Skip to main content
Menu
English edition

Κύπρος: Δύο μήνες μετά το "άνοιγμα" της αγοράς υγραερίου, ακόμη αναμένονται τα πρατήρια

Δύο μήνες μετά το «άνοιγμα» της αγοράς υγραερίου στην Κύπρο και ακόμα δεν έχουν γίνει οι απαραίτητες διεργασίες για την κατασκευή πρατηρίων ή μετατροπής των υφιστάμενων για να φιλοξενήσουν υγραέριο κίνησης (LPG).

Σύμφωνα με την «Καθημερινή» της Κύπρου, το ζήτημα είναι ότι οι εταιρείες πετρελαιοειδών και πρατηριούχοι ναι μεν αναμένουν να σφυγμομετρήσουν την αγορά για την προθυμία του κόσμου να τοποθετήσει κιτ υγραερίου, από την άλλη όμως οι υποψήφιοι πελάτες εάν δεν βλέπουν πρατήρια που να μπορούν να προμηθευτούν το εν λόγω καύσιμο, δεν προχωρούν σε εγκατάσταση.

«Το ενδιαφέρον είναι έκδηλο από επικείμενους πελάτες της υγραεριοκίνησης, αλλά βρίσκουν φραγμό στην απουσία των πρατηρίων υγραερίου κίνησης για οχήματα», ανέφερε στην «Κ» ο Managing Director της Europegas Cyprus Ltd Φίλιππος Κολλίτσης που προμηθεύει αλλά και τοποθετεί συστήματα υγραεριοκίνησης στην Κύπρο.

Μόλις ακούστηκε το «ναι» από την Κυβέρνηση, υπήρξαν αρκετές αιτήσεις αδειών για πρατήρια, αλλά σύμφωνα με πληροφορίες, μόνο μία έχει δοθεί για τη μετατροπή ενός πρατηρίου στη Λευκωσία.

Σύμφωνα με τον «περί φόρων κατανάλωσης νόμο», οι δεξαμενές που θα αποθηκεύεται το LPG προνοεί να είναι υπόγειες και μόνο. Στην τελευταία κοινοβουλευτική επιτροπή εμπορίου που είχε συζητηθεί το εν λόγω ζήτημα, είχε τονιστεί ότι για να επιτραπεί η υγραεριοκίνηση στην Κύπρο έπρεπε να «περάσει» με την υπάρχουσα νομοθεσία των υπόγειων δεξαμενών, διότι εάν προστίθετο η λέξη «υπέργειες» θα καθυστερούσε τη διαδικασία. Τότε, ο ανώτερος λειτουργός Βιομηχανίας (ΚΕΒΕ) Βασίλης Βασιλειάδης, είχε εκφράσει την άποψη ότι εάν δεν υπάρξει η επιλογή να γίνεται η αποθήκευση και σε υπέργειες εγκαταστάσεις, τότε το κόστος θα είναι μεγάλο για τους «μικρούς πρατηριούχους», ενώ για τις μεγάλες εταιρείες πετρελαιοειδών θα έχουν την δυνατότητα να επενδύσουν σε υπόγειες αποθήκες με κόστος που μπορούν να επωμιστούν.

Να σημειωθεί ότι κατά το τέλος Μαρτίου δημοσιεύτηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Δημοκρατίας διάταγμα που επιτρέπει στο υγραέριο «να μπει στο κλαμπ» των επιτρεπόμενων καυσίμων για κίνηση οχημάτων. Το υγραέριο κίνησης (Liquid Petroleum Gas), θα έχει χαμηλή φορολογία στα 7 σεντ το λίτρο για τουλάχιστον μέχρι το 2022 σύμφωνα με Ευρωπαϊκή Οδηγία.

Η δέσμευση της Κυβέρνησης ήταν να υλοποιηθεί η χρήση του υγραερίου στην αυτοκίνηση ως το τέλος Μαρτίου και χρονικά έφτασε σε οριακό επίπεδο. Για το ζήτημα αυτό, το κράτος έχει ξοδέψει πάνω από 300 χιλιάδες ευρώ στην εκπαίδευση 250 τεχνικών μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου, η οποία αναμενόταν να ολοκληρωθεί με την εκπαίδευση ακόμη 40 με 50. Συνολικά, θα πρέπει να υπάρχουν αυτή τη στιγμή στο νησί περί τους 300 τεχνίτες που είναι σε θέση να εγκαταστήσουν συστήματα LPG σε οχήματα.



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A