«Γη της επαγγελίας» η αμερικάνικη αγορά φ/β
«Κάθε 4 λεπτά ένα σπίτι ή μια επιχείρηση στην Αμερική εγκαθιστά φωτοβολταϊκό. Κάθε πάνελ που εγκαταστάθηκε έγινε από εργαζόμενο η δουλειά του οποίου δεν μπορεί να γίνει outsourced», είχε αναφέρει μεταξύ άλλων σε 65λεπτη ομιλία του τον Ιανουάριο ο Μπαράκ Ομπάμα, εκθειάζοντας τη συμβολή της φ/β βιομηχανίας στην ανάπτυξη της εγχώριας οικονομίας.
Με αυτό τον τρόπο, ο Αμερικανός πρόεδρος επιβεβαίωσε αυτό που επισημαίνουν εδώ και καιρό οι περισσότεροι αναλυτές. Η αμερικανική βιομηχανία ηλιακής ενέργειας έχει επιβιώσει αντιμετωπίζοντας ανυπέρβλητες προκλήσεις κατά τη διάρκεια του 2013. Η φ/β βιομηχανία των ΗΠΑ απέδειξε περίτρανα της ανθεκτικότητά της απέναντι σε μια εξασθενημένη αμερικανική οικονομία, δημιούργησε θέσεις εργασίας στις ακτές των ΗΠΑ και πέτυχε επέκταση στο εξωτερικό, σημειώνουν οι αναλυτές.
Η τάση αυτή έχει μεταφερθεί και στο χρηματιστήριο της χώρας, καθώς κατά τη διάρκεια του 2013 όλες οι εισηγμένες είδαν την αξία των μετοχών του να εκτοξεύεται. Περίτρανο παράδειγμα οι εταιρείες SolarCity, SunPower, SunEdison, Canadian Solar και Trina Solar.
Σε κάθε περίπτωση, τονίζουν διεθνείς αναλυτές της αγοράς, η φ/β αγορά στις ΗΠΑ δεν θα είχε ενισχυθεί τόσο χωρίς την ισχυρή υποστήριξη του Λευκού Οίκου και τους καινοτόμους μηχανισμούς χρηματοδότησης.