Επαναφορά του «φ/β φόρου» ζητά η βουλγαρική εταιρεία ηλεκτρισμού

Επαναφορά του «φ/β φόρου» ζητά η βουλγαρική εταιρεία ηλεκτρισμού

Επαναφορά του «φ/β φόρου» ζητά η βουλγαρική εταιρεία ηλεκτρισμού
08 10 2013 | 13:33

Επίσημη επιστολή προς την κυβέρνηση απέστειλε η κρατική εταιρεία ενέργειας BEH, με την οποία ζητά την επαναφορά της αναδρομικής φορολογίας επί των εσόδων των φ/β συστημάτων.

Την είδηση μετέδωσε το πρακτορείο ειδήσεων Novinite, όπου αναφέρεται αναλυτικά ότι 30% του “ηλιακού φόρου” πρέπει να χρησιμοποιηθεί -μεταξύ άλλων- για την ανακεφαλαιοποίηση της θυγατρικής της BEH, τη NEK, που τελεί υπό πτώχευση με χρέη άνω των 1,38 δισ. δολαρίων.

Επίσης, ο εν λόγω φόρος θα δώσει τη δυνατότητα στην Επιχείρηση να μειώσει περαιτέρω τις τιμές ηλεκτρικής ενέργειας στα νοικοκυριά. Σημειωτέον τον Αύγουστο οι τιμές μειώθηκαν κατά 4,5%.

Από την πλευρά της η Βουλγαρική Ένωση Φωτοβολταϊκών (BPVA) ανταπάντησε στην πρόταση της BEH, προτείνοντας να μπει διεθνής ελεγκτική αρχή και να προχωρήσει στην αναδιάρθρωση της Επιχείρησης και των θυγατρικών της.

Σημειώνεται ότι στα μέσα του Μάρτη, το Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο της χώρας, ανακάλεσε την αναδρομική φορολογία επί των εσόδων των συστημάτων ΑΠΕ, το λεγόμενο τέλος πρόσβασης στο δίκτυο. Η θέσπισή του αρχικά έγινε τον Σεπτέμβριο του 2012. Ο φόρος εφαρμόζεται σε κάθε εγκατάσταση ΑΠΕ που έλαβε FIT, και κυμαίνεται από 1 έως 39%, με βάση το μέγεθος και τον τύπο της εγκατάστασης.

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

NEWSROOM