Τη Δευτέρα τελικώς η τροπολογία για τη χρέωση προμηθευτή - Στο 35% η μείωση προς ώρας
Update 16:56
Σε επικοινωνία που είχαν με το Energypress πηγές του υπουργείου ενέργειας, διευκρίνισαν ότι η τροπολογία για τη μείωση του ΠΧΕΦΕΛ θα κατατεθεί στη Βουλή τη Δευτέρα. Οι ίδιες πηγές σημείωσαν ότι η μείωση θα υπολογίζεται επί της συνολικής πρόβλεψης για το ΠΧΕΦΕΛ του 2018 (374,93 εκ. ευρώ) και θα είναι 35%.
Νωρίτερα το Energypress ανέφερε:
Με την έναρξη της συζήτησης του νομοσχεδίου για τους λιγνίτες στην αρμόδια επιτροπή της βουλής σήμερα, αναμένεται να κατατεθεί τροπολογία του ΥΠΕΝ, με την οποία θα καθορίζεται ότι θα μειωθεί η χρέωση προμηθευτή ΠΧΕΦΕΛ κατά 50%.
Πρακτικά δηλαδή οι προμηθευτές με βάση την τροπολογία που εκτός απροόπτου προστίθεται σήμερα στο υπό συζήτηση σ/ν για τους λιγνίτες, θα κληθούν να καταβάλουν το 50% του ποσού που προκύπτει από την εικονική ΟΤΣ και το όφελος που προκύπτει από τις ΑΠΕ στο σύστημα. Για το 2018 το ποσό έχει προϋπολογιστεί στα 374,93 εκ. ευρώ, δηλαδή η μείωση κατά 50% σημαίνει ότι το ΠΧΕΦΕΛ θα πέσει στα 187,4 εκ. ευρώ, προτού αντικατασταθεί πλήρως το 2019.
Το ποσό της μείωσης προκύπτει με βάση τις εκτιμήσεις του ΛΑΓΗΕ για το πλεόνασμα του ΕΛΑΠΕ το 2018, οι οποίες πάντως αμφισβητούνται από τον ΕΣΑΗ και τον ΕΣΕΠΗΕ, που θεωρούν ότι έχουν υποεκτιμηθεί βασικά μεγέθη της αγοράς.
Σε κάθε περίπτωση το ΥΠΕΝ κρίνει ότι το πλεόνασμα που υπολογίζει ο ΛΑΓΗΕ ότι θα υπάρξει μέχρι τέλος του έτους, δηλαδή 256 εκ. ευρώ, επιτρέπει να υπάρξει μείωση κατά 50% του ΠΧΕΦΕΛ για το διάστημα έως το τέλος του χρόνου.
Με βάση τη συμφωνία με τους θεσμούς προβλέπεται ότι το πλεόνασμα του ΕΛΑΠΕ θα κατανέμεται κατά προτεραιότητα στην απομείωση της χρέωσης προμηθευτή, η οποία για το 2018 έχει προϋπολογιστεί στα 374,93 εκ. ευρώ.
Δηλαδή η μείωση κατά 50% του ΠΧΕΦΕΛ (187,4 εκ. ευρώ) σημαίνει ότι θα κατευθυνθεί το 73,2% του προβλεπόμενου πλεονάσματος του ΕΛΑΠΕ για την απομείωση της χρέωσης προμηθευτή.
Υπενθυμίζεται ότι παραγωγοί και προμηθευτές έχουν ζητήσει να υπάρξει μείωση της χρέωσης αναδρομικά από 1ης Απριλίου.