Ιαπωνία: Επενδύει σε νέες ηλεκτροπαραγωγικές μονάδες καύσης λιθάνθρακα
Τη στήριξή της στην κατασκευή ηλεκτροπαραγωγικών μονάδων καύσης λιθάνθρακα δήλωσε έμπρακτα η Ιαπωνία, με την κυβέρνηση να πιστώνει για το λόγο αυτό 4 δισ. δολ. το χρόνο.
Σύμφωνα με τα κλαδικά μέσα ενημέρωσης, η κίνηση αυτή δείχνει να αγνοεί τις εκκλήσεις Ομπάμα και των παγκόσμιων περιβαλλοντικών οργανώσεων για μείωση της δημόσιας χρηματοδότησης σε μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με άνθρακα.
Επί του παρόντος πάντως, χώρες όπως οι ΗΠΑ, Δανία, Φινλανδία, Ισλανδία, Νορβηγία και Σουηδία προσπαθούν να παρεμποδίσουν την κρατική χρηματοδότηση νέων ηλεκτροπαραγωγικών μονάδων καύσης λιθάνθρακα, ανησυχώντας για τον αντίκτυπο που θα υπάρξει στην υπερθέρμανση του πλανήτη.
Παρά τις εκκλήσεις, η Ιαπωνία είναι «ηγέτης» στην παγκόσμια χρηματοδότηση έργων άνθρακα, με τις ΗΠΑ και τη Γερμανία να ακολουθούν κατά πόδας, ενώ μετά το ατύχημα στη Φουκουσίμα η χώρα αύξηση την εξάρτησή της από τον άνθρακα προσπαθώντας να αναπληρώσει το ενεργειακό χάσμα που δημιουργήθηκε.