Δυνατότητα δημιουργίας 25.000 πράσινων θέσεων εργασίας στην Κ. Μακεδονία

Δυνατότητα δημιουργίας 25.000 πράσινων θέσεων εργασίας στην Κ. Μακεδονία

Δυνατότητα δημιουργίας 25.000 πράσινων θέσεων εργασίας στην Κ. Μακεδονία
08 05 2014 | 15:41

Δυνατότητα δημιουργίας 25.000 νέων θέσεων εργασίας μόνο στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας θα προσφέρει η προώθηση και ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, σύμφωνα με τον υποψήφιο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Μιχάλη Τρεμόπουλο. Ήδη στην Ευρώπη η στροφή στη δημιουργία συνεταιρισμών παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ είναι εμφανής και τα πρώτα δειλά βήματα γίνονται και στην Ελλάδα, σύμφωνα με τον κορυφαίο επιστήμονα και ακτιβιστή στην προώθηση των ανανεώσιμων μορφών ενέργειας τα τελευταία 20 χρόνια, Ντιρκ Κνάπεν.

Ο κ. Κνάπεν επισήμανε ότι η ευρωπαϊκή ομοσπονδία των συνεταιρισμών πολιτών που παράγουν ενέργεια μέσω ανανεώσιμων πηγών στην πρώτη καταγραφή των συγκεκριμένων συνεταιρισμών πανευρωπαϊκά πίστευε ότι θα είναι περίπου 400.

«Αποδείχτηκε ότι είναι 2.400. Στις χώρες που οι ΑΠΕ αναπτύσσονται η ενέργεια είναι στα χέρια ιδιωτών ή συνεταιρισμών πολιτών ή και δήμων. Στη Γερμανία τα τελευταία χρόνια δημιουργούνται τρεις συνεταιριστικές επιχειρήσεις ενέργειας εβδομαδιαίως και έφτασαν στις 500. Οι ομάδες παραγωγών συνεργάζονται με δήμους στην Ολλανδία, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι στις χώρες με μεγάλη ανάπτυξη του συγκεκριμένου συνεταιριστικού κινήματος (Γερμανία, Βέλγιο, Ολλανδία) η στροφή στις ΑΠΕ μείωσε δραματικά τις τιμές της ενέργειας στην αγορά. Στις συγκεκριμένες τρεις χώρες η μείωση ήταν 25% σε σχέση με τις τιμές του 2007», υπογράμμισε.

Στην Ελλάδα ωστόσο είμαστε ακόμη πολύ πίσω από την… κοσμογονία της Ευρώπης, παρότι η συγκεκριμένη Ομοσπονδία χρηματοδοτεί τέτοιες συνεταιριστικές κινήσεις μέσω ενός αμοιβαίου ομολόγου που έχει δημιουργήσει και μέχρι οι συνεταιριστές να λάβουν τις επιδοτήσεις της ΕΕ. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα project που είναι σε εξέλιξη περιορίζονται σε τέσσερις περιοχές (Σίφνος, Λαμία, Καρδίτσα και Τήνος).

Όπως είπε ο κ. Κνάπεν η Ελλάδα καταναλώνει ετησίως σε ορυκτά καύσιμα 20 δισεκατομμύρια ευρώ, όταν το 2005 το κονδύλι αυτό ήταν στα 5 δισ. ευρώ!

«Η αντικατάσταση των ορυκτών καυσίμων με ΑΠΕ θα έχει θεαματικές θετικές επιπτώσεις τόσο σε οικονομικό, όσο και σε περιβαλλοντικό επίπεδο. Αν μάλιστα στην αλλαγή αυτή έχουν μεγάλη συμμετοχή οι τοπικοί συνεταιρισμοί τα κοινωνικά οφέλη θα είναι τεράστια», τόνισε ο κ. Κνάπεν.

Το πέρασμα στις ΑΠΕ είναι επείγον, δήλωσε ο κ. Τρεμόπουλος. «Στην Ελλάδα της κρίσης οι ΑΠΕ δίνουν καταπληκτικές δυνατότητες για δημιουργία νέων πράσινων θέσεων εργασίας. Οι 2.400 κοινωνικοί συνεταιρισμοί που παράγουν ενέργεια από ΑΠΕ σε όλη την Ευρώπη δείχνουν ότι δεν είναι μια φαντασία, αλλά κάτι που μπορεί να γίνει αμέσως, εφαρμόζοντας τις ρεαλιστικές προτάσεις που έχουμε. Στην Ελλάδα όμως ο κεντρικός σχεδιασμός για το πέρασμα στις ΑΠΕ είναι να έχουν τη μερίδα του λέοντος οι πολυεθνικές και οι μεγάλες εθνικές επιχειρήσεις, χωρίς τη συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών, οι οποίες εξαιρούνται από τα οφέλη οικονομικά και περιβαλλοντικά. Οι συνεταιρισμοί είναι η συλλογική απάντηση στην κρίση. Αυτή είναι η πρότασή μας για να βγει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας από την κρίση. Έχει υπολογιστεί ότι από τις ΑΠΕ θα δημιουργηθούν στην Ευρώπη 5 εκ. νέες θέσεις εργασίας και στην Κεντρική Μακεδονία 25.000. Η νέα διοίκηση της Περιφέρειας θα πρέπει άμεσα να εφαρμόσει το μοντέλο των συνεταιρισμών και δημοσυνεταιρισμών, διότι υπάρχουν και τα χρηματοδοτικά εργαλεία και η τεχνογνωσία», σημείωσε.

Οι υποψήφιοι δημοτικοί σύμβουλοι που υποστηρίζονται από την «Οικολογία Αλληλεγγύη» σε ψηφοδέλτια των δήμων Θεσσαλονίκης και Νεάπολης Συκεών, Οδυσσέας Χιλιτίδης και Γιώργος Μπλιώνης αντίστοιχα δήλωσαν αισιόδοξοι για την έκβαση της εκλογικής μάχης στις περιοχές τους, ενώ ο πρώτος σημείωσε ότι στόχος είναι η δημιουργία γραφείου ενημέρωσης τέτοιων επιχειρήσεων στο δήμο Θεσσαλονίκης. «Υπάρχει ήδη συνεταιριστικό σούπερ μάρκετ στη Θεσσαλονίκη, θέλουμε να γίνει και επιχείρηση παραγωγής ενέργειας», τόνισε.

(voria.gr)

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

NEWSROOM