Πίεση στο ηλεκτρικό σύστημα καθώς βρίσκονται εκτός λειτουργίας τέσσερις μονάδες αερίου

Πίεση στο ηλεκτρικό σύστημα καθώς βρίσκονται εκτός λειτουργίας τέσσερις μονάδες αερίου

Πίεση στο ηλεκτρικό σύστημα καθώς βρίσκονται εκτός λειτουργίας τέσσερις μονάδες αερίου
07 05 2026 | 07:27

Πιέσεις και σημάδια στενότητας αρχίζει να εμφανίζει το ηλεκτρικό σύστημα της χώρας, με τον ΑΔΜΗΕ να προχωρά χθες Τετάρτη 6 Μαΐου στην ένταξη της λιγνιτικής μονάδας Πτολεμαΐδα 5 (μία από τις ελάχιστες περιπτώσεις που χρειάζεται), προκειμένου να διασφαλιστεί η επάρκεια και η ασφαλής λειτουργία του συστήματος.

Η απόφαση συνδέεται με το γεγονός ότι τέσσερις μονάδες φυσικού αερίου βρίσκονται εκτός λειτουργίας λόγω συντηρήσεων και προγραμματισμένων εργασιών. Συγκεκριμένα εκτός αγοράς ήταν οι μονάδες του ΗΡΩΝΑ, η Θίσβη, ο Άγιος Νικόλαος 2 καθώς και η Κομοτηνή Power.

Υπό αυτές τις συνθήκες, κρίθηκε απαραίτητη η ενεργοποίηση της Πτολεμαΐδας 5, η οποία μαζί με τον Άγιο Δημήτριο 5 αποτέλεσαν τις δύο λιγνιτικές μονάδες που συμμετείχαν στο σύστημα τη συγκεκριμένη ημέρα.

Η εξέλιξη αυτή οδήγησε σε ενίσχυση της συμμετοχής του λιγνίτη στο ενεργειακό μείγμα, με το ποσοστό του να διαμορφώνεται στο 9,6%, ενώ παράλληλα καταγράφηκε άνοδος και στην τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος στο Χρηματιστήριο Ενέργειας. Η τιμή εκκαθάρισης αυξήθηκε κατά 4,33% και διαμορφώθηκε στα 103,01 ευρώ ανά μεγαβατώρα.

Σε αυτό το πλαίσιο, ενόψει του καλοκαιριού, ιδιαίτερη σημασία αποκτά η τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων για την ένταξη της νέας μονάδας ηλεκτροπαραγωγής στην Αλεξανδρούπολη, η οποία αναμένεται να ενισχύσει την επάρκεια και την ευελιξία του ηλεκτρικού συστήματος.

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

NEWSROOM