Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο: Να μην χαθεί το επενδυτικό ενδιαφέρον στον ενεργειακό τομέα
Την επανεξέταση βασικών ρυθμίσεων που αφορούν στην απελευθέρωση της αγοράς ενέργειας και στον τρόπο λειτουργίας του κλάδου των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας ζητεί από την κυβέρνηση το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο.
Ειδικότερα, το Επιμελητήριο θέτει ως θέματα:
- Την κατάργηση της ετήσιας αναπροσαρμογής της τιμής πώλησης.
- Τον αποκλεισμό ουσιαστικά της χρηματοδότησης μεγάλων επενδύσεων λόγω της ανεπαρκούς προθεσμίας (2ετης) μετά την πιθανή απόφαση του καθ΄ ύλην αρμόδιου υπουργού για αλλαγή της τιμής.
- Την εξαιρετικά ανισότιμη αντιμετώπιση των έργων που επιδοτήθηκαν.
- Την αξιολόγηση του σημαντικού ρόλου της ηλεκτροκίνησης στις μεταφορές και στην ευρύτερη διείσδυση των ΑΠΕ στο Εθνικό Σύστημα.
Τα παραπάνω ζητήματα εξέτασε η Επιτροπή Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας του Επιμελητηρίου, στο πλαίσιο ειδικής συνεδρίασης για το νέο πλαίσιο λειτουργίας των ΑΠΕ.
Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει το Επιμελητήριο, ζητείται από την κυβέρνηση να παρέμβει εκ νέου νομοθετικά με σκοπό την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των επενδυτών, πριν χαθεί το ενδιαφέρον τους να τοποθετήσουν, τόσο βραχυπρόθεσμα, όσο και μακροπρόθεσμα, νέα κεφάλαια στις ΑΠΕ.
Παράλληλα, η Επιτροπή ΑΠΕ του Επιμελητηρίου ασχολήθηκε με τον ενεργειακό σχεδιασμό της χώρας, το ρόλο των ανανεώσιμων πηγών, τα ηλεκτρικά δίκτυα, καθώς και με τις ηλεκτρικές διασυνδέσεις της Ελλάδος με τα γειτονικά κράτη.
Σημειώνεται ότι στην εν λόγω Επιτροπή συμμετείχαν εκπρόσωποι του ΚΑΠΕ, του Συνδέσμου Εταιρειών Φωτοβολταϊκών, της Ελληνικής Επιστημονικής Ένωσης Αιολικής Ενέργειας, εκπρόσωποι νομικής εταιρίας που εξειδικεύεται στα θέματα των ΑΠΕ, ο Γενικός Διευθυντής του Επιμελητηρίου, Δρ Αθανάσιος Κελέμης και ο Πρόεδρος της Επιτροπής ΑΠΕ του Επιμελητηρίου και μέλος του ΔΣ, κ. Εμμανουήλ Καστανάκης.