Skip to main content
Menu
English edition

Νέα αρχή με βαρίδια το 2017 για την Volkswagen

Στον απόηχο του Dieselgate η VW επιδιώκει για το 2017 μια νέα αρχή: με πιο "καθαρά" αυτοκίνητα, ηλεκτροκίνηση και περισσότερες υπηρεσίες. Θα καταφέρει ωστόσο να αποτινάξει το αμαρτωλό της παρελθόν;

H Volkswagen αγωνίζεται για το μέλλον της. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι και το 2017 η μεγαλύτερη γερμανική εταιρεία θα κληθεί να αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις του σκανδάλου ρύπων, που ξέσπασε τον Σεπτέμβριο του 2015. Η VW σχοινοβατεί. Από τη μια το λεγόμενο Dieselgate με την καταβολή υπέρογκων αποζημιώσεων, τις συνεχιζόμενες σε βάρος της εισαγγελικές έρευνες και το πλήγμα στο κύρος της. Και από την άλλη η νέα στρατηγική κατεύθυνση που επιδιώκει, προς την ηλεκτροκίνηση, την ψηφιοποίηση και την νέα παροχή υπηρεσιών, όπως το carsharing.

Στα υπέρ της χρονιάς που εκπνέει σε λίγες ώρες είναι ότι η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία κατάφερε να καταγράψει μια σημαντική επιτυχία στο ενεργητικό της: Έναν διακανονισμό με τις αμερικανικές αρχές, αλλά και τους κατόχους αυτοκινήτων της στις ΗΠΑ στην επιδιόρθωση, την επιστροφή οχημάτων και τις αποζημιώσεις.

Η καλομαθημένη από εμπορικής άποψης αυτοκινητοβιομηχανία μοιάζει να συνειδητοποιεί τη σημασία που έχει για το μέλλον της ένα νέο ξεκίνημα. Ίσως για αυτό το σχέδιο για τα επόμενα χρόνια έχει την επωνυμία "Strategy Together 2025" και στόχο "μια νέα, μια καλύτερη Volkswagen". Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος βρίσκεται η ηλεκτροκίνηση, η οποία ωστόσο απαιτεί επενδύσεις δισεκατομμυρίων έτσι ώστε να αναπτυχθούν οι κινητήρες, οι μπαταρίες και η αυτόνομη οδήγηση.

53.000 θέσεις εργασίας θα χαθούν μέχρι το 2025

Παράλληλα όμως η γερμανική εταιρεία δεν θα αποφύγει ένα πρόγραμμα λιτότητας και περικοπές θέσεων εργασίας για να πετύχει τους φιλόδοξους στόχους της. Υπολογίζεται ότι μέχρι το 2025 θα χαθούν 23.000 θέσεις εργασίας στη Γερμανία και 30.000 σε διεθνές επίπεδο. Όμως η επιστροφή σε μια επιτυχημένη πορεία κάθε άλλα παρά εύκολη θα είναι. Αρκεί να αναλογιστούμε ότι η υπόθεση παραποίησης των τιμών των ρύπων σε 11 εκατομμύρια οχήματα θα στοιχίσει μόνο στις ΗΠΑ, σε πρώτη φάση, 15 δισεκατομμύρια ευρώ. Παράλληλα θα πρέπει να ληφθούν υπόψη και οι ζημιές που κατέγραψε ο γερμανικός κολοσσός το 2015, όταν ξέσπασε το σκάνδαλο.

Πάντως η Volkwagen δεν στερείται φαντασίας όσον αφορά την επινόηση ηχηρών ονομάτων που σηματοδοτούν την νέα της πορεία, με την οποία επιδιώκει να αφήσει μια για πάντα πίσω της το αποκαλούμενο Dieselgate. Shift, Together, Moia είναι μερικά μόνο από αυτά. Ανοιχτό παραμένει ωστόσο αν εκτός από φιλόδοξα σχέδια και ανακοινώσεις δούμε και πράξεις. Στο περιοδικό της Volkswagen σημειώνεται με ισχυρή δόση ειλικρίνειας: "Γνωρίζουμε ότι μέρος της κοινής γνώμης μας βλέπει με σκεπτικισμό. Έχουμε συνεπώς ακόμα πολλή δουλειά μπροστά μας για να πείσουμε όσο το δυνατόν περισσότερους ότι επιδιώκουμε πραγματικά να ρίξουμε φως εκεί όπου υπάρχει ακόμα σκοτάδι".

(Deutsche Welle, Dpa / Στέφανος Γεωργακόπουλος)



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A