Θετικοί οι ξενοδόχοι στην εισαγωγή του net-metering στην ελληνική νομοθεσία
Θετικά βλέπει την εισαγωγή του συμψηφισμού παραγόμενης - καταναλισκόμενης ενέργειας (net-metering) στην ελληνική νομοθεσία ο ελληνικός ξενοδοχειακός κλάδος.
Όπως μετέδωσε "Το Βήμα", σε επιστολή της προς τον υπουργό ΠΕΚΑ η Πανελληνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων (ΠΟΞ) ζητά ο καταναλωτής, στην αυτοπαραγωγή, να καλύπτει τουλάχιστον ένα σημαντικό μέρος της συνολικής κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας, για την ελαχιστοποίηση του ενεργειακού κόστους.
Σημειώνεται ότι η ΠΟΞ έλαβε μέρος στη Δημόσια Διαβούλευση της ΡΑΕ στο πλαίσιο εφαρμογής του άρθρου 14Α του ν.3468/2006.
Ειδικότερα, στην επιστολή, η οποία κοινοποιείται στην υπουργό Τουρισμού Ολγα Κεφαλογιάννη, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, Γιάννης Ρέτσος και ο γενικός γραμματέας Ανδρέας Φιορεντίνος τονίζουν ότι «προκειμένου το εγχείρημα να επιτύχει, θα πρέπει πέραν της παροχής κατάλληλων κινήτρων προς τους ενδιαφερομένους, η αυτοπαραγωγή να επιτρέπει στον καταναλωτή (μικρή ξενοδοχειακή επιχείρηση) να καλύψει τουλάχιστον ένα σημαντικό μέρος της συνολικής κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας με προφανή απώτερο στόχο την ελαχιστοποίηση του ενεργειακού κόστους».
Στο πλαίσιο της διαβούλευσης, η διοίκηση της ΠΟΞ ζητεί από τον υπουργό να επανεξετάσει τα παρακάτω δύο σημεία:
«Στο άρθρο 1 περιορίζεται το μέτρο της αυτοπαραγωγής μόνο για μικρές εγκαταστάσεις έως 10 kW στο ηπειρωτικό δίκτυο και την Κρήτη (και 5 kW για τα μη διασυνδεδεμένα νησιά του Αιγαίου). Η ρύθμιση αυτή ακυρώνει επί της ουσίας την δυνατότητα σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις να εξοικονομήσουν πόρους αφού αφήνει εκτός καταναλώσεις που ξεπερνούν το επίπεδο νοικοκυριού και συνεπώς σχεδόν το σύνολο των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Δεδομένου πως δεν έχουμε υπόψη μας κανένα τεχνικό ή οικονομικό λόγο που να επιβάλλει την ύπαρξη ενός τέτοιου είδους πλαφόν, παρακαλούμε όπως επανεξετάσετε τη θέση σας σχετικά και σε κάθε περίπτωση σας γνωρίζουμε πως πιθανός περιορισμός της αυτοπαραγωγής με συμψηφισμό κάτω από τα 200 kw συνιστά (αναιτιολόγητο) αντικίνητρο για τις μικρές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις».
Επίσης «στο άρθρο 2 προβλέπονται ρυθμιζόμενες χρεώσεις (ΥΚΩ και ΕΤΜΕΑΡ) για τους αυτοπαραγωγούς, όχι μόνο για την επιπλέον ενέργεια που τυχόν απορροφούν από το δίκτυο, αλλά για τη συνολική ενέργεια που καταναλώνουν. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως πληρώνονται ΥΚΩ και ΕΤΜΕΑΡ και για την ενέργεια που αυτοπαράγεται και ιδιοκαταλώνεται. Η ρύθμιση αυτή αποτελεί σημαντική οικονομική επιβάρυνση που αποτρέπει ενδιαφερόμενους επενδυτές αφού επεκτείνει αδικαιολόγητα το χρόνο απόσβεσης της επένδυσης», καταλήγει η επιστολή.