Γερμανία: Αύξηση αιτήσεων ενεργοβόρων εταιρειών για απαλλαγή από την εισφορά EEG
Αύξηση των αιτήσεων για απαλλαγή από την εισφορά EEG (εισφορά υπέρ ΑΠΕ) από ενεργοβόρες εταιρείες «βλέπει» η Γερμανία για το 2014.
Συνολικά, 2.379 επιχειρήσεις, που αντιπροσωπεύουν 3.471 σημεία διανομής ηλεκτρικής ενέργειας, έχουν ήδη καταθέσει αίτηση για την απαλλαγή τους από την εν λόγω εισφορά, σύμφωνα με τα δεδομένα που έδωσε στη δημοσιότητα το «Germany’s Alliance 90/The Greens political party».
Πρακτικά αυτό σημαίνει περίπου 5 δισ. ευρώ «χαμένα» από τα κρατικά ταμείο το 2014. Να σημειωθεί ότι, το 2012, συνολικά 2.055 επιχειρήσεις (με 3.184 σημεία διανομής) ζήτησαν απαλλαγή από την εισφορά EEG.
Σύμφωνα με την εφημερίδα Spiegel, η ΕΕ εξετάζει το ενδεχόμενο να ξεκινήσει έρευνα αναφορικά με τις εξαιρέσεις επιχειρήσεων της βαριάς βιομηχανίας από την εισφορά EEG, δεδομένου ότι θα μπορούσαν να θεωρηθούν ως «παράνομη κρατική ενίσχυση».
Σημειώνεται ότι, στη Γερμανία για το 2014, η εν λόγω εισφορά θα αυξηθεί -έχοντας ως συνέπεια την επιπλέον χρέωση στους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος- σε 6,1 ευρώ ανά κιλοβατώρα, από 5,28 ευρώ που είναι μέχρι στιγμής.