Skip to main content
Menu
English edition Live Blog Weekly Issues

Η άνοδος της ζήτησης για τις αερομεταφορές ακυρώνει και με το παραπάνω τις βελτιώσεις στην αποδοτικότητα των αεροσκαφών σε όρους CO2

Οι παγκόσμιες εκπομπές CO2 από τις πολιτικές πτήσεις αυξάνονται με ρυθμό 70% ταχύτερο από ότι προβλέπει ο ΟΗΕ, σύμφωνα με νέα ανάλυση του International Council on Clean Transportation, το οποίο ανέδειξε το σκάνδαλο της Volkswagen παλαιότερα.

Όπως αναφέρει σχετικά η Guardian, οι εκπομπές αυτές αυξήθηκαν κατά 32% μεταξύ του 2013 και του 2018, ενώ πέρυσι άγγιξαν τους 918 εκατ. τόνους CO2. Ως εκ τούτου, ο ρυθμός αύξησης ξεπερνά κατά πολύ τα απαιτούμενα που έχει θέσει ο ΟΗΕ. Συγκεκριμένα, η έκθεση αναφέρει ότι “η ετήσια άνοδος 5,7% είναι 70% υψηλότερη από τις εκτιμήσεις του ICAO ότι οι εκπομπές του κλάδου θα τριπλασιαστούν ως το 2050 με βάση τα τωρινά δεδομένα”.

Η άνοδος των ρύπων μέσα σε αυτά τα πέντε χρόνια αντιστοιχεί σε 50 σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής με άνθρακα, βάσει των υπολογισμών. Αυτό σημαίνει ότι οι αερομεταφορές που σήμερα αντιστοιχούν μόλις στο 2% των συνολικών εκπομπών, πρόκειται να αυξήσουν το μερίδιό τους μελλοντικά, τη στιγμή που άλλοι τομείς της οικονομίας, όπως η ενέργεια επιχειρεί να περιορίσει τους δικούς της.

Μάλιστα, η ραγδαία άνοδος των εκπομπών στις αερομεταφορές συμβαίνει παρά τις προσπάθειες για μεγαλύτερη ενεργειακή αποδοτικότητα στα αεροσκάφη. Χαρακτηριστικό είναι ότι από το 1990 μέχρι σήμερα οι εκπομπές ανά χιλιόμετρο έχουν μειωθεί κατά περισσότερο από 50%, αλλά από ότι φαίνεται το πρόβλημα είναι η υψηλή ζήτηση που καθιστά αυτή την πρόοδο κενή.

 

 



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα