Skip to main content
Menu
English edition Live Blog Weekly Issues

Σδούκου: Μπαράζ θετικών μέτρων για τις ΑΠΕ ως τα τέλη του χρόνου - Θεσμικό πλαίσιο για υβριδικά - Εκτός διαγωνισμών οι μεγάλες επενδύσεις πάνω από 250 MW

Έξι ρυθμίσεις πρωθεί η κυβέρνηση στον τομέα των ΑΠΕ ως τα τέλη του έτους ώστε να γίνει πράξη η ανάπτυξή τους και να επιτευχθούν οι εθνικοί στόχοι, όπως ανέφερε σήμερα η γ.γ. του ΥΠΕΝ, Αλεξάνδρα Σδούκου, μιλώντας στο συνέδριο SE Europe Energy Forum.

(Στο τέλος του κειμένου παρατίθεται ολόκληρη η ομιλία της κας Αλεξάνδρας Σδούκου)

Αρχικά, η κα Σδούκου προανήγγειλε την επίσπευση της εκπόνησης του νέου Ειδικού Χωροταξικού μέσω της πρόσληψης συμβούλου μέσα σε τρεις μήνες, ώστε να προετοιμαστεί το σχέδιο πιο γρήγορα.

Παράλληλα, το ΥΠΕΝ θα προωθήσει σύντομα στην Κομισιόν το νέο πλαίσιο που θα αφορά τους υβριδικούς σταθμούς στα μη διασυνδεδεμένα νησιά είτε αυτά πρόκειται να παραμείνουν αυτόνομα είτε να διασυνδεθούν. Το σχετικό ρυθμιστικό πλαίσιο θα προετοιμαστεί άμεσα, τόνισε, καθώς οι σταθμοί αυτοί μπορούν να βοηθήσουν στην ευστάθεια.

Επιπλέον, η κα Σδούκου προανήγγειλε τη δυνατότητα υλοποίησης μεγάλων έργων ΑΠΕ άνω των 250 μεγαβάτ δίχως να συμμετέχουν στους διαγωνισμους. Όπως ανέφερε σχετικά, η ΡΑΕ έχει εισηγηθεί θετικά για την αποζημίωση των εν λόγω έργων μέσω της διαδικασίας ατομικής κοινοποίησης στην Κομισιόν.Τη σχετική διαδικασία θα νομοθετήσει το ΥΠΕΝ, καθώς τα έργα αυτά έχουν το πλεονέκτημα μπορούν να δώσουν μεγάλη αύξηση της "πράσινης" ενέργειας της χώρας. Πολύ περισσοτερο όταν  εκδηλώνεται ήδη  ενδιαφέρον από εγχώριους και ξένους επενδυτές. Ας σημειωθεί ότι  τα έργα αυτά, κατά κανόνα, είναι έργα που περιλαμβάνουν εγκατάσταση  αιολικών σε νησιά με παράλληλη διασύνδεση μέσω υποθαλάσσιων καλωδίων.

Από εκεί και πέρα, η γ.γ. του ΥΠΕΝ υποσχέθηκε ότι θα προωθηθεί νομοθετική ρύθμιση για τις πληρωμές προς τους παραγωγούς ΑΠΕ με  ΣΕΔΠ, καθώς υπάρχει σήμερα νομικό κενό για τις αποζημιώσεις τους μετά την 1η Ιουλίου. Μάλιστα, θα ανοίξει έτσι ο δρόμος για τη συνολική εκκαθάριση του οφειλόμενου ποσού, καθώς τα έργα αυτά έως τον Ιούλιο αμείβονταν έναντι για το 90% της παραγόμενης ενέργειας.

Η κ. Σδούκου αναφέρθηκε επίσης στην επιτάχυνση των διασυνδέσεων που διευκολύνουν την εγκατάσταση νέων ΑΠΕ στα νησιά.

