Διπλωματικές πιέσεις στη Βουλγαρία για το "χαράτσι" στις ΑΠΕ
Επιστολή διαμαρτυρίας προς τον υπουργό Οικονομίας και Ενέργειας της Βουλγαρίας Delyan Dobrev απέστειλαν οι πρέσβεις στη Σόφια 13 ευρωπαϊκών χωρών, της Κίνας και της Κορέας, εκφράζοντας την ανησυχία τους σχετικά με την πολιτική της Βουλγαρικής κυβέρνησης για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.
Όπως μεταδίδει το βουλγαρικό πρακτορείο Novinite, στην επιστολή τους οι πρέσβεις των 15 κρατών εκφράζουν την έντονη διαμαρτυρία τους για την απόφαση της ρυθμιστικής αρχής ηλεκτρισμού της χώρας να επιβάλει τέλη πρόσβασης στο δίκτυο σε όλους τους παραγωγούς ενέργειας από ΑΠΕ.
Σημειώνεται ότι η εν λόγω απόφαση ελήφθη απολύτως αιφνιδιαστικά, χωρίς να έχει προηγηθεί σχετική διαβούλευση με τους ενδιαφερόμενους φορείς.
Όπως επισημαίνεται στην επιστολή, η Βουλγαρία, με την απόφασή της αυτή, κινδυνεύει να διώξει τις ξένες επιχειρήσεις οι οποίες ενδιαφέρονταν για επενδύσεις στον τομέα των ΑΠΕ, ενώ σύμφωνα με τους πρέσβεις, ο συγκεκριμένος κίνδυνος υπάρχει και για τις επενδύσεις σε άλλους τομείς πέραν της ενέργειας.
Σε αυτό το πλαίσιο, οι πρέσβεις καλούν τον υπουργό να αναλάβει άμεσα μέτρα προκειμένου να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη των ξένων επενδυτών προς τη Βουλγαρία.