Ισπανία: Αντιδρούν Ενώσεις φ/β - ΑΠΕ στις αλλαγές στην ηλεκτρική ενέργεια
Την αντίθεσή της στην εισαγωγή νέων υψηλών τελών για την πρόσβαση στο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας δήλωσε γι' ακόμη μια φορά η Εθνική Επιτροπή Ενέργειας της Ισπανίας (CNE).
Λίγες ημέρες νωρίτερα και η Εθνική Ένωση Παραγωγών και Επενδυτών ΑΠΕ (ANPIER) ανακοίνωσε την πλήρη υποστήριξή της στην έκθεση της CNE, η οποία επικρίνει τους περιοριστικούς κανόνες που προτείνει η Ισπανία στην κατανάλωση και παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από τους ίδιους του καταναλωτές.
Στην έκθεσή της η CNE τάχθηκε υπέρ της αποτελεσματικότητας των φ/β μικρής κλίμακας, τα οποία θεωρεί ως συνεχιστές της ανάπτυξης του τομέα των φ/β στην Ισπανία, μετά και την αναστολή ηλιακών έργων μεγάλης κλίμακας νωρίτερα μέσα στο 2012.
Η CNE εξέφρασε την ανησυχία της για την προτεινόμενη νομοθεσία, καθώς ενέχει στοιχεία βιασύνης και έλλειψης διαφάνειας στη διαδικασία όπου οι καταναλωτές μπορούν να δημιουργούν τις δικές του ΑΠΕ.
Η CNE κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η προτεινόμενη έγκριση για υψηλά τέλη πρόσβασης στο δίκτυο μόνο για τους καταναλωτές, οι οποίοι είναι σε θέση να παράγουν ενέργεια για αυτοκατανάλωση , είναι ένα μέτρο που εισάγει διακρίσεις σε σχέση με άλλους καταναλωτές. Αφού, άλλοι καταναλωτές θα είναι σε θέση να αποφύγουν τα τέλη στηριζόμενοι σε άλλες μορφές ενέργειας, όπως η μόνωση των κατοικιών ή η χρήση πιο αποδοτικών λαμπτήρων.
Η CNE προειδοποίησε επίσης ότι το σύστημα που προτείνει το MINETUR μπορεί να έχει αρνητικές συνέπειες για τις επενδύσεις στον εν λόγω κλάδο.
Η ANPIER επισημαίνει ότι η σοβαρότερη πτυχή της νέας κατάστασης είναι ότι ο υπουργός Ενέργειας, José Manuel Soria, ανέφερε ειδικά για την έκθεση της CNE, ότι δεν θα τη λάβει καθόλου υπόψη του.