Δεσμεύσεις Παπαγεωργίου μετά τη συγκέντρωση διαμαρτυρίας του ΣΠΕΦ
(UPDATE 14.20) Πλήθος φ/β παραγωγών, ανταποκρινόμενο στο κάλεσμα του Συνδέσμου Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά (ΣΠΕΦ), συγκεντρώθηκε σήμερα το πρωί έξω από το ΥΠΕΚΑ με αφορμή την καθυστέρηση πληρωμών από το ΛΑΓΗΕ. Όπως τονίστηκε από τα μέλη του Συνδέσμου, οι καθυστερήσεις των πληρωμών φτάνουν τους 9 μήνες.
Το προεδρείο του ΣΠΕΦ και κάποιοι ανεξάρτητοι παραγωγοί συναντήθηκαν με τον κ. Παπαγεωργίου. Kατά τη συνάντηση που κράτησε περίπου μία ώρα, όπως είχε μεταδώσει και νωρίτερα το energypress, οι παραγωγοί κατάφεραν να αποσπάσουν σημαντικές δεσμεύσεις από τον κ. Παπαγεωργίου.
Αναλυτικότερα, ο Υφυπουργός αφού συζήτησε αναλυτικά τα προβλήματα ρευστότητας του κλάδου και αναγνώρισε την ορθότητα των αιτημάτων των παραγωγών επί του θέματος, δεσμεύθηκε πως:
- Εντός του 2013 θα έχουν εξοφληθεί ανυπερθέτως οι μήνες παραγωγής Απρίλιος και Μάιος και κατά πιθανότητα 90% και ο Ιούνιος.
- Οι παράνομοι συμψηφισμοί μεταξύ ΔΕΗ – Διαχειριστών – ΛΑΓΗΕ για πόρους του ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ που «στριμώχνουν» αδίκως κάθε έλλειμμα ασύμμετρα σε υποσύνολο των ηλεκτροπαραγωγών από ΑΠΕ παύουν, αποκαθιστώντας έτσι την εκ του νόμου επιβαλλόμενη σύμμετρη μεταχείριση όλων.
- Ο συντελεστής απόσβεσης του φωτοβολταϊκού εξοπλισμού κατόπιν της συνεργασίας του Υφυπουργού ΠΕΚΑ με τον Υπουργό Οικονομικών για το θέμα, όπως άμεσα αναδείχθηκε το πρόβλημα από τον σύνδεσμο την επαύριον της προβληματικής ΠΟΛ 1216, αποφασίστηκε να προσδιοριστεί στο 10%.
- Το θέμα του συμψηφισμού των οφειλών μεταξύ Φ/Β ηλεκτροπαραγωγών (ληξιπρόθεσμες οφειλές) και δημοσίου (φόρων) συνεχίζει να βρίσκεται υπό επεξεργασία προς νομική-τεχνική επίλυση.
Οι παραγωγοί
Είναι χαρακτηριστική η απόγνωση του Ξενοφώντα Αναστασίου, ηλεκτροπαραγωγού 100 kw, ο οποίος μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων επισήμανε ότι η πλειονότητα των μικρών παραγωγών βρίσκονται αντιμέτωποι με εξώδικα και ασφαλιστικά μέτρα. Αυτό, όπως εξήγησε, συμβαίνει γιατί έχουν υπογραφεί συμβάσεις με εταιρείες, τράπεζες κ.λπ. προκειμένου να υλοποιήσουν τις επενδύσεις τους, γεγονός που συνεπάγεται και καταβολή δόσης δανείου.
Όπως τονίζει ο ΣΠΕΦ, οι εν λόγω επιχειρηματίες είναι αυτοί που επένδυσαν αθροιστικά 5 δισ. ευρώ τα τελευταία έξι χρόνια από τις οικονομίες τους αλλά και από πανάκριβο τραπεζικό δανεισμό υπό άκρως αντίξοες συνθήκες. Τα μέλη του ΣΠΕΦ περιμένουν συνάντηση με αξιωματούχους του υπουργείου προκειμένου να δοθεί λύση στο θέμα της καταβολής των οφειλομένων του ΛΑΓΗΕ στους επαγγελματίες του κλάδου.
------------------------
Διαβάστε στην ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΣΤΗΛΗ ολόκληρο το ΥΠΟΜΝΗΜΑ που υιοθετήθηκε δια βοής από τους συγκεντρωμένους παραγωγούς φωτοβολταϊκών και στο οποίο ουσιαστικά απάντησε με τις τρείς δεσμεύσεις ο κ. Παπαγεωργίου.
-----------------------
Νωρίτερα, το Energypress έγραφε ότι, συγκέντρωση διαμαρτυρίας πραγματοποιεί έξω από το ΥΠΕΚΑ ο ΣΠΕΦ αναφορικά με τις καθυστερήσεις στις πληρωμές των παραγωγών φωτοβολταϊκών από το ΛΑΓΗΕ.
Από την κίνηση αυτή απέχουν η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας από Φωτοβολταϊκά (ΠΟΣΠΗΕΦ), καθώς και άλλοι Σύνδεσμοι.