Ένα ακόμη στοιχείο με ιδιαίτερο ενδιαφέρον είναι, τέλος, τα όσα ανέφερε η κ. Σδούκου για την  απλοποίηση της αδεοδοτικής διαδικασίας ΑΠΕ ώστε να γίνεται μέσα σε δύο χρόνια «μακριά από την τυπολατρία της δημόσιας διοίκησης». "Έτσι θα περιοριστούν τα παράπονα των επενδυτών", τόνισε σχετικά η κα Σδούκου. Εξέφρασε την ικανοποίησή της για το γεγονός ότι η ΡΑΕ ξεκιναει την απλοποίηση από τις Αδειες Παραγωγής. «Παράλληλα, θα στριμώξουμε τους υπόλοιπους φορείς που εμπλέκονται στη διαδικασία, όπως ο ΑΔΜΗΕ για τις συμβάσεις σύνδεσης, ώστε να επιταχύνουν το στάδιο που τους αντιστοιχεί, είτε με τυποποίηση της διαδικασίας είτε με outsourcing», ανέφερε.

Στην περίπτωση της ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης, είπε ότι θα χρησιμοποιηθούν οι βέλτιστες πρακτικές από άλλες χώρες. «Το προηγούμενο υπουργείο Ενέργειας, ανέφερε ότι το 10% των αυτοκινήτων το 2030 πρέπει να είναι ηλεκτρικά. Το 10% σημαίνει 560.000 αυτοκίνητα. Για τα επόμενα χρόνια μέχρι το 2030 πρέπει να πωλούνται 46.000 ηλεκτρικά οχήματα τα χρόνο, είπε η κ. Σδούκου και πρόσθεσε: «Εμείς αυτό θέλουμε να το μαζέψουμε, να θέσουμε ένα ρεαλιστικό σχέδιο για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης».

Η κ. Σδούκου ανέφερε ότι προχωρά, σύμφωνα με τη δέσμευση του πρωθυπουργού, η έκπτωση του φόρου για την ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων, το άνοιγμα της πλατφόρμας για το «Εξοικονομώ κατ Οίκον».

Υπογράμμισε ότι μπορεί η χώρα μας να βρίσκεται σε καλά επίπεδα ενεργειακής εξοικονόμησης, όμως - όπως εξήγησε - αυτό οφείλεται περισσότερο στην κρίση και στην μειωμένη κατανάλωση των νοικοκυριών και όχι στο ότι η Ελλάδα έχει μετατραπεί σε ενεργειακά αποδοτική χώρα. Τόνισε, ότι οι αδειοδοτήσεις των ενεργειακών επενδύσεων πρέπει να ακολουθούν την ευρωπαϊκή οδηγία και να δίνονται εντός διετίας, ενώ πρέπει να αποφευχθούν οι «επαναλήψεις» από την πλευρά των υπηρεσιών στις διαδικασίες με τους επενδυτές. Σημείωσε, ότι προχωρά το νέο χωροταξικό ειδικό πλαίσιο στις ΑΠΕ σε συνεργασία με τον αρμόδιο υπουργό κ. Οικονόμου. Τέλος, εξετάζεται η δυνατότητα συνεισφοράς των υβριδικών σταθμών και των συστημάτων αποθήκευσης, το κόστος των οποίων ολοένα και μειώνεται.

Ακόμη, η κ. Σδούκου αναφέρθηκε στον εθνικό και ευρωπαϊκό στόχο για την μείωση των εκπομπών αερίων άνθρακα. «Νομίζω ότι μπορούμε να προλάβουμε το χρόνο και να πετύχουμε αύξηση του μεριδίου των ΑΠΕ στην τελική κατανάλωση ενέργειας» είπε και πρόσθεσε: «Πρέπει να δούμε πως το ευκταίο μπορεί να γίνει εφικτό».

Επισήμανε ότι το εθνικό σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα για μια οικονομία μηδενικού άνθρακα ως το 2050, προσαρμόζεται στην γενική απαίτηση, στο πλαίσιο της συνεργασίας για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, να αναληφθούν από τις κυβερνήσεις «τολμηρές, καινοτόμες, οριζόντιες δράσεις για να αποφευχθεί η κλιματική αλλαγή».

«Η μετάβαση αυτή δε θα γίνει με το βαμβάκι, γιατί ανατρέπουν όλη την παραγωγική διαδικασία που ξέρουμε. Από την παραγωγή και αποθήκευση ενέργειας, πρακτικές εξοικονόμησης, μέχρι τον τρόπο που ασκείται η ενέργεια», υπογράμμισε.

Ακολουθεί ολόκληρη η ομιλία της Γενικής Γραμματέως Ενέργειας και Φυσικών Πόρων κας Αλεξάνδρας Σδούκου στο Southeast Europe Energy Forum στη Θεσσαλονίκη

Κυρίες και Κύριοι,

Έχουμε περάσει πια σε άλλη εποχή. 

