Ισπανία: Διέρρευσαν λεπτομέρειες για τις νέες περικοπές στις επιδοτήσεις ΑΠΕ

Ισπανία: Διέρρευσαν λεπτομέρειες για τις νέες περικοπές στις επιδοτήσεις ΑΠΕ

Ισπανία: Διέρρευσαν λεπτομέρειες για τις νέες περικοπές στις επιδοτήσεις ΑΠΕ
05 02 2014 | 13:12

Έγγραφο με τα κριτήρια μέσω των οποίων η κυβέρνηση θα προχωρήσει σε νέες περικοπές στις επιδοτήσεις των υφιστάμενων ΑΠΕ (φ/β και αιολικά), έφερε στο φως της δημοσιότητας η ισπανική αντιμονοπωλιακή αρχή Comisión Nacional de los Mercados y la Competencia (CNMC).

Σύμφωνα με το έγγραφο, με τις νέες περικοπές η κυβέρνηση θα εξοικονομήσει περί τα 1,7 δισ. ευρώ το χρόνο. Η εν λόγω απόφαση θα έρθει στο ισπανικό κοινοβούλιο εν ήδη διατάγματος και αναμένεται να έχει ψηφιστεί ως το τέλος της τρέχουσας εβδομάδας.

Η αντικατάσταση του μοντέλου feed-in tariff από ένα νέο μηχανισμό επιδοτήσεων αποτελεί μέρος της συνολικής ενεργειακής μεταρρύθμισης που τέθηκε σε ισχύ από τον περασμένο Ιούλιο στη χώρα. Σύμφωνα με αυτή τη νέα πολιτική, οι διαχειριστές φ/β και αιολικών θα επιδοτούνται με μια «λογικότερη απόδοση επένδυσης» της τάξης του 7,39%. Όπως αναφέρει η CNMC, ουσιαστικά για 5η συνεχόμενη φορά το κράτος μείωσε τα κίνητρα επένδυσης σε φ/β και αιολικά στην Ισπανία, γεγονός που θα επιφέρει αρνητικές συνέπειες στην εγχώρια αγορά.

Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, η εν λόγω πολιτική δεν θα ισχύσει για νέα έργα ΑΠΕ, για τα οποία σχεδιάζεται διαφορετικό πρόγραμμα επιδοτήσεων.

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

NEWSROOM