Υπενθυμίζεται ότι σε σχετική ανακοίνωσή του ο ΣΠΕΦ ανέφερε ότι:
«Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συνδέσμου Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά (ΣΠΕΦ) συνήλθε την Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2013 με πρωτεύον θέμα την εκρηκτική οικονομική ασφυξία που ανεξέλεγκτα πλέον διογκώνεται και κατατρώει τους επαγγελματίες ηλεκτροπαραγωγούς από φωτοβολταϊκά του διασυνδεδεμένου συστήματος, μέσω της επιδεινούμενης καθυστέρησης πληρωμών του ΛΑΓΗΕ που υπερβαίνει πλέον το επτάμηνο. Αποτιμώντας την κατάσταση συνολικά, σε συνέχεια και των συναντήσεων που προηγήθηκαν οι οποίες ωστόσο δεν εξασφάλισαν άμεση λύση στο πρόβλημα της εξόφλησης της παραγωγής Μαρτίου αλλά και των ανησυχιών των χιλιάδων παραγωγών όπως καθημερινά μας επικοινωνούνται, το Δ.Σ. καλεί τους επαγγελματίες ηλεκτροπαραγωγούς από Φ/Β σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο ΥΠΕΚΑ (έξω ακριβώς από το Υπουργείο επί της Λεωφόρου Μεσογείων 119, Αθήνα) την Τετάρτη 30/10/13 και ώρα 11.00 π.μ.
Το κάλεσμα του ΣΠΕΦ σηματοδοτεί κραυγή αγωνίας χιλιάδων παραγωγών αφού:
- Είμαστε οι μόνοι επαγγελματίες - επιχειρήσεις που υπέστησαν δια νόμου οριζόντια μείωση επί του τζίρου τους 25 - 42% από 1/7/12 (στο καθαρό εισόδημα η επιβάρυνση μεταφράζεται σε ποσοστά έως 95%) με στόχο την «εξομάλυνση» των πληρωμών τους και αντί αυτού βιώνουνε την απόλυτη επιδείνωση και εξαθλίωση. Πέρυσι είχαμε υπερημερία πληρωμών τριών μηνών και τώρα επτά!. Δεν γνωρίζουμε άλλη κοινωνική ομάδα που να συμβαίνει τέτοια τραγωδία!
- Είμαστε αυτοί που επένδυσαν 5 δις ευρώ τα τελευταία 6 χρόνια από τις οικονομίες τους αλλά και από πανάκριβο τραπεζικό δανεισμό υπό άκρως αντίξοες συνθήκες. Δώσαμε δουλειά σε χιλιάδες συμπολίτες μας στα δύσκολα χρόνια της ύφεσης, χωρίς μάλιστα να έχουμε οι περισσότεροι καν την ασφάλεια ενός συμπληρωματικού εισοδήματος.
- Κινήσαμε το χειμαζόμενο τραπεζικό σύστημα, το οποίο και αιμοδοτήσαμε για χρόνια με την ρευστότητα μας και τα υψηλά επιτόκια δανεισμού επουλώνοντας έτσι τις επισφάλειες άλλων κλάδων. Δυστυχώς η Πολιτεία περιόρισε τις δαμόκλεια οριζόντιες παρεμβάσεις της στον «μαλακό» ιστό των παραγωγών αφήνοντας προκλητικά στο απυρόβλητο τις δανείστριες τράπεζες, οι οποίες ενάμιση χρόνο τώρα και παρότι έχουν απολαύσει πακέτων διάσωσης από τον ελληνικό λαό, κερδίζουν επιπλέον από την οδύνη μας χρεώνοντας ληστρικούς τόκους υπερημερίας για τις 7μηνες καθυστερήσεις του ΛΑΓΗΕ.
- Είναι σε πλήρη γνώση μας πως η ελληνική κοινωνία πράγματι γογγύζει από την ύφεση και τα φορολογικά βάρη. Ως ενεργοί πολίτες και υπερφορολογούμενοι επαγγελματίες ηλεκτροπαραγωγοί από Φ/Β αφουγκραζόμαστε και συμμετέχουμε στο Γολγοθά αυτό με «γενναίες» μειώσεις στο βιοτικό μας επίπεδο ενάμιση χρόνο τώρα. Δεν ανεχόμαστε όμως τον εμπαιγμό και την εις βάρος μας διακριτή μεταχείριση που «στριμώχνει» το πρόβλημα της ανεισπραξιμότητας των λογαριασμών ρεύματος από την ΔΕΗ και ολόκληρη την χονδρεμπορική αγορά μέσω των διαχειριστών αποκλειστικά σε εμάς. Απαιτούμε άμεσα τα λογής «ρετιρέ» παραγωγών, θερμικών ή ΑΠΕ, θεσμικά κατοχυρωμένων πίσω από ειδικούς λογαριασμούς ή άτυπα πίσω από παράνομους συμψηφισμούς, να αναλάβουν και αυτά σήμερα κιόλας το μερίδιο που τους αναλογεί στο πρόβλημα ρευστότητας συμμέτρως.
Αγαπητέ συνάδελφε,
Βρισκόμαστε σε κομβικό σημείο. Εφ’ όσον χωρίς να παράγεται νέο λογιστικό έλλειμμα στον ειδικό λογαριασμό ΑΠΕ του ΛΑΓΗΕ (υπό συνθήκες εισφοράς, ΕΤΜΕΑΡ 15 ευρώ/MWh συμπεριλαμβανομένων και των 60 εκατ. που οφείλει η ΔΕΗ προκλητικά μήνες τώρα κατόπιν της άρσης των στρεβλώσεων στην ΟΤΣ) οι υπερημερίες μόνο σε εμάς του ηπειρωτικού συστήματος εκτοξεύονται, κάποιοι οπωσδήποτε «παίζουν» με τους πόρους που μας αφορούν και τελικά με τις τύχες μας. Αυτό μας ξεπερνά πλέον όλους!
Πρόκειται για την ζωή μας, την οικογένεια μας, την περιουσία μας και βεβαίως την αξιοπρέπεια μας ως ΙΣΟΤΙΜΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ αυτής της πολλαπλά δοκιμαζόμενης χώρας. Και πρέπει να το φωνάξουμε όσο πιο δυνατά μπορούμε!
Να είμαστε όλοι εκεί!»