Δ. Τσουκαλάς: Τα οφέλη που προσδίδουν στους ΟΤΑ οι ΑΠΕ

Δ. Τσουκαλάς: Τα οφέλη που προσδίδουν στους ΟΤΑ οι ΑΠΕ

Δ. Τσουκαλάς: Τα οφέλη που προσδίδουν στους ΟΤΑ οι ΑΠΕ
09 04 2014 | 15:32

Για τις δυσκολίες και τις γοητείες της τοπικής αυτοδιοίκησης και την ολοκλήρωση περιβαλλοντικών δράσεων στην Ανάβρα Αλμηρού Μαγνησίας, μίλησε ο ∆ηµήτρης Τσουκαλάς, πρ. Πρόεδρος Κοινότητας Ανάβρας Μαγνησίας & Πρόεδρος Εθελοντικής Οργάνωσης ΑΝΑΒΡΑ-ΖΩ : «Τοπική Αυτοδιοίκηση και Πράσινη Ανάπτυξη: Το παράδειγµα της Ανάβρας Μαγνησίας», σήμερα στην ημερίδα της ΕΛΕΤΑΕΝ.

Θέλοντας να αυξήσουν τα έσοδά τους, να προστατεύσουν το περιβάλλον οι κάτοικοι της Ανάβρας προχώρησαν στην επένδυση σε άλλες μορφές ενέργειας για την αντικατάσταση της ηλεκτρικής. Οι κάτοικοι έχουν προχωρήσει -μεταξύ άλλων- σε έργα τηλεθέρμανσης, στην κατασκευή υδροηλεκτρικού, καθώς και αιολικών πάρκων, στη δημιουργία 3 κτηνοτροφικών πάρκων, στη δημιουργία βιολογικής κτηνοτροφίας, καθώς και στην κατασκευή του 1ου ολοκληρωμένου ΧΥΤΑ με 15μελή διαχειριστική αρχή.

Αξιοσημείωτο είναι, σύμφωνα με τον κ. Τσουκαλά, ότι δεν υπήρξαν αντιδράσεις από τους κατοίκους. Σύμφωνα με τον ίδιο, «όσες προϋποθέσεις και όσα ζητήθηκαν από την Gamesa, τηρήθηκαν κατά γράμμα. Αυτό συνεπάγεται ότι δημιουργήθηκαν νέες θέσεις εργασίας, αυξήθηκαν τα έσοδα, ενημερώσαμε τους κατοίκους, απευθυνθήκαμε με περιβαλλοντικές οργανώσεις, διότι διαπιστώσαμε ότι με τις ΑΠΕ μειώνουμε τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και παράγουμε «καθαρή» ενέργεια. Οι ΑΠΕ για τους ΟΤΑ έχουν περιφερειακά οφέλη, έσοδα στην κοινότητα, τουριστική-εμπορική ανάπτυξη/δραστηριότητα, παράγεται μια ενέργεια ανεξάντλητη από τη φύση».

Προσωπική εκτίμηση του κ. Τσουκαλά είναι ότι το κράτος βρίσκεται απέναντι στις ΑΠΕ, παρόλα αυτά οι ΟΤΑ και οι κάτοικοι μπορούν να αγωνιστούν υπέρ τους. Η Ανάβρα έδειξε το δρόμο στην αιολική ενέργεια, κατέληξε ο ίδιος.

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

NEWSROOM