Εγκρίθηκε από την Κομισιόν ο νέος νόμος για τις ΑΠΕ στη Γερμανία
Εγκρίθηκε από την Κομισιόν ο νέος νόμος για τις ΑΠΕ στη Γερμανία (EEG), αφού διαπιστώθηκε ότι αυτός είναι σύμφωνος με τους κανονισμούς για τις κρατικές ενισχύσεις.
Ο νέος νόμος, ο οποίος θα ρυθμίζει τη στήριξη προς τις ανανεώσιμες πηγές ηλεκτρικής ενέργειας μέχρι το 2016, παρέχει στήριξη για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ, καθώς και στην εξόρυξη φυσικού αερίου.
Επίσης, μειώνει την οικονομική επιβάρυνση για τους χρήστες υψηλής έντασης ενέργειας και ορισμένων συστημάτων αυτοκατανάλωσης.
Η ΕΕ διαπίστωσε ότι η νομοθετική πράξη προβλέπει ότι «οι ενισχύσεις θα διατεθούν σταδιακά, μέσω προσφορών, οι οποίες θα ανοίξουν σε φορείς που βρίσκονται σε άλλα κράτη μέλη.[…] H Επιτροπή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το EEG 2014, θα ενισχύσει τους περιβαλλοντικούς και ενεργειακούς στόχους της ΕΕ, χωρίς να προκαλεί αδικαιολόγητη στρέβλωση του ανταγωνισμού στην ενιαία αγορά», δήλωσε η Επιτροπή σε ανακοίνωσή της.
Ο Joaquín Almunia, αντιπρόεδρος της Επιτροπής αρμόδιος για την πολιτική ανταγωνισμού, πρόσθεσε: «Το EEG 2014 ανοίγει το δρόμο για μεγαλύτερη ενοποίηση της αγοράς των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Μεσοπρόθεσμα αυτό θα οδηγήσει σε χαμηλότερο κόστος για τους καταναλωτές. Επίσης, το προοδευτικό άνοιγμα των προσφορών σε φορείς που βρίσκονται σε άλλα κράτη μέλη, είναι μια πολύ θετική εξέλιξη για την εσωτερική αγορά ενέργειας».
Οι παραγωγοί ανανεώσιμης ηλεκτρικής ενέργειας θα πρέπει τώρα να πωλούν στην αγορά και θα λάβουν στήριξη υπό τη μορφή ασφαλίστρων αγοράς που θα καταβάλλονται επιπρόσθετα στην τιμή αγοράς