓΙΩΤΗΣ Α.Ε. σε συνεργασία με τη Μονάδα Περιβαλλοντικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, τον ΣΕΒΤ, την Κοινοπραξία των 12 Εθνικών Συνδέσμων Τροφίμων SPES EEIG, το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο της Αθήνας, την Ένωση Περιβαλλοντολόγων και τις εταιρείες Κοντζόγλου Α.Ε., ΑΚΤΙΝΑ Α.Ε. και Biochem Αρβανιτίδης.
Στην εναρκτήρια συνάντηση, οι εταίροι συζήτησαν με λεπτομέρεια τις δράσεις του φιλόδοξου αυτού έργου σχεδιάζοντας και καθορίζοντας τα επόμενα βήματα και τους ρόλους για την επίτευξη αυτών. Το έργο έχει διάρκεια 38 μηνών και η επιτυχής υλοποίησή του θα συμβάλει στον περιορισμό των εκπομπών CO2 στον κλάδο των τροφίμων.
Όπως σημειώνεται, ο κλάδος των τροφίμων είναι ένας από τους πιο δυναμικούς, ανταγωνιστικούς και εξωστρεφείς κλάδους, με κύριο ρόλο στην οικονομία της χώρας. Κατέχει το 28% του συνόλου της μεταποιητικής βιομηχανίας της χώρας, έχει κύκλο εργασιών 16,5 δισ. ευρώ, πραγματοποιεί εξαγωγές άνω των 4 δισ. ευρώ και απασχολεί 360.000 άμεσα και έμμεσα εργαζόμενους.
Το έργο λαμβάνοντας υπόψη ολόκληρη την τροφική αλυσίδα, από την παραγωγή των πρώτων υλών μέχρι τον καταναλωτή, θα αναπτύξει στρατηγικές και εργαλεία για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα, συμβάλλοντας αφενός στην προστασία του περιβάλλοντος και αφετέρου στην αύξηση της βιωσιμότητας του κλάδου με την εξοικονόμηση ενέργειας και πόρων.
Το έργο FOODPRINT χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα LIFE+, το χρηματοδοτικό εργαλείο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το Περιβάλλον.