Skip to main content
Menu
English edition Live Blog Weekly Issues

Game changer η αναβάθμιση της Ρεβυθούσας: Η τρίτη δεξαμενή εκτόξευσε τις διακινούμενες ποσότητες LNG

Γιάννα Παπαδημητρίου

Καταλυτική επίδραση στην κατακόρυφη αύξηση των ποσοτήτων LNG που διακινούνται από τη χώρα μας είχε η αναβάθμιση των εγκαταστάσεων του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα.

Με την τρίτη δεξαμενή η αποθηκευτική ικανότητα του τερματικού σταθμού αυξήθηκε κατά περίπου 100.000 m3, φτάνοντας πλέον τα 225.000 m3 (από 130.000 m3). Η αύξηση της αποθηκευτικής ικανότητας έδωσε τη δυνατότητα να μπουν στην αγορά νέοι «παίκτες», εισάγοντας φορτία LNG προς αξιοποίηση. 

Τα αποτελέσματα αποτυπώνονται στο παρακάτω γράφημα:

Είναι, μάλιστα, χαρακτηριστικό ότι ένα τρίμηνο πριν το τέλος του 2019, ο αριθμός των χρηστών του τερματικού έχει αυξηθεί κατακόρυφα σε σχέση με πέρυσι σε όλες τις κατηγορίες, αγγίζοντας το διπλασιασμό στην περίπτωση του LNG.

Από την άνοιξη και μετά, μάλιστα, είναι εντυπωσιακή η αύξηση των ποσοτητών που εξάγονται προς τη Βουλγαρία.

(τα γραφήματα είναι από την παρουσίαση του κ. Γεράσιμου Αυλωνίτη, Ειδικού επί Ρυθμιστικών Θεμάτων στον ΔΕΣΦΑ και μέλος ΔΣ ΕΧΕ ΑΕ, στην ημερίδα της ΡΑΕ στη ΔΕΘ για το φυσικό αέριο)

Η 2η αναβάθμιση της Ρεβυθούσας

Η δεύτερη αναβάθμιση του τερματικού σταθμού της Ρεβυθούσας κόστισε συνολικά 130.510.000 ευρώ και στα πλαίσιά της εγκαταστάθηκε η 3η δεξαμενή, αναβαθμίστηκαν για 2η φορά οι κρυογενικές εγκαταστάσεις, ενώ αναβαθμίστηκαν και οι λιμενικές εγκαταστάσεις.

Η τρίτη δεξαμενή έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 95.000 m3, ο ρυθμός πλήρωσής της είναι 7.250 m3 LNG/ ώρα, ενώ ο ρυθμός άντλησης είναι 800 m3 LNG/ ώρα.

Με την αναβάθμιση των κρυογενικών εγκαταστάσεων, αυξήθηκε ο εγγυημένος ρυθμός αεριοποίησης κατά 40%, από 1000 m3 LNG/ ώρα σε 1400 m3 LNG/ ώρα. Επίσης, αυξήθηκε ο μέγιστος αιχμιακός ρυθμός αεριοποίησης (peak send out rate) από 1250 m3/ LNG/ ώρα σε 1650 m3 LNG/ ώρα , ενώ παράλληλα αναβαθμίστηκε ο μετρητικός Σταθμός Αγίας Τριάδας, ώστε να εφοδιάζεται το δίκτυο με χωρητικότητα αερίου 840.000 Nm3/h από 600.000 Nm3/h.

Τέλος, με την αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων, ο τερματικός σταθμός στη Ρεβυθούσα μπορεί πλέον να δεχθεί πλοία κατηγορίας Qflex και Qmax, χωρητικότητας έως 260.000 m3 LNG, καλύπτοντας έτσι το 90% του ενεργού και υπό κατασκευή στόλου μεταφοράς LNG σε παγκόσμιο επίπεδο.



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα