Τσιμπάει το νικέλιο αλλά η Λάρκο δε σηκώνει κεφάλι

Τσιμπάει το νικέλιο αλλά η Λάρκο δε σηκώνει κεφάλι

Τσιμπάει το νικέλιο αλλά η Λάρκο δε σηκώνει κεφάλι
07 09 2017 | 09:16

Μετά από μία παρατεταμένη περίοδο ύφεσης, η αγορά νικελίου δίνει ξανά σημάδια ζωής, έχοντας ξεφύγει από τα χαμηλά των 8 και των 9 χιλιάδων δολαρίων τον τόνο και βλέπει τιμές που πλησιάζουν τα 12 χιλιάδες δολάρια. Η εξέλιξη αυτή που αποδίδεται ξεκάθαρα στην πορεία του κλάδου του χάλυβα και στη ζήτηση στην αγορά της Κίνας. Παρά τη μικρή αυτή ανοδική κίνηση, το νικέλιο παραμένει σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα και μαζί με τον κασσίτερο υπολείπονται σημαντικά των άλλων μετάλλων που για πολλούς μήνες τρέχουν ανοδικό σερί λόγω

Παρά την άνοδο των τιμών ωστόσο, αυτές απέχουν πολύ από το να είναι βιώσιμες για την ελληνική βιομηχανία νικελίου Λάρκο, η οποία εμφανίζει σημαντικά υψηλότερα παραγωγικά κόστη, με αποτέλεσμα η λειτουργία της να συσσωρεύει ζημιές.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το πλάνο βιωσιμότητας που παρουσιάστηκε από τη διοίκηση στις αρχές του καλοκαιριού προβλέπει μείωση της παραγωγής ώστε να περιοριστούν οι λειτουργικές ζημιές στα 44 εκ. ευρώ.

Προχθές πάντως μια άλλη διάσταση στο πρόβλημα Λάρκο έδωσε η διοίκηση του ΣΜΕ (Σύνδεσμος Μεταλλευτικών Επιχειρήσεων) που τόνισε ότι για την επιβίωση της Λάρκο απαιτούνται οδυνηρές αποφάσεις για εργαζόμενους, τοπικές κοινωνίες και κυβέρνηση, που μόνο ένας ιδιώτης θα μπορούσε να πάρει.

Οι εκπρόσωποι του ΣΜΕ μάλιστα έφεραν ως παράδειγμα την αναδιάρθρωση του κλάδου του βωξίτη, στα τέλη της δεκαετίας του 90 που παρά τις πρόσκαιρες απολύσεις, τελικά βοήθησε στο να διασωθούν οι εταιρείες και στη συνέχεια να αποκατασταθούν οι ίδιες και περισσότερες θέσεις εργασίας.

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

NEWSROOM