Μέχρι πριν λίγα χρόνια η Κλιματική Αλλαγή ήταν αντικείμενο επιστημονικών αναλύσεων, συζητήσεων σε διάφορα fora από κοινωνικές ομάδες, ή και επιμέρους χώρες και μία ηθική υποχρέωσή μας απέναντι στον πλανήτη που θα παραδώσουμε στα παιδιά μας. 

Πριν λίγες μέρες στη συνάντηση των 7 ισχυρότερων κρατών, των G7, στη Γαλλία, ο Πρόεδρος Μακρόν έθεσε, χωρίς μάλιστα καμία προηγούμενη προετοιμασία, το θέμα της καταστροφής του δάσους του Αμαζονίου, ως ένα κορυφαίο θέμα στο οποίο μάλιστα ακόμη και ο Πρόεδρος Trump υποχρεώθηκε α συμφωνήσει. 

Άλλωστε και ο Πρωθυπουργός της χώρας κ. Μητσοτάκης στις πρόσφατες επαφές του με τους ευρωπαίους ηγέτες, Μέρκελ, Μακρόν και Ρούτε ανέδειξε την πράσινη ατζέντα σε βασική προτεραιότητα, τονίζοντας ότι η πράσινη ενέργεια μπορεί να αποτελέσει πεδίο για βιώσιμη ανάπτυξη.

Τώρα πια, είμαστε στην εποχή τη μετά τη θεωρία, τη μετά τους προβληματισμούς και τη μετά τις ηθικές υποχρεώσεις απέναντι στις επόμενες γενιές. 

 Τα ακραία καιρικά φαινόμενα, που με απίστευτη συχνότητα πλήττουν πια όλες τις χώρες του πλανήτη, όπως πρόσφατα το ζήσαμε κι εδώ δίπλα στη Χαλκιδική, υποχρεώνει κάθε κυβέρνηση να εφαρμόσει τολμηρές, καινοτόμες και αποτελεσματικές οριζόντιες πολιτικές σε κάθε τομέα δράσης της, ώστε να αποτραπεί η Κλιματική Αλλαγή. 

Ένα θέμα που δεν αφορά πια το Υπουργείο Περιβάλλοντος, ένα θέμα που αφορά οριζόντια όλα τα Υπουργεία, όλους τους Φορείς της Δημοκρατίας (Κυβέρνηση, Βουλή, Αυτοδιοίκηση), που αφορά την κάθε Επιχείρηση και τον κάθε πολίτη. 

Όμως, η μετάβαση αυτή δεν θα γίνει με το βαμβάκι, γιατί απαιτεί λήψη μέτρων που ανατρέπουν όλη την παραγωγική διαδικασία που μέχρι σήμερα ξέρουμε. 

Από την παραγωγή Ενέργειας με Ανανεώσιμες μορφές και αποκεντρωμένη δομή, σε συνδυασμό με σύγχρονες μεθόδους αποθήκευσης και διαδικασίες εξοικονόμησης, μέχρι τον τρόπο που ασκείται η γεωργία. 

Σε κάθε περίπτωση, οι δράσεις για την Κλιματική Αλλαγή είναι στενά συνδεδεμένες με την 4η Βιομηχανική Επανάσταση. Πράσινη Ενέργεια, Αποθήκευση, Εξοικονόμηση, Έξυπνα Δίκτυα – Έξυπνες Πόλεις - Έξυπνα κτίρια, Τεχνητή Νοημοσύνη, όλα μαζί και πολλά άλλα από τα επιτεύγματα της ανθρώπινης διανόησης των τελευταίων ετών, διαμορφώνουν ένα προκλητικό μέλλον στο οποίο είμαστε υποχρεωμένοι να απαντήσουμε με θετικά μέτρα.

Βγαίνοντας από την μεγάλη εικόνα του κόσμου και μπαίνοντας στον μικρόκοσμο του ΥΠΕΝ, ας δούμε τις πολιτικές στις οποίες θα επικεντρωθούμε προκειμένου να αναπτύξουμε περαιτέρω την πράσινη ενεργειακή πραγματικότητα.

