Επιστροφή στα μερίσματα για τη ΔΕΗ – Μεγάλος κερδισμένος το Δημόσιο – Πότε είχε δοθεί τελευταία φορά μέρισμα
Ιστορικά από κάθε άποψη είναι τα ισχυρά αποτελέσματα που ανακοίνωσε χθες η ΔΕΗ καθώς εκτός από την κερδοφορία σηματοδοτούν την επιστροφή της επιχείρησης στην επιβράβευση των μετόχων της μετά από μεγάλο διάστημα κατά το οποίο δεν είχε προχωρήσει σε διανομή μερισμάτων. Συγκεκριμένα η τελευταία φορά που η ΔΕΗ είχε διανείμει μέρισμα ήταν το 2015, όταν τότε είχε δώσει μέρισμα 0,05 ευρώ ανά μετοχή. Το φετινό μέρισμα θα είναι πενταπλάσιο καθώς όπως ανακοινώθηκε θα δοθουν 0,25 ευρώ ανά μετοχή, γεγονός που από μόνο του δείχνει τη νέα δυναμική που έχει αποκτήσει η εταιρεία. Αξίζει να αναφερθεί εξάλλου ότι ο επικεφαλής της εταιρείας Γ. Στάσσης είχε προαναγγείλει τη φετινή διανομή, ήδη από πρόπερσι κατά την πρώτη παρουσίαση του στρατηγικού πλάνου της εταιρείας. Η δέσμευση προς τους μετόχους εκπληρώνεται και η εταιρεία θα δώσει συνολικό μέρισμα 95,5 εκατ. ευρώ όταν το 2015 είχε δώσει μόλις 19,1 εκατ. ευρώ.
Τώρα από τους μετόχους μεγάλος κερδισμένος θα είναι το ελληνικό δημόσιο το οποίο κατέχει το 34% της ΔΕΗ και θα λάβει συνολικό μέρισμα ύψους 32,5 εκατ. ευρώ.
Και μπορεί την τελευταία δεκαετία η ΔΕΗ να μην κατάφερε να επιβραβεύσει τους μετόχους της καθώς είχε τις γνωστές περιπέτειες και τα προβλήματα που την έφεραν κάποτε στο γκρεμό της άτακτης χρεωκοπίας, εντούτοις διαχρονικά η εταιρεία εμφανίζει ένα καλό ιστορικό επιστροφών στους μετόχους, το οποίο η διοίκηση Στάσση φιλοδοξεί να επαναβεβαιώσει.
Αναλυτικά το ιστορικό των διανομών μερίσματος της ΔΕΗ έχει ως εξής:
2015 0,05 ευρώ
2013 0,025 ευρώ
2011 0,79 ευρώ
2010 1 ευρώ
2008 0,1 ευρώ
2007 0,16 ευρώ
2006 0,5 ευρώ
2005 0,9 ευρώ
2004 0,7 ευρώ
2003 0,5 ευρώ
2002 0,38 ευρώ