Πίεση στο ηλεκτρικό σύστημα καθώς βρίσκονται εκτός λειτουργίας τέσσερις μονάδες αερίου
Πιέσεις και σημάδια στενότητας αρχίζει να εμφανίζει το ηλεκτρικό σύστημα της χώρας, με τον ΑΔΜΗΕ να προχωρά χθες Τετάρτη 6 Μαΐου στην ένταξη της λιγνιτικής μονάδας Πτολεμαΐδα 5 (μία από τις ελάχιστες περιπτώσεις που χρειάζεται), προκειμένου να διασφαλιστεί η επάρκεια και η ασφαλής λειτουργία του συστήματος.
Η απόφαση συνδέεται με το γεγονός ότι τέσσερις μονάδες φυσικού αερίου βρίσκονται εκτός λειτουργίας λόγω συντηρήσεων και προγραμματισμένων εργασιών. Συγκεκριμένα εκτός αγοράς ήταν οι μονάδες του ΗΡΩΝΑ, η Θίσβη, ο Άγιος Νικόλαος 2 καθώς και η Κομοτηνή Power.
Υπό αυτές τις συνθήκες, κρίθηκε απαραίτητη η ενεργοποίηση της Πτολεμαΐδας 5, η οποία μαζί με τον Άγιο Δημήτριο 5 αποτέλεσαν τις δύο λιγνιτικές μονάδες που συμμετείχαν στο σύστημα τη συγκεκριμένη ημέρα.
Η εξέλιξη αυτή οδήγησε σε ενίσχυση της συμμετοχής του λιγνίτη στο ενεργειακό μείγμα, με το ποσοστό του να διαμορφώνεται στο 9,6%, ενώ παράλληλα καταγράφηκε άνοδος και στην τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος στο Χρηματιστήριο Ενέργειας. Η τιμή εκκαθάρισης αυξήθηκε κατά 4,33% και διαμορφώθηκε στα 103,01 ευρώ ανά μεγαβατώρα.
Σε αυτό το πλαίσιο, ενόψει του καλοκαιριού, ιδιαίτερη σημασία αποκτά η τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων για την ένταξη της νέας μονάδας ηλεκτροπαραγωγής στην Αλεξανδρούπολη, η οποία αναμένεται να ενισχύσει την επάρκεια και την ευελιξία του ηλεκτρικού συστήματος.