Με κινητοποιήσεις απειλούν για τα φωτοβολταϊκά οι αγρότες

Με κινητοποιήσεις απειλούν για τα φωτοβολταϊκά οι αγρότες

Με κινητοποιήσεις απειλούν για τα φωτοβολταϊκά οι αγρότες
03 07 2013 | 09:53

Για εξαπάτησή τους από την επίσημη πολιτεία κάνουν λόγο μέσω των Συλλόγων τους οι αγρότες της Ηπείρου που εντάχθηκαν στο πρόγραμμα «πράσινης ενέργειας» και τοποθέτησαν φωτοβολταϊκά στα χωράφια τους. 

Σύμφωνα με την Ηχώ της Άρτας, στην Ήπειρο έχουν ανταποκριθεί στην τότε πρόσκληση του αρμοδίου υπουργείου περί τους 250 αγρότες έχοντας τοποθετήσει φωτοβολταϊκά σε συνολική έκταση 700 με 800 στρεμμάτων. Σήμερα ο Αγροτικός Σύλλογος Φωτοβολταϊκών Ηπείρου σε συνεργασία με τους αντιστοίχους της χώρας επιδιώκει να εισακουστούν τα αιτήματα των χρεωμένων στις τράπεζες αγροτών για όσα έχουν μεταβληθεί στις αρχικές κατευθύνσεις του προγράμματος και όσα έχουν δρομολογηθεί από πλευράς κυβέρνησης, ειδάλλως προειδοποιούν ακόμη και με κινητοποιήσεις.

«Δεν θα υπολογίσουμε αν είναι τουριστική περίοδος, εξεταστική περίοδος ή ό,τι άλλο» προειδοποίησε και ο πρόεδρος του Αγροτικού Συλλόγου Φωτοβολταϊκών Ηπείρου Ιωάννης Παππάς, ο οποίος εξήγησε ότι η κατάσταση για τους αγρότες που ανταποκρίθηκαν στην ανοιχτή πρόσκληση του τότε πρωθυπουργού μαζί με την υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης για ένταξη στο πρόγραμμα, σήμερα βρίσκονται σε δεινή θέση και την ίδια στιγμή δεν εισακούεται το βασικό αίτημά τους να μην επιβάλλεται φόρος έκτακτης εισφοράς επί του τζίρου αλλά επί των καθαρών κερδών και ας είναι και μεγαλύτερος του 30%. «Ας μην μας μένει τίποτα αλλά όχι να χρεωνόμαστε κι από πάνω με ποσό περί τα 10.000 ευρώ το χρόνο», είπε ο ίδιος.

Συγκεκριμένα ο κ. Παππάς, ανέφερε ότι για κάθε αγρότη που τελικά εντάχθηκε στο πρόγραμμα το κόστος της επένδυσης έφτασε περί τα 250.000 ευρώ. Αυτό έγινε μέσω τραπεζών, και όπως δήλωσε, κόστισε παραπάνω σε κάθε αγρότη κατά 30% τουλάχιστον από τις τιμές της αγοράς, διότι οι τράπεζες συνεργάζονταν με συγκεκριμένες εταιρίες και δεν ενέκριναν την πρόταση επένδυσης αν δεν αναλάμβαναν εκείνες το έργο και ο δανεισμός των αγροτών έγινε με επιτόκια αρκετά υψηλά (10 και 12%). «Αυτό ήταν κάτι που γνωρίζαμε εξαρχής. Κάνοντας ωστόσο τους υπολογισμούς μας και με δεδομένες τις δύσκολες εποχές στις οποίες βρισκόμαστε προχωρήσαμε για ένα κέρδος ετησίως στα 7.000 με 8.000 ευρώ. Όμως τα δεδομένα άλλαξαν έτσι, που να μπαίνουμε μέσα πλέον ετησίως κατά τουλάχιστον 10.000 το χρόνο και ταυτόχρονα να μην μπορούμε να πάρουμε καλλιεργητικό δάνειο, καθώς λόγω υψηλού δανεισμού είμαστε αποκλεισμένοι πλέον απ’ όλες τις Τράπεζες».

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

NEWSROOM