Με τον… αραμπά η Υπουργική Απόφαση για το net metering

Με τον… αραμπά η Υπουργική Απόφαση για το net metering

Με τον… αραμπά η Υπουργική Απόφαση για το net metering
22 05 2014 | 08:05

Στη δίνη των μεγάλων θεμάτων που έχει σε εκκρεμότητα το ΥΠΕΚΑ φαίνεται ότι έχει κολλήσει η υπουργική απόφαση για την εφαρμογή του net metering στα οικιακά φωτοβολταϊκά, την οποία αναμένουν εναγωνίως οι επαγγελματίες του κλάδου αλλά και οι πολίτες.

Όπως έχει γράψει ήδη το energypress, στα χέρια του γενικού γραμματέα του ΥΠΕΚΑ κ. Μαθιουδάκη βρίσκεται ήδη η πρόταση της Επιτροπής που είχε συστήσει το υπουργείο για να προετοιμάσει την υπουργική απόφαση. Να εξετάσει δηλαδή τις λεπτομέρειες εφαρμογής του μέτρου της αυτοπαραγωγής που έχει μεν νομοθετηθεί, ωστόσο ο τρόπος υλοποίησης θα καθορίσει την επιτυχία ή μη του μέτρου. Οι επαγγελματίες εγκαταστάτες και οι εταιρείες φωτοβολταϊκού εξοπλισμού διαμαρτύρονται δικαίως για την καθυστέρηση, καθώς έχουν περάσει πάνω από 6 μήνες από την ψήφιση του νόμου.

Πρόκειται, δε, για κομβικό ζήτημα δεδομένου ότι από το τι θα περιλαμβάνει η Υπουργική Απόφαση θα εξαρτηθεί στην πραγματικότητα εάν θα είναι ελκυστική η αυτοπαραγωγή ρεύματος από οικιακούς καταναλωτές και επαγγελματίες και συνεπώς εάν θα επιβιώσει ο κλάδος των οικιακών ΑΠΕ που σήμερα είναι απολύτως νεκρός με ότι αυτό συνεπάγεται για τις χιλιάδες επιχειρήσεις και τις θέσεις εργασίας που εξασφάλιζαν.

Σύμφωνα με πληροφορίες, βασικό στοιχείο της πρότασης της Επιτροπής είναι ότι ο συμψηφισμός και η λογιστική εκκαθάριση θα γίνεται σε ετήσια βάση και όχι ανά κύκλο καταμέτρησης, κάτι που αποτελεί και πάγια θέση της αγοράς. Αυτή είναι άλλωστε και η κυρίαρχη τακτική διεθνώς. Ωστόσο η απόφαση θα αφορά προς ώρας τις οικιακές μόνον στέγες και όχι τις επαγγελματικές.

Όσον αφορά στο αίτημα της αγοράς, σύμφωνα με το οποίο ο συμψηφισμός θα πρέπει να αφορά και στους φόρους και τα τέλη που υπολογίζονται επί της κατανάλωσης ενέργειας (π.χ. τέλη χρήσης δικτύου, συστήματος κ.λπ.), φαίνεται ότι η πρόταση της Επιτροπής βρίσκεται κάπου στη μέση.

Παράγοντες του χώρου εκτιμούν πάντως ότι, εάν δεν εξασφαλιστεί απόσβεση της επένδυσης σε βάθος χρόνου μικρότερο της 10ετίας, η καθιέρωση του net  metering θα είναι «δώρον άδωρο» καθώς δεν θα αποτελεί κίνητρο για τους οικιακούς καταναλωτές.

ΑΦΗΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ

NEWSROOM