Από τον πίνακα βλέπουμε ότι η εγκατεστημένη ισχύς σήμερα (Συγκεκριμένα από το τελευταίο δελτίου του ΔΑΠΕΕΠ – Ιούνιος 2019) απέχει αρκετά από τους στόχους που έχουν τεθεί για το 2020. 

Είμαι σίγουρη ότι λίγοι εδώ μέσα πιστεύουμε και αισιοδοξούμε στην επίτευξη του 18% σε ΑΠΕ μέχρι το 2020. 

Εγώ νομίζω ότι μπορούμε να προλάβουμε στο χρόνο που απομένει να αλλάξουμε την πραγματικότητα και να πετύχουμε αύξηση του μεριδίου των ΑΠΕ στην εθνική ακαθάριστη τελική κατανάλωση ενέργειας.

Μπροστά μας προς το 2030 βαδίζουμε προς ακόμη πιο φιλόδοξους στόχους.  

Πώς το «ευκταίο» θα γίνει «εφικτό»?

Ξεκινώντας από το ΕΣΕΚ που είναι ο οδικός χάρτης προς την μακροπρόθεσμη ευρωπαϊκή στρατηγική για μία οικονομία μηδενικού άνθρακα έως το 2050, όπως σας ανέφερε και ο κ. Υφυπουργός Γ. Θωμάς σήμερα, την ερχόμενη Τρίτη συνεδριάζει η αναβαθμισμένη Επιτροπή σε σχέση με την προηγούμενη, με σκοπό την αναθεώρηση των κύριων στόχων σε ΑΠΕ και ΕΞΕ για το 2030.

Μέχρι τέλος του έτους θέλουμε να ολοκληρωθεί το κείμενο, να υποβληθεί στην Ευρ. Επιτροπή και να καταστεί δεσμευτικό.

Τί προβλέπουμε σε αυτό:

Διαφοροποίηση του Ενεργειακού Μίγματος 

Στροφή στην καθαρή ενέργεια. 

Μείωση του ποσοστού συμμετοχής του λιγνίτη στην εγχώρια ηλεκτροπαραγωγή

Για να τα πετύχουμε αυτά, θα πρέπει να επικεντρωθούμε σε συγκεκριμένες δράσεις

Αναφέρω ενδεικτικά.

1/Αποτελεσματική διαδικασία αδειοδότησης

Εύκολες διαδικασίες μακριά από τις τυπολατρίες. 

Δεν χρειάζεται, ξεκινώντας από την άδεια παραγωγής, να κατατίθενται δικαιολογητικά επι δικαιολογητικών, και διευκρινίσεις επί διευκρινίσεων, να χάνονται στα πρωτόκολλά της ΡΑΕ, να ξαναστέλνονται, να συσσωρεύονται οι αιτήσεις. Δυσκολεύεται η ζωή και των αξιολογητών και των αξιολογούμενων. 

Χαιρόμαστε που η ΡΑΕ το έχει αντιληφθεί αυτό και που σύντομα θα παραδώσει την πρόταση της για απλοποίηση της διαδικασίας.

Αυτή η φάση θα έρθει και θα κουμπώσει με την απλοποίηση των περαιτέρω σταδίων (περιβαλλοντικών, χωροταξικών). Πολλές γνωμοδοτούσες αρχές, που γνωμοδοτούν 1 και 2 φορές στην πορεία. Πρέπει να τις εντοπίσουμε (τα Δασαρχεία πχ) και να περικόψουμε επαναλαμβανόμενες διαδικασίες.

Homework έχει να κάνει και ο ΑΔΜΗΕ. Η υπογραφή και τροποποίηση των συμβάσεων σύνδεσης πρέπει επειγόντως να αλλάξει.

Να αποφορτιστεί η υπηρεσία από τον όγκο, να κάνει outsourcing, να τυποποιήσει τη διαδικασία.  

Σε κάθε περίπτωση, όλη η διαδικασία αδειοδότησης πρέπει να γίνει με το βλέμμα στραμμένο στις υποχρεώσεις που απορρέουν από την οδηγία RED II. H οδηγία μιλάει για μέσο χρόνο αδειοδότησης τα 2 έτη, για δημιουργία ενός σημείου επαφής για τους επενδυτές.

2/Νέο ειδικό χωροταξικό πλαίσιο ΑΠΕ. 

