Μη ρεαλιστικός ο στόχος της ΕΕ για το υδρογόνο, σύμφωνα με τον πρώην CEO της Gasunie - Εγείρονται ζητήματα ασφάλειας
Υπό αμφισβήτηση έθεσε τους ευρωπαϊκούς στόχους για το υδρογόνο ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της Gasunie, George Verberg.
Μιλώντας στο Montel, ο άλλοτε επικεφαλής του Ολλανδού διαχειριστή φυσικού αερίου, τόνισε ότι «όσοι γνωρίζουν αρκετά για το υδρογόνο εγείρουν σημαντικά ερωτήματα σχετικά με το κόστος».
Επιπλέον, επεσήμανε τις ανησυχίες του για την ασφάλεια και το κατά πόσο είναι εφικτή η ενσωμάτωση του υδρογόνου στις υπάρχουσες υποδομές φυσικού αερίου, παρά το γεγονός ότι το καύσιμο αποτελεί μέρος του σχεδίου της ΕΕ για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα.
Ταυτόχρονα, ο Verberg εξήγησε πως η χαμηλότερη περιεκτικότητα σε ενέργεια και τα χημικά χαρακτηριστικά του υδρογόνου, σε συνδυασμό με τη μεταβλητότητα της αιολικής και ηλιακής παραγωγής, καθιστούν δύσκολη την ασφαλή ενσωμάτωσή του σε ένα σύστημα που έχει κατασκευαστεί για σταθερή πίεση. Πρόσθεσε πως απαιτούνται ακόμη χιλιάδες δοκιμές για την αξιόπιστη ανάλυση του κινδύνου.
«Δεν είναι ρεαλιστικό να πιστεύει κανείς ότι αυτό το είδος συστήματος θα μπορούσε να εφαρμοστεί στην Ευρώπη ή παγκοσμίως τις επόμενες δεκαετίες», τόνισε σχετικά, προβλέποντας πως για τα πρώτα 15-20 χρόνια η αγορά υδρογόνου θα επικεντρωθεί σε περιφερειακές ομάδες και όχι σε διασυνδέσεις μεταξύ χωρών.