Σ.Καπέλλος: Αν δεν είναι ελκυστικό το net - metering, δεν θα ανοίξει η αγορά
To net – metering θα πρέπει να είναι ελκυστικό προς τον καταναλωτή προκειμένου να δημιουργηθεί μία νέα αγορά.
Αυτό επεσήμανε ο πρόεδρος του ΣΕΦ, Σωτήρης Καπέλλος, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εκπομπή SBC Energy και στο δημοσιογράφο Θοδωρή Παναγούλη.
Σύμφωνα με τον ίδιο, τώρα ανοίγει ένας «δεύτερος κύκλος», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, στην αγορά φωτοβολταϊκών, ο οποίος θα περιλαμβάνει από τη μία τα πολύ μεγάλα έργα (άνω των 5 μεγαβάτ) και από την άλλη τα μικρά και μεσαία έργα αυτοπαραγωγής.
Αναφερόμενος στο θέμα της ελκυστικότητας του συστήματος του net - metering, ο κ. Καπέλλος σημείωσε χαρακτηριστικά ότι βάσει των υφιστάμενων προτάσεων της αρμόδιας επιτροπής του ΥΠΕΚΑ, η περίοδος αποπληρωμής για ένα οικιακό σύστημα αυτοπαραγωγής με ισχύ 2,5 κιλοβάτ ξεπερνάει τα 11 χρόνια.
Εξάλλου, ο Πρόεδρος του ΣΕΦ τάχθηκε κατά της χρέωσης των αυτοπαραγωγών με τα διάφορα τέλη, όπως για παράδειγμα το ΕΤΜΕΑΡ.
Αναφορικά με τα πρόσφατα μέτρα στον κλάδο των ΑΠΕ, ο κ. Καπέλλος, χαρακτήρισε ως θετικό βήμα την άρση της απαγόρευσης αδειοδότησης νέων φωτοβολταϊκών.
Σημείωσε ωστόσο ότι οι εταιρείες βρίσκονται ακόμα σε αναμονή καθώς περιμένουν να δουν πως θα κινηθεί η αγορά.
Δίνοντας, τέλος, το στίγμα της σημερινής κατάστασης στον κλάδο των φ/β, ο πρόεδρος του ΣΕΦ, επεσήμανε ότι αυτή τη στιγμή, οι θέσεις εργασίας, άμεσες και έμμεσες, έχουν πέσει στο 1/3 συγκριτικά με το 2012.
Δείτε παρακάτω ολόκληρη τη συνέντευξη του κ. Καπέλλου: