Skip to main content
Menu
English edition Live Blog Weekly Issues

Εναλλακτικοί πάροχοι: Πού κρίνεται το «παιχνίδι» στο μοίρασμα της «πίτας»

Εν μέσω ενός ανοίγματος της αγοράς το οποίο κατά πολλούς συντελείται «άναρχα» οι εναλλακτικοί πάροχοι στέκονται απέναντι από την ΔΕΗ, με όρους πολλές φορές άνισους και προσπαθούν να αυξήσουν το μερίδιό τους στην αγορά επιστρατεύοντας συγκεκριμένες στρατηγικές, οι οποίες συχνά τυχαίνει να «μπερδεύουν» τους καταναλωτές.

Εκπτώσεις, προσφορές, εγγυήσεις και δωρεάν ή ελκυστικές συνδυαστικές παροχές εντάσσονται στην πολιτική marketing των εναλλακτικών παρόχων αλλά όπως φαίνεται το παιχνίδι θα κριθεί αλλού.

Όπως αναφέρει παράγοντας της αγοράς μιλώντας στο insider.gr, στον κλάδο υπάρχει χώρος για αρκετούς, εξειδικευμένους όμως προμηθευτές. «Είναι δύσκολο να υπάρχουν 20 εταιρείες και να τα κάνουν όλα για όλους.

Πρέπει να υπάρξει διαφοροποίηση. Για παράδειγμα, μια εταιρεία μπορεί να επιλέξει να ασχοληθεί αποκλειστικά με την μέση τάση,  οι πελάτες της οποίας θα είναι εύκολα διαχειρίσιμοι και με χαμηλά κόστη υποδομών και υποστήριξης. Το κόστος θα μειωνόταν δραματικά έναντι των άλλων και η εξυπηρέτηση θα ήταν στοχευμένη και πιθανώς πολύ καλύτερη.

Στην Αγγλία υπάρχει η Bristol Energy, η οποία ακολουθεί με επιτυχία μία συγκεκριμένη στρατηγική: πουλάει ως επί το πλείστον σε καταναλωτές στο Bristol, προσλαμβάνει ανθρώπους μόνο από το Bristol, επιστρέφει μέρος των κερδών και των εσόδων της στην τοπική κοινότητα και έτσι εξασφαλίζει την προτίμηση των πελατών της ευρύτερης περιοχής.  

Ο καθένας πρέπει να βρει το κομμάτι της αγοράς στο οποίο μπορεί να απευθυνθεί με μεγαλύτερη επιτυχία και να στοχεύσει στην εξυπηρέτηση, στην τεχνολογία, στις υπηρεσίες  ή όπου μπορεί καλύτερα. Γιατί τελικά ο πελάτης δίνει αξία και στην ποιότητα των υπηρεσιών που απολαμβάνει. Σε ετήσια βάση οι τιμές μεταξύ των εναλλακτικών παρόχων έχουν πολύ μικρή διαφορά. Όταν μιλάμε για λίγα ευρώ διαφορά το χρόνο το παιχνίδι ίσως να κρίνεται στην ποιότητα των υπηρεσιών».

Το πρόβλημα με τα site σύγκρισης τιμών

Τα site σύγκρισης τιμών αποτελούν ένα χρήσιμο εργαλείο για τους καταναλωτές, ωστόσο, μέρος της αγοράς τα θεωρεί ελλιπή. Όπως αναφέρει στέλεχος ιδιώτη παρόχου «τα συγκριτικά site δεν μπορούν να παρουσιάζουν τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται με μοναδικό κριτήριο την τιμή. Πρέπει να λαμβάνονται υπ’ όψιν και άλλοι παράγοντες όπως είναι η εξυπηρέτηση, οι πρόσθετες υπηρεσίες, η τεχνολογία, η καινοτομία, οι δράσεις ΕΚΕ κλπ. Οι πελάτες δεν ενδιαφέρονται μόνο για την τιμή καθώς αυτή δεν έχει αξία αν λόγου χάριν ο πελάτης πληρώνει μεν λίγο φθηνότερα αλλά δεν μπορεί να βρει κανέναν στα τηλέφωνα της εκάστοτε εταιρείας όταν χρειάζεται να εξυπηρετηθεί.

Οι επιχειρήσεις του χώρου πρέπει να οδηγήσουμε τον κλάδο προς μια υγιή κατεύθυνση ώστε να είναι κερδισμένος και ο πελάτης. Υγιής κλάδος προμήθειας σημαίνει περισσότερα προϊόντα και υπηρεσίες προς τον καταναλωτή. Είναι επικίνδυνος ο ανταγωνισμός σε μη βιώσιμα επίπεδα. Οι εταιρείες βρίσκονται ανάμεσα σε συμπληγάδες καθώς ο καταναλωτής δεν θέλει να δει αυξημένα τιμολόγια ενώ οι ίδιες βρίσκονται αντιμέτωπες με σημαντικές αυξήσεις του κόστους τους. Την ίδια στιγμή κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι ο καταναλωτής είναι ήδη κερδισμένος καθώς ήδη επωφελείται από σημαντικές μειώσεις στις τιμές τα τελευταία χρόνια».

(της Πένης Χαλάτση, insider.gr)



ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

-A +A

Σχετικά άρθρα