Σε συνεννόηση με τον αρμόδιο Υφυπουργό κ. Οικονόμου θέλουμε να τρέξουν γρήγορα οι διαδικασίες για τον Σύμβουλο που θα εκπονήσει το νέο χωροταξικό, (περίπου 3 μήνες σχεδιασμός να ολοκληρωθεί η διαδικασία πρόσληψης του Σύμβουλου) με τον οποίο θα είμαστε και σε στενή συνεργασία μαζί του ώστε αυτό να γραφθεί με βάση τις πολιτικές κατευθύνσεις αλλά και σε συνεργασία με τους συλλογικούς φορείς.

3/ Πρέπει να εξετάσουμε άμεσα τη δυνατότητα συνεισφοράς των Υβριδικών Σταθμών στη γενικότερη στρατηγική επίλυση του προβλήματος των ΜΔΝ.

Φαίνεται πως το κόστος των ΥΒΣ και των συστημάτων αποθήκευσης ολοένα και μειώνεται, επομένως μπορούν τέτοια έργα να βοηθήσουν στην ευστάθεια των ηλεκτρικών συστημάτων τόσο στα νησιά που θα παραμείνουν αυτόνομα και σε αυτά που θα διασυνδεθούν.

4/ Εννοείται πως οι ηλεκτρικές διασυνδέσεις των νησιών πρέπει να τρέξουν σε αυστηρά χρονοδιαγράμματα, με πρώτη και καλύτερη την Κρήτη. 

5/ Θα μελετήσουμε το θέμα έργα ΑΠΕ μεγάλης κλίμακας, άνω των 250MW, τα οποία έχουν δυνατότητα εξαίρεσής τους από τις ανταγωνιστικές διαδικασίες. 

Το προβλέπει το θεσμικό πλαίσιο της Ε.Ε (οι κατευθυντήριες γραμμές για τις κρατικές ενισχύσεις) και η ΡΑΕ έχει γνωμοδοτήσει θετικά.

Υπάρχουν εγχώριοι και ξένοι επενδυτές που είναι έτοιμοι να τα υλοποιήσουν.

Μιλάμε για μεγάλα συγκροτήματα, που ακριβώς λόγω της κλίμακας που προσφέρουν, δίνουν το πλεονέκτημα ενίσχυσης της διείσδυσης των ΑΠΕ στη χώρα. 

Με την προϋπόθεση βέβαια να έχουν το χαμηλότερο δυνατό κόστος.

6/ Πριν από όλα τα παραπάνω, γνωρίζουμε ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει ένα θέμα σχετικά με τις πληρωμές των ΑΠΕ που έχουν υπογράψει ΣΕΔΠ. (σύμβαση λειτουργικής ενίσχυσης διαφορικής προσαύξησης). 

Το ΥΠΕΝ σκοπεύει να λύσει το πρόβλημα μερικής πληρωμής των σταθμών ΑΠΕ, που είχε αφήσει ανοιχτό η προηγούμενη πολιτική ηγεσία καθώς και το θέμα της οριστικής και αναδρομικής εκκαθάρισης του υπόλοιπου οφειλόμενου ποσού.

Δυο λόγια για την Ενεργειακή Αποδοτικότητα

Μπορεί η χώρα να βρίσκεται σε καλά επίπεδα ενεργειακής εξοικονόμησης σε σχέση με τους στόχους της αλλά και με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες αλλά όπως φαίνεται και στα γραφήματα αυτό είναι προϊόν της οικονομικής κρίσης που βιώνει η χώρα και της μείωσης των ενεργειακών καταναλώσεων των πολιτών και όχι στο ότι η χώρα έχει μετατραπεί σε μια ενεργειακή αποδοτική χώρα.

Δεν θα σταθούμε μόνο στα ποσοστά και στους αριθμούς γιατί μπορεί να λένε πολλά αλλά ταυτόχρονα και τίποτα. 

Θα προχωρήσουμε στην έκπτωση φόρου 40% στις δαπάνες για την ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων, το οποίο εξήγγειλε άλλωστε και ο ΠΘ στις προγραμματικές του δεσμεύσεις.

Σε λίγες ημέρες θα ανοίξει η πλατφόρμα για το νέο Εξοικονομώ κατ Οίκον διαδοχικά ανά ομάδα Περιφερειών.

