Τέλος εποχής για τις επιδοτήσεις άνθρακα
Τη δέσμευσή τους να ακολουθήσουν τις ΗΠΑ στην πολιτική τερματισμού των επιδοτήσεων για νέες μονάδες ηλεκτροπαραγωγής από άνθρακα γνωστοποίησαν οι κυβερνήσεις της Δανίας, της Φινλανδίας, της Ισλανδίας, της Νορβηγίας και της Σουηδίας.
Επιπλέον, όπως ανακοινώθηκε, οι πέντε χώρες θα συνεργαστούν προκειμένου να εξασφαλίσουν την υποστήριξη άλλων χωρών αλλά και τραπεζών ώστε να υιοθετήσουν παρόμοιες πολιτικές.
Πρόκειται για ένα «κίνημα» το οποίο, όπως φαίνεται, παίρνει παγκόσμιες διαστάσεις, σε μία προσπάθεια να επιταχυνθεί η μετάβαση σε ενεργειακά συστήματα χαμηλών εκπομπών άνθρακα.
Η συγκεκριμένη στροφή αποτελεί ένα από τα βασικά στοιχεία της ενεργειακής ατζέντας του Μπαράκ Ομπάμα ο οποίος την περασμένη εβδομάδα συναντήθηκε στη Σουηδία με τους ηγέτες των εν λόγω χωρών, με το θέμα της περιβαλλοντικής προστασίας να βρίσκεται στο επίκεντρο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόσφατα η Παγκόσμια Τράπεζα Ανάπτυξης ανακοίνωσε την απόφασή της να μην χρηματοδοτήσει – παρά μόνο σε περιπτώσεις όπου αυτό είναι αναγκαίο – έργα κατασκευής νέων μονάδων καύσης άνθρακα.