«Πλαφόν» στην κερδοφορία των επενδύσεων ΑΠΕ βάζει η Ισπανία
Ανώτατο όριο στην κερδοφορία των επενδύσεων στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας σχεδιάζει να επιβάλει η κυβέρνηση της Ισπανίας.
Όπως έχει γίνει γνωστό, τα νέα μέτρα που θα λάβει η κυβέρνηση της χώρας για τον τομέα των ΑΠΕ, μεταξύ των οποίων και το όριο στα κέρδη, αναμένεται να έχουν ανακοινωθεί έως το τέλος του Ιουλίου.
Σύμφωνα με αξιωματούχο ο οποίος βρίσκεται κοντά στο κέντρο λήψης των σχετικών αποφάσεων, μετά από αρκετές καθυστερήσεις όσον αφορά τους περιορισμούς στις επιδοτήσεις των ΑΠΕ, η ισπανική κυβέρνηση θα επιβάλει το συγκεκριμένο «πλαφόν» σε όλες τις τεχνολογίες «πράσινης» ενέργειας.
Αυτό το ανώτατο όριο θα καθοριστεί σε ένα σταθερό επίπεδο πάνω από το κόστος δανεισμού της κυβέρνησης της Ισπανίας και θα ισχύει καθ’ όλη τη διάρκεια της επένδυσης.
Η εφαρμογή του συγκεκριμένου μέτρου, όπως εκτιμάται, δε θα βοηθήσει τους επενδυτές εκείνους που ήδη αντιμετωπίζουν προβλήματα με τη βιωσιμότητα των έργων τους, οδηγώντας αναπόφευκτα σε χρεοκοπίες.
Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα με τους Financial Times, o Alberto Nadal, Γενικός Γραμματέας Ενέργειας της χώρας, συναντήθηκε προ ημερών με εκπροσώπους διεθνών τραπεζών, μεταξύ των οποίων η Santander και η Deutsche Bank, προκειμένου να τους προειδοποιήσει ότι η επικείμενη μεταρρύθμιση είναι πιθανό να προκαλέσει χρεοκοπίες.
Σημειώνεται ότι το έλλειμμα που καλείται αυτή τη στιγμή η κυβέρνηση να καλύψει και το οποίο έχει προκληθεί από τις υπεραποζημιώσεις των ΑΠΕ ανέρχεται σε 28 δις. ευρώ.