Ο συνολικός Π/Υ του προγράμματος ανέρχεται σε 275 εκ και αναμένεται να ενταχθούν πάνω από 25.000 αιτήσεις. 

Στις άμεσες προτεραιότητες του Υπουργείου περιλαμβάνεται και η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα.

Με γνώμονα το γεγονός ότι τα κόστη μπαταριών και συνεπώς των ηλεκτρικών αυτοκίνητων σταδιακά μειώνονται αλλά και το γεγονός ότι ήδη όλες οι άλλες χώρες είναι πιο μπροστά από εμάς στον τομέα αυτό, θέλουμε να βάλουμε το θέμα στην πρίζα.

Πώς?

Θα συγκροτήσουμε άμεσα μία Ομάδα Εργασίας με αντικείμενο την εκπόνηση αρχικά ενός Εθνικού Σχεδίου Δράσης για την Ηλεκτροκίνηση που θα περιλαμβάνει και ένα πακέτο φορολογικών και οικονομικών κινήτρων.

Κατά το πρότυπο πολλών άλλων χωρών που έχουν National Electric Mobility Development Plan και πακέτο κινήτρων.

Κι εμείς διαθέτουμε και μάλιστα όχι 1 αλλά 2!

Και στο Υπουργείο Ενέργειας και στο Υπουργείο Μεταφορών.

Το μεν Ενέργειας στο προηγούμενο ΕΣΕΚ αναφέρει ότι το 2030 το 10% των αυτοκινήτων που θα κυκλοφορούν θα είναι ηλεκτρικά.

Από έναν δικό μου υπολογισμό προκύπτει ότι αν σήμερα κυκλοφορούν 5.6 εκατ. αυτοκίνητα, το 10% σημαίνει 560.000 αυτοκίνητα. 

Για να πιάσουμε το στόχο του 10% που έθεσε η προηγούμενη κυβέρνηση σημαίνει για τα επόμενα 12 έτη μέχρι το 2030, πρέπει να πωλούνται 46.000 ΗΟ το χρόνο έναντι των  315 ηλεκτρικών (88 BEV + 227 PHEV) που πωλήθηκαν για παράδειγμα το 2018.

Από την άλλη μεριά, το Υπουργείο Μεταφορών έχει και αυτό το Εθνικό Πλαίσιο Πολιτικής για την ανάπτυξη της αγοράς υποδομών των εναλλακτικών καυσίμων.

Εκεί ο στόχος για το 2030 είναι να έχουμε 15.000 ΗΟ, δηλ 1250 το χρόνο.

Τελικά ποιος εθνικός στόχος ισχύει?

Το Υπουργείο σκοπεύει να εκδώσει άμεσα την ΚΥΑ, η οποία θα ρυθμίζει την αγορά ηλεκτροκίνησης θέτοντας όρους για τη λειτουργία των φορέων εκμετάλλευσης των υποδομών φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων. (ΦΕΥΦΗΟ).

Είναι η ΚΥΑ για την οποία εξαντλήθηκε όλη η προηγούμενη 4ετία για να ετοιμασθεί, που δημιουργεί το πλαίσιο για επενδύσεις στον τομέα υποδομών φόρτισης.

Όλα τα παραπάνω είναι ένα NEW GREEN CHALLENGE για μας.

Η ανάπτυξη καθαρής ενέργειας, με μέγιστη αξιοποίηση όλων των μετα-λιγνιτικών προγραμμάτων και δυνατοτήτων (ευρωπαϊκά προγράμματα – Just Transition Fund) για να φτάσουμε ομαλά σε αυτή τη μετάβαση.

Ένα μέλλον με κλιματική δικαιοσύνη, περιβαλλοντική ποιότητα, καλύτερη ποιότητας ζωής.

Κυρίες και Κύριοι,

Βρισκόμαστε πια στην εποχή της ανάγκης να υπερβούμε παραδοσιακές πολιτικές, διαφορές και διαφωνίες. 

Η λογική, η επιστήμη και η Νέα Τεχνολογία πρέπει να τεθούν στην υπηρεσία της κοινωνίας μας. 

Εμείς είμαστε αποφασισμένοι να το κάνουμε. 

Είμαστε βέβαιοι ότι πολύ σύντομα τα αποτελέσματα θα είναι ορατά σε κάθε Έλληνα πολίτη.



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα