Κενά επικοινωνίας και προβλήματα στον εθνικό ενεργειακό σχεδιασμό

Κενά επικοινωνίας και προβλήματα στον εθνικό ενεργειακό σχεδιασμό

Κενά επικοινωνίας και προβλήματα στον εθνικό ενεργειακό σχεδιασμό
01 05 2018 | 08:00

Το σύνολο των συμμετεχόντων στην ενεργειακή αγορά συμφωνεί στη διαπίστωση ότι είναι απόλυτη η ανάγκη για τη χάραξη μιας εθνικής ενεργειακής στρατηγικής μετά από ουσιαστική διαβούλευση. Το διαχρονικό ζητούμενο για την ενεργειακή αγορά πήρε σάρκα και οστά από το Φεβρουάριο όταν και  αποφασίστηκε η σύσταση της Εθνικής Επιτροπής για την Ενέργεια και το Κλίμα, η οποία θα αναλάβει την εκπόνηση του εθνικού σχεδίου που θα υποβληθεί στην ΕΕ.

 

Υπενθυμίζεται ότι η Επιτροπή αποτελείται από 6 τεχνικές υποομάδες για τις εκπομπές ρύπων, τις ΑΠΕ, την ενεργειακή απόδοση, την ενεργειακή ασφάλεια, την αγορά ενέργειας, την έρευνα καινοτομία ανταγωνιστικότητα.

 

Μάλιστα στα τέλη Μαρτίου στη βουλή και στις αρχές Απριλίου στην ημερίδα με τη συμμετοχή των ενεργειακών φορέων δόθηκε το εναρκτήριο λάκτισμα για τη δημόσια διαβούλευση.

 

Ωστόσο ένα μήνα μετά και ήδη καταγράφονται οι πρώτες ανησυχητικές διαπιστώσεις από τους συμμετέχοντες, καθώς όπως επισημαίνεται χαρακτηριστικά, μπορεί να συμμετέχουν στο διάλογο όλοι οι θεσμικοί φορείς και μάλιστα σε υψηλόβαθμο επίπεδο, ωστόσο η δομή της διαβούλευσης είναι … χαοτική και υπάρχουν σημαντικά προβλήματα στην κατεύθυνση αλλά και στον τρόπο επικοινωνίας.

 

Έτσι μπορεί να δημιουργήθηκαν ομάδες και υποδομές, ωστόσο υπάρχει ασάφεια και έλλειψη στόχευσης, που επηρεάζει συνολικά τη λειτουργία των ομάδων.

 

Και το πιο ανησυχητικό, επισημαίνουν οι ίδιες πηγές, είναι ότι δεν έχει έως τώρα ανατεθεί καμία μελέτη, όταν θεωρητικά θα πρέπει άμεσα να περάσει από τη βουλή ένα προσχέδιο του ενεργειακού σχεδιασμού.

 

Πότε θα γίνουν οι προκηρύξεις, οι αναθέσεις και πότε θα είναι παραδοτέες οι αναγκαίες μελέτες; Μέχρι στιγμής δεν είναι σαφές.

 

"Ενώ υπάρχει τεχνογνωσία στη χώρα μας, αυτή δεν αξιοποιείται. Ένας λόγος ίσως είναι για να μην εκτεθούν οι συμμετέχοντες, κάποιοι εκ των οποίων έχουν ελάχιστη εμπειρία και επαφή με την ενέργεια” σχολιάζουν δηκτικά πηγές της αγοράς.

 

Πράγματι εάν δει κανείς τις επιλογές και τις τοποθετήσεις σε κομβικές θέσεις της αγοράς ενέργειας, την τελευταία τριετία, θα διαπιστώσει επιλογές από το χώρο των… τηλεπικοινωνιών ή πολιτικά στελέχη τα οποία υποτίθεται ότι θα προσαρμόζονταν γρήγορα, ωστόσο αυτό δε συνέβη.

 

Σε κάποιες ομάδες συμμετέχουν συμβασιούχοι, που το συμβόλαιο τους, λήγει σε λίγους μήνες. Άλλοι δεν έχουν σχέση με το αντικείμενο, σημειώνει αξιόπιστος συνομιλητής μας. 

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

NEWSROOM