Δυσαρέσκεια για τον "πράσινο" στόχο του 27%
«Μετά από μία έντονη εσωτερική συζήτηση για το εάν θα προτείνει ένα "πολύ μη-φιλόδοξο" ή απλώς ένα μη φιλόδοξο πλαίσιο για το κλίμα και την ενέργεια για το 2030, η Κομισιόν έχει επιλέξει το δεύτερο».
Έτσι σχολιάζει ο Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για τις ΑΠΕ (EREC), Rainer Hinrichs-Rahlwes, τη σημερινή ανακοίνωση της Κομισιόν για τους στόχους μέχρι το 2030.
Στην ιδιαίτερα καυστική ανακοίνωση του Συμβουλίου, ο Hinrichs-Rahlwes τονίζει ότι η Κομισιόν υπονομεύει τα δικά της συμπεράσματα, όπως αυτά προκύπτουν από την Έκθεση Εκτίμησης Επιπτώσεων, οδηγώντας έτσι, με την επιλογή της, σε μικρότερη ανάπτυξη, λιγότερες θέσεις εργασίας και περισσότερες δαπάνες για εισαγωγές ορυκτών καυσίμων.
Σύμφωνα με τον ίδιο, από τα έγγραφα της ίδιας της Κομισιόν προκύπτει ότι εάν ο στόχος για τις ΑΠΕ ανερχόταν σε 30%, περίπου 600.000 περισσότερες θέσεις εργασίας θα δημιουργούνται ενώ θα εξοικονομούνταν περίπου 258 δις ευρώ από τις εισαγωγές καυσίμων. Με στόχο στο 35%, η εξοικονόμηση από τις εισαγωγές θα ανερχόταν σε 35%.
Υπενθυμίζεται ότι η πρόταση της Κομισιόν που ανακοινώθηκε σήμερα προβλέπει δεσμευτικό στόχο για το σύνολο της Ευρώπης στο 27% μέχρι το 2030 (δείτε εδώ αναλυτικά για την πρόταση της Επιτροπής).
Ο Πρόεδρος του EREC τονίζει εξάλλου ότι ενώ μόλις πέντε χρόνια πριν η Κομισιόν είχε δώσει στους επενδυτές το σύνθημα ότι οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας θα ήταν το μέλλον της Ευρώπης, τώρα ενεργεί αντίστροφα, καθορίζοντας όχι στόχο για το 2030 αλλά ανώτατο όριο.